Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard HNGD: Ik heb een Bo-El KIM S03 geadopteerd.

    Al sinds dit specifieke model bij Huub in de winkel stond had ik een beetje last van GAS. Maar ik speelde geen gitaar op enig niveau, dus was het bijzonder onzinnig om een gitaar te kopen. Ik had al een Ibanez RG320 tenslotte (Je kent het wel.. metal-liefhebber wil gitaar spelen maar het komt er nooit echt van.)

    Nu, vele vele jaren later zag ik op marktplaats tot twee keer toe een KIM voorbij komen. Hij stond helemaal in Alkmaar, bij een landelijke pandjeszaak-keten. Voor een behoorlijk hoge prijs. Hij zou in "uitstekende" staat zijn, maar van de slechte foto's was al af te leiden dat dat niet het geval was. Iemand heeft er ooit (waarschijnlijk) een midi-element in geschroefd, waardoor er twee schroefgaatjes, met schroef, in het bovenblad zaten. Genoeg om menig koper af te schrikken.

    Aangezien ik toch in de buurt moest zijn (ik kom uit Nijmegen), heb ik ze gemaild, met een bod. Dat bod werd direct geaccepteerd en ze zouden hem voor mij reserveren. De week kroop voorbij en afgelopen zondag was het zo ver. Op naar Alkmaar. Daar bleek de gitaar gewoon in de winkel te hangen, reserveren was blijkbaar niet gebeurd. Maar, ze was er nog.

    Line6 PodXT ingeprikt, en haar even aan de tand gevoeld. De electronica was allemaal in orde, en ook de cavity leek er totaal niet mee te zijn geprutst.
    Ik had eerder in de week al contact gehad met de guitartecj van Bo-El (Eelco), om te vragen waar ik op zou moeten letten. Hij vertelde mij al meerdere mails te hebben ontvangen over deze specifieke gitaar, en deed mij gelijk het aanbod dat als ik hem zou ophalen, ik ermee in Arnhem langs mocht komen voor een volledige check-up. Dat, naast de pointers die ik natuurlijk kreeg over waarop ik moest letten. ("De electronica zit netjes gesoldeerd, en is met wat tie-wrapjes netjes gebundeld")

    Met dit alles in het achterhoofd zit ik daar in Alkmaar, en kijk een beetje moeilijk, slaak wat zuchten, en vertel de verkopers (die geen enkel idee van gitaren bleken te hebben) dat hij absoluut niet in perfecte staat was zoals zij hadden verkondigd. "Die schroefjes, dat hoort echt niet", en wat andere zaken over vlakke fretjes, het missen van de truss-rod cover en wat andere optische onvolkomenheden. In de cavity inderdaad het nette soldeerwerp, met tie-wrapjes. Maar ook dat hoeven de heren verkopers niet te weten.

    Ondertussen weet ik al lang dat deze gitaar met mij mee gaat, maar de prijs moet nog worden afgestemd met de verkopers. Er wordt wat over en weer onderhandeld, en nog met een ander filiaal gebeld en uiteindelijk weet ik nog 10% van mijn bod af te krijgen en de belofte (op papier) dat als er onherstelbare schade is zoals een kapotte truss-rod, of iets anders wat ik terplekke niet kon controleren, ik ermee terug mocht komen voor een full refund. Ik had aangegeven ermee naar Bo-El te gaan, om dit te laten controleren.

    De gitaar werd snel afgerekend, en op naar huis, om daar te wachten tot gisteravond. Op naar Arnhem en naar Eelco. Wat anderhalf uur zou duren werd uiteindelijk een stuk langer. Gezellig gepraat over gitaren en andere hobbies onder het genot van koffie en rondkijken in de "snoepwinkel". Er bleken een paar kleine dingetjes met de gitaar te zijn, maar op eentje na had ik ze allemaal al gevonden. Het blijkt dat het soldeerwerk van de hand van Huub zelf is, de gitaar uit juli 2005 komt, er niet-standaard locking tuners op zitten, en iemand de body ooit heeft gepolijst. Hij is een beetje glimmed, terwijl de 1-ster KIM's allemaal mat zijn.

    Deuken, butsjes, wat fretjes die een beetje aandacht nodig hebben, en die twee schroefjes in het bovenblad. Alles wordt keurig onder handen genomen. Wat is het toch mooi om iemand met zoveel aandacht en liefde te zien werken. De gitaar wordt nog even getest uiteraard en de conclusie is dat dit een van de beter gelukte exemplaren is.

    Optisch is ze niet nieuw meer, ze heeft een verleden, en is duidelijk een gebruiksvoorwerp. Maar, ik heb dan toch eindelijk mijn eigen Bo-El KIM S03. ... voor een prikkie



    Laatst gewijzigd door Zender; 12 augustus 2017 om 21:12

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Gefeliciteerd! En wat een mooi verhaal erbij, dat heb je allemaal prima geregeld, zelfs met een bezoek aan The House of Bo-El voor een checkup, beter kan toch niet? Heel veel speelplezier er mee toegewenst (en schiet op met die foto's he )!

    Groeten van een mede S03 eigenaar.

    edit: Ah, pheauteaux, fraai. Ik hou wel van dat naturel, matglanzende afwerking, wraparound, all the basics, niks mis mee. De vorm komt er mooi uit zo. Mooie donkere toets ook zeg. Die schroeven kun je misschien nog wel redelijk onzichtbaar weg (laten) werken als ze je echt storen?
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 13 augustus 2017 om 13:09
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Gefeliciteerd!
    Vraagprijzen bij Used Products zijn meestal goed onderhandelbaar. Zeker als er wat "mis" is zoals die schroefjes. Na ruim 10 gitaren daar gehaald te hebben bij verschillende verstigingen weet ik ongeveer wel waar ik op uit kom als ik ga buurten

  4. #4

    Standaard

    Toffe gitaar hoor! Toonregeling erbij zou ik zelf toch wel fijn vinden trouwens.
    Maar hoe je het verhaal geschreven hebt vind ik het meest opmerkelijk. Als je dat nog iets uitbreidt zou er zomaar een kort verhaal kunnen staan.
    Veel plezier met de plank !

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Toffe gitaar hoor! Toonregeling erbij zou ik zelf toch wel fijn vinden trouwens.
    Maar hoe je het verhaal geschreven hebt vind ik het meest opmerkelijk. Als je dat nog iets uitbreidt zou er zomaar een kort verhaal kunnen staan.
    Veel plezier met de plank !
    Een toonregeling is inderdaad nog een optie. Dan zou het een pull-pot worden om de split-mogelijjkheid te behouden.

    Ik hou ervan om een beetje een fatsoenlijke post te schrijven. Zeker als er een goed verhaal achter zit zoals bij deze gitaar, dan is dat toch veel leuker dan "Psst, nieuwe gitaar + pics, okaydoei" toch?

    @Sander-H, nu ben ik natuurlijk wel benieuwd naar je ervaringen tussen vraagprijs en uiteindelijk prijs die je hebt moeten afrekenen. Wel zo handig om dat mee te kunnen nemen mocht er zich ooit nog een leuke gitaar voordoen bij Used Products (want daar komt inderdaad deze Bo-El vandaan).

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zender Bekijk bericht
    @Sander-H, nu ben ik natuurlijk wel benieuwd naar je ervaringen tussen vraagprijs en uiteindelijk prijs die je hebt moeten afrekenen. Wel zo handig om dat mee te kunnen nemen mocht er zich ooit nog een leuke gitaar voordoen bij Used Products (want daar komt inderdaad deze Bo-El vandaan).
    Ik ga natuurlijk niet alles verklappen
    Het is ook helemaal afhankelijk van het filiaal en het personeel. Soms staat er iets voor een goede prijs en krijg je er niets of weinig af. Bij sommige filialen kennen ze me en als ik een gitaar wil hebben dan kijken ze gewoon in het systeem waar ze hem voor ingekocht hebben en wat ze voor marge willen en dan komen we er wel uit.

    Nu ik aan het terugdenken ben heb ik zeker 15, misschien wel 20, gitaren bij UP gehaald. De meeste zijn weer verkocht maar ik heb er momenteel nog 5 of 6 van in huis. Zeker op de projectgitaren valt goed te onderhandelen.
    Het blijft een kunstje wat je gewoon moet leren en zolang je vriendelijk blijft en niet negatief gaat zeuren zijn ze meestal wel bereid je een goede deal te geven.
    Vergeet niet dat hun corebusiness bestaat uit kleine elektronica zoals smartphones, tablets, audioapparatuur en gereedschap. Muziekinstrumenten zijn ze liever snel kwijt met wat minder marge.

  7. #7
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Paar jaar terug ook serieus naar deze gitaren gekeken, maar nooit doorgepakt. Ik vind dit nog steeds een erg geslaagd model van Bo-El. Vooral de combi van een humbucker met een p90. Tof.

    Je hoort de laatste jaren niet veel meer van dit merk. Ook een paar gitaristen die een custom model zouden krijgen, toch weer zijn overstapt op andere merken. Ligt dat aan Huub of aan het bedrijf, of de gitaristen in kwestie?
    Gezocht: Ibanez DE7

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik hou wel van zo'n no-frills gitaar, zeker met een P90 in de neckpositie. Je ziet ze weinig meer, maar de website is nog in de lucht. Ik heet trouwens geen Huub en ik werk er ook niet.

    http://www.bo-el.com/
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    De Used Products? Tijdje geleden daar een Ibanez S320 gekocht. Roestige snaren, uitgedroogde toets enz. maar daar kijken we wel doorheen. IMHO moet de neck goed zijn, niet krom, niet getordeerd, goed fretwerk. Hals/body verbinding moet goed zijn. Krasjes en deukjes, so what. Elektronica is te herstellen of te vervangen evenals hardware.

    Mooie plank hoor, doet me wel wat denken aan Patrick Eggle.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Gefeliciteerd! Mooie gitaar!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top