Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 50
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WesleyD Bekijk bericht
    Ik vind Elixers altijd wel fijn. Heb nu een setje phosphor bronze nanoweb's op de RK liggen, daar klinken ze prima op, maar is wel een hele andere gitaar. Heb nog een setje Martin SP Lifespans liggen, binnenkort daarmee eens experimenteren.
    Elixers breken me altijd veel te snel. Dus die koop ik niet meer.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2013
    Locatie
    Venray
    Berichten
    115

    Standaard

    Dan worden ze wel duur idd. Ik ben wel onder de indruk van het geluid, maar moet wel zeggen dat vrij snel de coating loslaat en de velletjes er dus bij hangen, dat is ook de reden dat ik eens uitgeweken ben naar Martins.
    "I never practice my guitar. From time to time I just open the case & throw in a piece of raw meat."

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WesleyD Bekijk bericht
    Dan worden ze wel duur idd. Ik ben wel onder de indruk van het geluid, maar moet wel zeggen dat vrij snel de coating loslaat en de velletjes er dus bij hangen, dat is ook de reden dat ik eens uitgeweken ben naar Martins.
    Dat was het voor mij inderdaad ook. Ik speelde op mijn oude akoest ook altijd op Martins. Maar toen ik die laatst een vriend aanraadde op zijn J45 hoor ik ze alleen maar tegen de hals kletteren, terwijl hij er bij elixir nooit last van had. Zal vast met een verminderde spanning of iets dergelijks te maken hebben, maar voor mij een reden om ze niet meer te willen. Herken het gekletter ook van m'n oude akoest, al dacht ik daar dat het aan de gitaar lag . Anyway, snaren liggen er nu een dag op en ze beginnen al anders te klinken (kennelijk hou ik niet van het geluid van nieuwe snaren op deze gitaar). De warmte in het geluid begint langzaam maar zeker terug te komen gelukkig.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Martins hebben idd een lagere spanning, dus met een afstelbeurt is dat ook gelijk verholpen. ws. een kwartslagje aan de truss en klaar.. Da's net zoiets als: oh, de banden van m'n auto zijn een beetje zacht, nah, kutdingen, nieuwe banden! Je kan natuurlijk ook ff naar de pomp karren!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Martins hebben idd een lagere spanning, dus met een afstelbeurt is dat ook gelijk verholpen. ws. een kwartslagje aan de truss en klaar.. Da's net zoiets als: oh, de banden van m'n auto zijn een beetje zacht, nah, kutdingen, nieuwe banden! Je kan natuurlijk ook ff naar de pomp karren!
    Ja en nee. De hals is nu mooi recht dus daar ga ik niet aan schroeven omdat de snaren kletteren....
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squier4ever Bekijk bericht
    Ja en nee. De hals is nu mooi recht dus daar ga ik niet aan schroeven omdat de snaren kletteren....
    Nee, met die snaren staat je hals nog iets rechter, waardoor ze gaan kletteren. Da's toch echt wat anders....

    Geeft verder niets, doe wat je juist acht, kan het me wel enigszins voorstellen, maar aan de snaren ligt het niet iig...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Nee, met die snaren staat je hals nog iets rechter, waardoor ze gaan kletteren. Da's toch echt wat anders....

    Geeft verder niets, doe wat je juist acht, kan het me wel enigszins voorstellen, maar aan de snaren ligt het niet iig...
    Dat kan zijn, maar ik ga niet aan de afstelling lopen kloten als ik gewoon de snaren kan veranderen naar een set die ik vervolgens beter vind klinken. Mijn oude akoest is trouwens niet eens beter af te stellen dan hoe het nu is. Blijft gewoon crappy. Speelde er net nog eens op en het verbaasde me hoeveel je eigenlijk mist met die gitaar. Zit totaal geen definitie in het geluid als ik het vergelijk met de Gibby. Hoe meer ik trouwens speel op deze D'Addario set, hoe beter het wordt. Zal met het inslijten te maken hebben
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    3 weken verder klinken de D'Addario's toch wel zeer prima op de Gibby! Hou het voorlopig hierbij denk ik!
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  9. #39

    Standaard

    Ja, vind die ook erg rammelig en te helder als ze er net op liggen. Paar dagen flink spelen scheelt dan een hoop
    Overigens doen die Martins het op mijn Cort behoorlijk prima vind ik, maar dat kan natuurlijk enorm wisselen per gitaar. Dat gekletter herken ik in elk geval niet.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lauke_101 Bekijk bericht
    Ja, vind die ook erg rammelig en te helder als ze er net op liggen. Paar dagen flink spelen scheelt dan een hoop
    Overigens doen die Martins het op mijn Cort behoorlijk prima vind ik, maar dat kan natuurlijk enorm wisselen per gitaar. Dat gekletter herken ik in elk geval niet.
    Op de J45 van een maat van me (die overigens verder top is afgesteld), ook gekletter van voor tot achteren. En de ball ends zijn eigenlijk te dik.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top