Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 75
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Er staat een epiphone custom uit 1995 op marktplaats, 370€ geloof ik met koffer.
    Het is een Koreaans exemplaar die om hun kwaliteit geroemd worden. Je hebt iig genoeg kennis om een goed gitaartje te spotten en de vooruitzichten bij deze door zijn afkomst zijn goed. Ik heb een Koreaans exemplaar gehad uit 94 een sunburst, waarvan ik nog op de dag van vandaag spijt van heb dat ik die niet gehouden heb.


    Het is 350 met koffer


    Gibson Epiphone Les Paul Custom Korea met koffer
    http://link.marktplaats.nl/m12371801...app_ios_tablet
    Ad
    Laatst gewijzigd door macwilliams; 30 december 2017 om 14:30

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Suggesties….nou OK dan.. ik weet niet wat je budget nou eigenlijk is , maar mijn eerste japanse Tokai Love Rock 'LesPaul' (een 'dark wine red' LS85Q uit 2003 met een Seymour Duncan Jazz+originele pickup) kocht ik ruim een jaar of 3 geleden voor 450 euro. Weliswaar met een paar kleine maar lompe beschadigingen in de achterkant van de body maar daar wonen geen mensen en dat deed ook geen afbreuk (heb je die breuk weer) aan geluid en bespeelbaarheid… M'n tweede japanse Tokai Love Rock 'Les Paul' (old sunburst LS 75 uit 2002 met Gotoh PAF's en de originele pups d'rbij) koste me omgerekend (was ene ruildeal) twee jaar geleden iets meer dan 600 piek. Gewoon in Holland, nix van E-bay en / of uit verreweggistan; face to face met de verkopers. Toch wel wat betere gitaren dan Epi (een kennis van me heeft een Epi Les Paul die gewoon niet op stemming blijft…hij hoort het niet maar bij mij stonden de nekharen tijdens repetities overeind)) en Vintage. Die Tokais hebben me vooralsnog van de aankoop van Gibsons weten af te houden en ik denk niet dat ik er veel op ga verliezen als ik ze ooit weg wil doen. M'n late jaren '80 Burny SuperGrade RLG 50 plaintop honeyburst (die plaintops hebben geen lullig tijgerstreep fineertje maar zijn van echt dik essen) komt bij Mark Fletcher vandaan. Pico bello gitaar….ik kijk eigenlijk alleen nog maar naar Gibson Les Pauls om me te verbazen over de prijs van die dingen (al heb ik nu gas voor een 2010 Gibson Custom Shop 1960 Standard maar dan ook alleen maar omdat die waanzinnig is afgeprijsd ). Moraal van dit verhaal: zoek met geduld en koop een goeie japanse Les Paul en je bent voor vele jaren blij. Tenzij je uiteindelijk toch 'Gibson' op de kop wil hebben staan….gewoon omdat het 'Gibson' heet Overigens als het puur om "Gibson' op de headstock gaat, kan je ook voor weinig een Chibson laten aanrukken….maar dan krijg je hier op het forum, 'Heavy Flak' van meerdere contribuanten
    Laatst gewijzigd door MikeD; 30 december 2017 om 15:20
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  3. #63

    Standaard

    Ik heb dit topic een beetje aangekeken en met een glimlach gelezen, maar ik denk dat de TS eerst voor zichzelf moet beslissen.

    Wil ik perse nu iets LP's achtig? Zo ja, koop dan maar een Vintage V100 of Epi STD bij gebrek aan geld. Prima, gitaartjes voor het geld. Redelijk gelijkwaardig ook is mijn ervaring. Persoonlijk zou ik hier niet voor gaan en gewoon een betere gitaar zoeken die je echt wilt. Beetje GAS-ik-moet-iets-kopen-aankoop denk ik dan altijd. Zonde.

    Wil ik perse een Gibson? Zo ja, koop er dan een als je het geld hebt. Houdt MP in de gaten voor een leuke Studio. Los of Gibson nu wel of niet goed is, is dit toch wat je in je hoofd hebt. Eventueel kun je kijken naar die Tribute serie van de afgelopen jaren. Begin dit jaar verkocht Thomann die Goldtops voor 770 ofzo. Daarna vanwege CITES niet meer leverbaar, is mij verteld. Heb er ook eentje in bestelling gehad.

    Wil ik gewoon een dikke LP'achtige gitaar? Zo ja, dan zou ik me niet blindstaren op Gibson of Epiphone. Er zijn tig andere merken die hele aardige LP kopies maken. Bijv. LTD EC1000 met SD JB's of iets wat MikeD hier boven schrijft. Ik zag laatst ook een Guild Bluesbird bij Bax voor 400-500 in de opruiming. Geen idee wat het is / of het iets is, maar het zag er wel leuk uit met JB's erin.

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Ziet er goed uit, alleen 2 uur en 32 minuten (enkele reis) rijden voor mij. Hell the fuck no dat ik zover ga rijden


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Er staat een epiphone custom uit 1995 op marktplaats, 370€ geloof ik met koffer.
    Het is een Koreaans exemplaar die om hun kwaliteit geroemd worden. Je hebt iig genoeg kennis om een goed gitaartje te spotten en de vooruitzichten bij deze door zijn afkomst zijn goed. Ik heb een Koreaans exemplaar gehad uit 94 een sunburst, waarvan ik nog op de dag van vandaag spijt van heb dat ik die niet gehouden heb.


    Het is 350 met koffer


    Gibson Epiphone Les Paul Custom Korea met koffer
    http://link.marktplaats.nl/m12371801...app_ios_tablet
    Ad
    Laatst gewijzigd door gitaarmike; 30 december 2017 om 16:18

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    @mike: Het niet op stemming blijven van epi's/vintage daar maak ik me ook wel enigzins zorgen over, daarom lijkt zo'npro versie me wel wat aangezien die betere tuners hebben.
    Maar hoe goed zo'n gitaar weer doorverkoopt vind ik belangrijk, tokai/burny e.d. lijkt me dan toch tricky omdat je dan qua prijs in de gibson les paul studio range zit.

    @ruud, het wordt op korte termijn denk ik toch een cheapo les paul. Mits zo'n gitaar wel een beetje op stemming blijft anders wordt ik echt lijp.

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    @mike: Het niet op stemming blijven van epi's/vintage daar maak ik me ook wel enigzins zorgen over, daarom lijkt zo'npro versie me wel wat aangezien die betere tuners hebben. .
    Meestal is de topkam 't probleem... Snaren die blijven hangen.

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    Meestal is de topkam 't probleem... Snaren die blijven hangen.
    Hmm, ok dat is toch vrij makkelijk en goedkoop te vervangen?

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Paar euro en een stel ervaren handen met topkamvijlen.

    gepost met Tapaworst 12.9
    147-c Guitars

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    @mike: Het niet op stemming blijven van epi's/vintage daar maak ik me ook wel enigzins zorgen over, daarom lijkt zo'npro versie me wel wat aangezien die betere tuners hebben.
    Maar hoe goed zo'n gitaar weer doorverkoopt vind ik belangrijk, tokai/burny e.d. lijkt me dan toch tricky omdat je dan qua prijs in de gibson les paul studio range zit.

    @ruud, het wordt op korte termijn denk ik toch een cheapo les paul. Mits zo'n gitaar wel een beetje op stemming blijft anders wordt ik echt lijp.
    Bij al mijn gitaren zijn de topkam en de tuners (door Sperzels, Tonepros) vervangen. Het is even investeren, maar dan ben je van de ergernis van ontstemmen af.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Bij al mijn gitaren zijn de topkam en de tuners (door Sperzels, Tonepros) vervangen. Het is even investeren, maar dan ben je van de ergernis van ontstemmen af.
    Ook met een zwevende brug?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top