Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard NGD: Yamaha RGX 612A

    Nieuw gitaartje erbij van ongeveer 1989. Een voor die tijd leuke superstrat met een indrukwekkende Floydrose-achtige tremelo. Deze brug is gelagerd en balanceert niet op twee messen tegen studs aan. Naar mijn mening een betere oplossing die veel stabieler is. De elementen zijn actief waarbij de humbucker gesplit kan worden naar SC. De gitaar is ook voorzien van een midboost. Ik ben er zelf nog niet helemaal achter of de actieve elementen lekker klinken op mijn repetitie set-up maar daar kom ik vanavond achter tijdens repetitie. Thuis is het in ieder geval bruikbaar maar totaal anders dan mijn stratjes (duhhh.... )
    De gitaar is in bijna nieuwstaat. De frets zijn zo goed als nieuw! En dat voor een gitaar van minimaal 25 jaar oud!
    Anyway...pics or it didn't happen:




    En een familie foto:


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Tof ding! En die emgs klinken op elke set up goed!
    Spandex aan, haar touperen, en shredden maar👍

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Vet! Die had ik rond 1995, in het zwart, met op de 12e fret een tribal inlay. Lekker gitaartje, kon niet wennen aan de elementen. Tremelo was werkelijk fantastisch!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.360

    Standaard

    Kweenie of dit origineel is, maar ik herinner mezelf dat Yamaha begin jaren '90 een stel van die RGX-en (volgens mij) had met van die frivole bijna Madchester motiefjes.


    Kon er toen volstrekt niet mee aankomen, met de muzikale voorkeur die ik had (hoewel, Madchester ), maar stiekem vond ik ze errug gaaf.

    En congrats natuurlijk.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Kweenie of dit origineel is, maar ik herinner mezelf dat Yamaha begin jaren '90 een stel van die RGX-en (volgens mij) had met van die frivole bijna Madchester motiefjes.


    Kon er toen volstrekt niet mee aankomen, met de muzikale voorkeur die ik had (hoewel, Madchester ), maar stiekem vond ik ze errug gaaf.

    En congrats natuurlijk.
    Dat waren verwisselbare afbeeldingen (interchangable graphics) op de beginnersgitaren. Er zat gewoon een transparante plaat over de top geschroefd en je kon de afbeelding daaronder verwisselen.

    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Happy NGD. Wel je haar touperen nu!
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Happy NGD. Wel je haar touperen nu!
    Ik zou het graag willen maar dat station ben ik al gepasseerd...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Mooi! Die twee single coils zitten wel erg dicht bij elkaar. Hoe vind je die emg elementen? Ik heb ooit een Steinberger gehad met hss emg's. De humbucker klonk erg lekker, maar de emg single coils vond ik erg metaal-achtig klinken. Ik weet niet of dat altijd zo is bij emg single coils?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Zo ver ik weet zijn het geen EMG's maar Actieve pups van Yamaha.
    Ik heb vanavond een paar nummers gespeeld tijdens de repetitie. Voor de heavy liedjes met gain zijn de pups zeker geschikt maar clean en met een randje mis ik mijn Strat enorm! Ze zijn niet bepaald helder. De SC's staan inderdaad erg kort bij elkaar maar dat komt ook doordat er 24 frets op de hals zitten en dat betekent automatisch dat het halselement meer naar rechts zit. Helaas krijg je daardoor ook niet zo'n geweldige sound uit dit element. De humbucker klinkt nog het beste, zowel als SC (gesplit) en als humbucker. Daarna het middelste element en als laatste het hals element. De midboost geeft ook een extra leuke mogelijkheid.
    Enige dat ik zal moeten aanpakken is splitschakelaar van de humbucker. Die maakt slecht contact.
    Weet iemand toevallig waar het schroefwiel in de cirkel voor dient? Ik kan niet ontdekken wat ie doet...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    bij de shaller 3d-6 brug zit ook een dergelijke schroef. Die is er om de zadels te zijwaarts fixeren bij een agressieve aanslag...misschien dezelfde functie?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top