Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 119 van 142 EersteEerste ... 1969109117118119120121129 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.181 t/m 1.190 van 1411
  1. #1181
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB-1 Bekijk bericht
    Doe mij maar de echte vintage Gibson fonts:

    Maar om die nou in m'n nek te laten tatoeren.... Heb sowieso niks met dat geklieder en daarbij nog een naaldenfobie ook....

    Sorry, de linker is mijn RB-1 (1937), alleen is die rechter natuurlijk niet vintage, maar mijn 1995 replica.
    Dit is het -enige- origineel uit 1923, handgemaakt door Lloyd Loar:
    Uit 1923 toen Orville Gibson, die zo'n enorm stempel op de firma heeft gedrukt, al zo'n 5 jaar dood was en toen er nog totaal geen sprake was van alles wat de meesten zich nu herinneren. Mooi spul hoor trouwens. Peer Dellen heeft/had nog een mandoline uit 1908 of zo. Dat ding met die krul uit de advertenties.

  2. #1182
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    gitarre & bass heeft natuurlijk ook een artikel gepubliceerd over het verloop van de het mogelijke faillissement van Gibson
    https://www.gitarrebass.de/stories/d...m_medium=email

    maar een afbeelding in dat artikel van een van de fabrieken zegt misschien genoeg.



    voortaan toch maar een Gibsun

  3. #1183

    Standaard

    Misschien zijn ze al overgenomen en weten ze het zelf nog niet.
    Het management is niet altijd als eerste bekend met de feitelijke gang van zaken.

    In dat licht zou de lettering op de gevel zo gek nog niet zijn. Een soort van voorsorteren.
    Volvo heeft het zeker geen kwaad gedaan.
    En de Chinezen hebben hun uitgangscontrole beter op orde dan Gibson.
    Dus ik zeg, geheel in Chinese traditie: waar er deuren dichtgaan, gaan andere deuren open.

    En door die andere open deuren verdwijnt het huidige management, anders is de hut ten dode opgeschreven.
    Ik ga vandaag een Gibson liedje schrijven.
    De een zijn gemier is de ander zijn plezier.
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 12 mei 2018 om 09:45 Reden: Edit: het refrein staat er alvast...., het zal het hoofdkantoor op zijn grondvesten doen schudden
    In Tartiflette we trust…..

  4. #1184

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht


    Ik ben hier vandaag dus geweest en de factory tour gedaan. Waardeloze tourguide, maar verder erg leuk en interessant.
    Was wat vroeg en in de shop staan misschien iets van 50 of 60 gitaren. Nieuw natuurlijk allemaal. Dus behoorlijk wat bespeeld.

    Nu is momenteel mijn jongste Gibson van '95 of '96 ofzo en heb alles jonger dan dat opgeruimt. Kan me niet bekoren, vooral qua fretwerk. Kijk dus eigenlijk nooit echt meer naar nieuwere Gibson (alles na de 90s voor mij zeg maar). Een kleine 10 jaar geleden nog wel eens een aantal in een winkel vast gehad, maar dat was om te janken qua QC.

    Maar dit nieuwe spul was allemaal dik in orde. Okee, afstelling is vaak niet mijn ding en de ene doet je minder dan de andere, maar zaten er echt wel wat tussen die heel ergfijn waren.

    Die nieuwe DC is ook een fijne gitaar. Looks valt over te twisten natuurlijk, maar ik vind m niet lelijk.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  5. #1185
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.812

  6. #1186
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 mei 2007
    Locatie
    Het Hoge Noorden des Lands
    Berichten
    216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Ik ben hier vandaag dus geweest en de factory tour gedaan. Waardeloze tourguide, maar verder erg leuk en interessant.
    In Memphis? Maakte hij weer zijn grap over 'de mislukte gitaren sturen we naar Fender'? :-)

    Hoewel, is alweer een tijd terug dat ik daar was, dus waarschijnlijk is het sowieso niet dezelfde gids. Je moet er toch niet aan denken dat langer dan één seizoen te doen.
    "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."


    ― Philip K. Dick

  7. #1187
    Member
    Geregistreerd
    24 juni 2011
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pter Bekijk bericht
    Dit is wel Gibson INNOVATIONS, zeg maar het oude Phillips Audio, Onkyo etc. Die waren juist aangekocht om de product offering van Gibson te verbreden. Saillant detail is dat de medewerkers in Eindhoven het nare nieuws (voor hun) via de pers moesten vernemen.

    Nota Bene: vorig jaar (toen ik in door omstandigheden even werkeloos werd) daar 3x gesolliciteerd (business development functie) en hoewel je daarbij achteruit door een brandende hoepel moet springen en ik er zelf ook bovenop zat, hoor je daar dan nooit meer een reactie op. Zo'n bedrijf dus.

  8. #1188
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Grappig. Ik heb vorig jaar op exact dezelfde functie gesolliciteerd (tot 2x toe), en ook niets meer van ze vernomen.

  9. #1189
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Standaard

    En weer nieuws! Een eigen webstore voor de EU! Zullen de dealers ook heel erg blij mee zijn denk ik...
    https://store.gibson.eu.com/nl/
    --------------------------------------------------------------------------------------
    Rock&Roll!

  10. #1190
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Het is sowieso al effe geleden dat ik een blije gibson dealer zag.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top