Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 17 EersteEerste ... 614151617 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 165
  1. #151

    Standaard

    Thanks big time
    1988 Kramer Striker 600ST
    2009 Epiphone '66 Wilshire
    1974 Tokai CE-150

  2. #152

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BLUEWEY Bekijk bericht
    Je kunt dus ook alle snaren in 1 keer ontspannen en gaan vervangen, maar dan zal de nek een grotere opdonder krijgen.. lijkt me minder raadzaam.
    Ik doe dit best vaak als ik snaren vervang, met name omdat ik dan de frets goed schoon kan vegen en 't brugzadel bij kan werken als dat nodig mocht zijn.

    ---

    Momenteel fan van de DR Rare RPM-13 snaren.
    '08 Taylor 'Alison' 110ce | '03 Tanglewood 'Lizzie' TBF Sap STO | '10Kentucky KM-550 mandoline | '07 Taylor SolidBody Classic

  3. #153
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cue Zephyr Bekijk bericht
    Ik doe dit best vaak als ik snaren vervang, met name omdat ik dan de frets goed schoon kan vegen en 't brugzadel bij kan werken als dat nodig mocht zijn.
    Ik ook. Kan geen kwaad, tenzij je nek niet in orde is...

  4. #154

    Standaard

    De hals is in orde... als er geen fabrieksfouten inzitten heet dat. Maar dan zou ik 't na bijna 2 jaar trouwe dienst toch wel gemerkt moeten hebben.

    Wat ik wel niet durf is om 14-59s op mijn gitaar te zetten...
    '08 Taylor 'Alison' 110ce | '03 Tanglewood 'Lizzie' TBF Sap STO | '10Kentucky KM-550 mandoline | '07 Taylor SolidBody Classic

  5. #155

    Standaard

    Ik heb op MP voor een mooie prijs een simpele western van Fender op de kop getikt.
    Nu vind ik de snaren die er op zitten bijna eng strak gespannen staan, ik durf geen slide te doen met de onderste 2 snaren omdat ik bang ben dat ik zo in mijn vingers snijd.
    Ik heb geen idee hoe oud de snaren/gitaar zijn/is
    Er zitten snaren bij van Fender phospor bronze 60L 012-016-024-032-042-053, dus ik neem aan dat die er ook opzitten.
    Zou ik er ook een dunner setje op kunnen leggen zonder dat dit nadelige gevolgen heeft voor de intonatie ?
    Ik speel eigenlijk het meest met mijn vingers, fingersylish zou dan de Martin FX snaren wat zijn ?

  6. #156
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2010
    Locatie
    af en toe in de 7e hemel... (als ik speel)
    Berichten
    752

    Post

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iesiediesie74 Bekijk bericht

    Zou ik er ook een dunner setje op kunnen leggen zonder dat dit nadelige gevolgen heeft voor de intonatie ?
    Ik speel eigenlijk het meest met mijn vingers, fingersylish zou dan de Martin FX snaren wat zijn ?
    Ben 'n beetje laat met antwoorden..,
    anyway, je kunt er gerust een dunner setje op leggen zonder nadelige gevolgen voor de intonatie, tenzij je rare dingen gaat doen...(wat is "fingersylish" ??)

    De Martin FX zou iets voor je kunnen zijn.
    Heb ze onlangs zelf aangeschaft, maar liggen nog in de kast op 'n beurt te wachten.., en kan je zodoende persoonlijk hierover nog geen info verschaffen.
    "als je scheten maar flink naar hout stinken.., dan heb je goed geschuurd ! " HP.
    http://picasaweb.google.com/109435607338071709971/HowToBuildMyFirstAcousticGuitar

  7. #157
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    2.254

    Standaard

    Ik heb best wat snaren geprobeerd, maar tot nog toe ben ik het meest tevreden over deze Martins:


    Probleem is alleen dat ze na 1 week al 'op' lijken (doffig). Ik speel wel dagelijks, maar dan max. 1,5u.. (Fingerstyle op een Cort Mini Jumbo - spruce top, mahogany back)

    Kent iemand een snaar die vergelijkbaar klinkt maar het langer volhoudt? Mag best duurder zijn.
    fenders stuiteren, gibsons breken

    stem op mijn vriendin..! please?
    --Jenneke - Bestemming Onbekend--

  8. #158
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    2.254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BLUEWEY Bekijk bericht
    De Martin FX zou iets voor je kunnen zijn.
    Heb ze onlangs zelf aangeschaft, maar liggen nog in de kast op 'n beurt te wachten.., en kan je zodoende persoonlijk hierover nog geen info verschaffen.
    Ik zou ook benieuwd zijn naar je ervaringen met deze
    fenders stuiteren, gibsons breken

    stem op mijn vriendin..! please?
    --Jenneke - Bestemming Onbekend--

  9. #159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BLUEWEY Bekijk bericht
    Ben 'n beetje laat met antwoorden..,
    anyway, je kunt er gerust een dunner setje op leggen zonder nadelige gevolgen voor de intonatie, tenzij je rare dingen gaat doen...(wat is "fingersylish" ??)

    De Martin FX zou iets voor je kunnen zijn.
    Heb ze onlangs zelf aangeschaft, maar liggen nog in de kast op 'n beurt te wachten.., en kan je zodoende persoonlijk hierover nog geen info verschaffen.



    Zitten op dit moment Martin MSP4200 op nu, ben benieuwd - eerste keer dat ik Martins op mijn Taylor zet...


    Laatst gewijzigd door Cue Zephyr; 7 augustus 2011 om 13:41
    '08 Taylor 'Alison' 110ce | '03 Tanglewood 'Lizzie' TBF Sap STO | '10Kentucky KM-550 mandoline | '07 Taylor SolidBody Classic

  10. #160
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2010
    Locatie
    af en toe in de 7e hemel... (als ik speel)
    Berichten
    752

    Post

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimihattricks Bekijk bericht
    Ik heb best wat snaren geprobeerd, maar tot nog toe ben ik het meest tevreden over deze Martins:

    Probleem is alleen dat ze na 1 week al 'op' lijken (doffig). Ik speel wel dagelijks, maar dan max. 1,5u.. (Fingerstyle op een Cort Mini Jumbo - spruce top, mahogany back)

    Kent iemand een snaar die vergelijkbaar klinkt maar het langer volhoudt? Mag best duurder zijn.
    Heb ze op 'n gelamineerde gitaar liggen en ken ze zodoende. Klinken helder..
    Dan zou je het eventueel met de MSP4100 kunnen proberen. Zijn wel phosphor/bronze, maar houden het daardoor ook vaak langer vol, en de klank is volgens mij toch 'ongeveer vergelijkbaar'.
    Anders kun je het beste even op de Martin site kijken, want daar hebben ze veel types met uitleg, maar het blijft een kwestie van smaak en uit proberen i.v.m. type gitaar en speel stijl etc...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cue Zephyr Bekijk bericht
    Zitten op dit moment Martin MSP4200 op nu, ben benieuwd - eerste keer dat ik Martins op mijn Taylor zet...
    Heb de MSP4050 (.011) op m'n Alhambra gehad en klinken zonder meer zeer goed. Vond het een "sprekende" snaar.. met mooie klank.

    Bijna alle nieuwe Martin gitaren zijn met MSP4100 (.012) uitgerust.

    Have some fun en laat maar horen wat je er van vind..
    Laatst gewijzigd door BLUEWEY; 7 augustus 2011 om 15:05 Reden: typf.
    "als je scheten maar flink naar hout stinken.., dan heb je goed geschuurd ! " HP.
    http://picasaweb.google.com/109435607338071709971/HowToBuildMyFirstAcousticGuitar

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top