Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 66

Discussie: #1 Les Paul bouw

  1. #51

    Standaard

    Hoezo mafkees, ben goudsmid

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TijmenSarneel Bekijk bericht
    Hoezo mafkees, ben goudsmid
    Wow, een goudsmid ? Dan kun je nog een keer een toets maken met heeeeel mooi ingelegde edelmetalen
    Ik heb vorig jaar nog een werkbank gemaakt voor een goudsmid, het was wel leuk om te doen maar geeft lang niet zoveel voldoening als het bouwen van een gitaar
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  3. #53

    Standaard

    Nou een paar fototjes;

    sorry voor de crappy kwaliteit. Moet nog steeds een nieuwe camera regelen, het lijkt wel of ze met de minuut grofkorreliger worden, ik snap er niks van!







  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.524

    Thumbs up

    Jammie jammie,

    Hey Thijmen,


    Ziet er heel goed uit,doet me denken aan de "raw" Lp's van Gibson,zonder verdere binding etc. .
    Die mag de kerstman zo onder de kerstboom leggen bij mij.

    groetjes Charlotte

  5. #55

    Standaard

    Pech, dat doet ie vast niet.

    Als ik een dikkere top had gehad, had een natural binding wellicht leuk geweest, nu vind ik dit wel prima

  6. #56

    Standaard

    Nouzeg, mijn klomp begint te breken.
    Wanneer stopt die klotespuitbusverf en hout eens met werken???
    Heeft nu al heel lang de tijd gekregen, en zoals gezegd is het niet keihard. Nou ok, tot daar aan toe,
    maar nu na het polijsten begint de lak op het flamed maple nog meer in te zakken of te werken, precies op de strepen, tis nu nog minimaal, maar hij begint de strakheid te verliezen als je goed kijkt. Nog maar een keer polijsten over zes jaar??

  7. #57

    Standaard

    Nou, ik heb wel meer ervaren dat lak heel lang blijft krimpen, vele maanden. Ook al eens gedacht dat ik een gitaar helemaal glad had na polijsten maar een half jaar later zag ik toch weer de nerfjes van het hout terug.

    Ik denk dat de truc is te zorgen dat de zaak echt glad is voordat je gaat lakken. Zelfs met politoeren (bescheiden ervaring) heb ik het gemerkt; het blijft wel een jaar langzaam inklinken.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TijmenSarneel Bekijk bericht
    Nouzeg, mijn klomp begint te breken.
    Wanneer stopt die klotespuitbusverf en hout eens met werken???
    Heeft nu al heel lang de tijd gekregen, en zoals gezegd is het niet keihard. Nou ok, tot daar aan toe,
    maar nu na het polijsten begint de lak op het flamed maple nog meer in te zakken of te werken, precies op de strepen, tis nu nog minimaal, maar hij begint de strakheid te verliezen als je goed kijkt. Nog maar een keer polijsten over zes jaar??
    niet abnormaal om na half jaar es opnieuw te polijsten. kan idd maanden duren eer dat boeltje echt is uitgehard. Ik heb vorig jaar een sparkle finish gedaan, die ga ik binnenkort ook nog es opnieuw onderhanden moeten nemen.

  9. #59

    Standaard

    Oh oke, fijn(nouja) dat ik niet de enige pechvogel ben, dan is het al minder eng. Ik neem hem wel weer opnieuw onder handen als hij er niet meer uitziet van de rimpels(tis nog niet duidelijk hoor, maar ik zie alles)

    En glad voor het lakken was hij zeer zeker, hij is keer op keer strak gebleven, maar de flames in het maple zuigen wat sterker, blijkbaar uit zich dat nu nog.
    Overleven we wel, thanks voor de reacties

  10. #60

    Standaard

    Misschien dat je er beter eerst een sealer onder had gespoten; het is niet mijn eigen ervaring maar ik zag het bij Charlotte. Ik kan me niet zo voorstellen dat het hout nog 'werkt'; wel dat het op ene plaats meer lak opzuigt dan op de andere. Zoals gebruikers, als ik, van afvalhout wel merken op de 'end grain'.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top