Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 37
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2006
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    632

    Standaard

    Ik denk dat er niet veel mensen bij je in de buurt een originele 5e3 zullen hebben , je zal je zelfbouw dus niet kunnen vergelijken.
    Ik heb zelf van ampstuff enkele mods gedaan bij mijn tonefactory 5e3 kit.Een mastervolume,en een negatieve feedbackswitch. En ik gebruik 2x jensen c10. Ik vind het een geweldige combinatie. Vooral de NFBswitch, hij blijft dan veel langer clean.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Op die van mij zit ook zo'n NFB switch maar ik vond 'm beter klinken als ie uit stond (gaat ie ook wat harder volgens mij, bovendien is ie niet zo heel erg veel cleaner, maar heb hoofdzakelijk met Tele getest).

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2006
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    632

    Standaard

    5e3 meeting kunnen we alles eens vergelijken.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Op die van mij zit ook zo'n NFB switch maar ik vond 'm beter klinken als ie uit stond (gaat ie ook wat harder volgens mij, bovendien is ie niet zo heel erg veel cleaner, maar heb hoofdzakelijk met Tele getest).

    Hij wordt ook zeker niet cleaner wat headroom betreft maar je signaal wordt "netter". Door het a-lineaire gedrag van een buis of transistor is de versterking niet voor elk gebied hetzelfde waardoor deze vervorming van het signaal ontstaat. Door nu een (te)hoge versterking van de eindtrap te realiseren en deze weer te temperen met componenten die zich wel lineair gedragen bereiken we een eindtrap met een meer lineair gedrag.

    Het klopt dus dat hij harder klinkt zonder tegenkoppeling maar dat het niks uitmaakt voor de headroom.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.755

    Standaard

    Kijk eens naar de Dumble mod , gebruikt door Kenny Wayne Shepperd , deze heeft ook een nfb switch , die versterker heeft ook wat meer headroom .

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Kijk eens naar de Dumble mod , gebruikt door Kenny Wayne Shepperd , deze heeft ook een nfb switch , die versterker heeft ook wat meer headroom .
    Met headroom hebben we het toch over de clipgrens? Deze wordt bepaald door de maximale voedingsspanning en de kwaliteit van de eindbuis. Kathode bias kost je trouwens ook headroom omdat de kathodespanning ten koste gaat van de voedingsspaning.

    edit:
    Het zou wel kunnen dat de preamp gaat oversturen om dezelfde output te krijgen bij aktieve tegenkoppeling. De eindtrap heeft dan minder versterking waardoor de preamp harder moet werken voor dezelfde output. In dat geval is de preamp de headroom beperkende factor.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 5 december 2017 om 12:29
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Zelf bouwen kan ook maar heb ik uiteindelijk niet gedaan. Over de tube amp doctor kit kan ik verder weinig zeggen (geen ervaring mee).

    edit: als je er eentje kunt bouwen die zo klinkt doe je het denk ik niet verkeerd:

    gaaf filmpje! Lekker vanaf 3:40! zelf heb ik een ampje dat sterk gebaseerd is op een 5E3 en wil ik dit geluid hebben, dan moet ie wel zo godsgruwelijk hard staan, dan kan je er echt niet meer naast zitten (zelfs wanneer ik hem op 1 watt zet). Dit geluid, in een micro ampje...... dat zou geweldig zijn.
    147-c Guitars

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Dit geluid, in een micro ampje...... dat zou geweldig zijn.
    Dat is toch te maken! Loop toevallig al een tijdje te denken om (eventueel gezamelijk) zoiets te maken. Is simpel hoor, alleen een geschikt chassis en trafo's vinden bij onze oosterburen.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Hij wordt ook zeker niet cleaner wat headroom betreft maar je signaal wordt "netter". Het klopt dus dat hij harder klinkt zonder tegenkoppeling maar dat het niks uitmaakt voor de headroom.
    Aha, dat verklaart een hoop. Hij klinkt wat strakker met nfb switch aan (en gaat zachter). Maar ik ben heel tevreden over hoe de amp klinkt zonder nfb.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Dat is toch te maken! Loop toevallig al een tijdje te denken om (eventueel gezamelijk) zoiets te maken. Is simpel hoor, alleen een geschikt chassis en trafo's vinden bij onze oosterburen.
    Gaaf! Is zeker iets dat ik zou overwegen .

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top