Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 10 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 99
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Gewoon dit soort bands niet meer boeken, stoppen ze vanzelf.
    Dat hoop ik ook met veel andere bands, maar om de een of andere reden heb je verschillend publiek die verschillende dingen wel en niet leuk en erg vinden. Dat noemen ze smaak ofzoiets....
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Het klinkt als een Boss metalzone. Maar ik speel het ook zacht af.
    Sterker nog, het is een POD op de opnames Zulke gave versterkers en dan digitaal moeten gaan bij opnames ...

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    ... Ik heb een vermoeden dat hier geen gezamelijke overeenkomst uit gaat komen...
    Dat hoeft toch ook niet?

    Wat je zegt ben ik het deels wel mee eens, maar er zit nog wel wat tussen huiskamerniveau en ontstellend hard. Als je gewoon een flink aantal dB's omlaag gaat en iedereen doet z'n doppen uit, klinkt het nog steeds hard, maar kun je ook misschien nog een paar woorden wisselen met degene waar je mee naar het concert bent. Ik ben een paar keer in de HMH geweest waar ik een prima live beleving had, maar toch op een redelijk volume. En ik ben ook weleens weggelopen tijdens een bluesfestival toen ze meenden dat Walter Trout op 11 moest. Toen werd het één brij waar ik geen definitie meer kon ontdekken. Of bij Di-rect, waar ik de zang niet meer van de rest kon onderscheiden.

    Want dat merk ik ook. Als het te hard gaat, kun je alles niet meer goed onderscheiden, alsof je oren boven een bepaald niveau verzadigd raken en alles gaat blurren of zo. Dan kun je de boel naar mijn mening beter een beetje minder hard laten knallen, zodat je zonder doppen ook nog hoort wat er gespeeld wordt. Want het is jammer als die muzikanten een strak stukje muziek laten horen maar dat je door het volume geen solo kunt horen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #44

    Standaard

    misschien tijd voor een enquete. Ik open er een.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    misschien tijd voor een enquete. Ik open er een.
    Om te vragen of het tijd is voor een enquête?

  6. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Sterker nog, het is een POD op de opnames Zulke gave versterkers en dan digitaal moeten gaan bij opnames ...
    Scheelt bij live gigs ook een hernia. Los nog van het feit dat die backline op de meeste kroegpodia simpelweg niet past, tenzij je de drummer pal voor de amps zet.

    Als ze dat doen snap ik wel dat hij na 3 gigs en repetities alleen nog snoeihard kan slaan

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Zucht. Jij bent echt oud, of speel je in een coverband? (of beide? )
    Dat doet er niet zo toe.
    Ik ben ook oud, dik zelfs, en coverbandgitarist, en ik stem voor hard meppende drummers.
    Noteer omdat het praktisch is maar wel omdat het de sound ten goede komt vind ik.
    Ligt niet eens aan het volume op het moment zelf, neem het maar eens op.
    Laatst nog een keer met zo'n aaiert gespeeld, das niks, tenzij high tea bandje of zo.
    Kan een aaiert nog steeds supergoed spelen, maar het blijft klinken als een aaiert.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Het moet nooit snoeihard, maar als ik de instrumenten en zang niet meer kan onderscheiden is het voor mij klaar. Smaak of niet, het zijn gewoon randdebielen die lopen te hakken en heeft niks met goed muziek maken te maken.

  9. #49
    Member
    Geregistreerd
    27 september 2015
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    35

    Standaard

    Het is met versterkers net als met auto's, waarom modellen ontwerpen en bouwen die 250 km/h halen als de maximum snelheid in de meeste landen toch op 130 km/h ligt of lager???

    Bovendien is het volgens mij technisch wel mogelijk om op het versterkte zaalgeluid een begrenzing te zetten die de boel uitschakelt als de dB limiet overschreden wordt.

    Als blijkt dat de oorzaak ligt bij de onversterkte drummer dan plaats ik mijn vraagtekens bij de locatiekeuze/-indeling van de organisatie.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Moesjloen Bekijk bericht
    Het is met versterkers net als met auto's, waarom modellen ontwerpen en bouwen die 250 km/h halen als de maximum snelheid in de meeste landen toch op 130 km/h ligt of lager???

    Bovendien is het volgens mij technisch wel mogelijk om op het versterkte zaalgeluid een begrenzing te zetten die de boel uitschakelt als de dB limiet overschreden wordt.

    Als blijkt dat de oorzaak ligt bij de onversterkte drummer dan plaats ik mijn vraagtekens bij de locatiekeuze/-indeling van de organisatie.
    Wat betreft de versterkers: er zijn misschien wel 'zaaltjes' (of meer dan 'zaaltjes') waar de mogelijke volume-output van een versterker wel hoger kan. Over de onversterkte drummer geef ik je helemaal gelijk. Als dat waar is, is er iemand aan het prutsen geweest.

    Over oortjes in of geen oortjes in: ik denk niet dat je makkelijk kunt zeggen van, het moet zachter, want iedereen heeft toch al oortjes in. Loeiharde muziek met oortjes in (en daarmee op een acceptabel niveau) is toch nog net even wat intenser dan dezelfde muziek een stuk minder hard zonder oortjes in (en daarmee op een acceptabel niveau). Al is het maar omdat je in het eerste geval helemaal afgesloten bent van alles om je heen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top