Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 19 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 184
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik kan het denk ik niet meten, maar volgens mj zit ik -gevoelsmatig- zo tussen de 100-150ms of zo.
    Ik heb het even gechecked, en Reaper rapporteert bij mij twee latencies: 1.4ms en 4.3ms. Ik weet even niet welke wat is

    Ik heb er overigens nog niet naar gekeken of het minder kan, maar deze cijfers leken me al vrij laag, dus ik laat het maar zo.

  2. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Als het alleen aan de interface lag, dan had ik nu nog steeds een enigszins werkbare latency moeten hebben
    Ik kan het denk ik niet meten, maar volgens mj zit ik -gevoelsmatig- zo tussen de 100-150ms of zo.
    En ook drop-outs soms.
    Of mijn interface is aan het doodgaan, kan ook nog natuurlijk.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik heb het even gechecked, en Reaper rapporteert bij mij twee latencies: 1.4ms en 4.3ms. Ik weet even niet welke wat is

    Ik heb er overigens nog niet naar gekeken of het minder kan, maar deze cijfers leken me al vrij laag, dus ik laat het maar zo.
    100 ~ 150ms is niet best maar je moet het ook niet proberen op een Commodore 64 computer he, haha ;-)

    1,4 ~ 4,3ms is super! Zelf zit ik rond de 6ms wat beter kan maar ik speel geen loei strakke metal dus een lichte latency is geen probleem :-) Volgens mij las ik ergens dat het pas storend word boven de 10ms (misschien zelfs hoger). Bij mij is de bottleneck een firewire controller voor Logic waar de ADAT als brug gebruikt wordt. Als ik die er tussen uit haal en de RME direct aansluit op de Mac dan kan ik niet Logic bedienen met motorized faders etc maar heb ik een latency rond de 3-4ms. Ik ben wel aan het kijken voor een alternatief maar echt nodig is het nog niet.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    100 ~ 150ms is niet best maar je moet het ook niet proberen op een Commodore 64 computer he, haha ;-)
    Klopt, maar het is gewoon een pc van een jaar of 2 oud met een i7 processor blabla en zo.
    En aangezien het sinds de laatste windows update echt ruk is, kan het ook nog een driver/firewall/whatever probleem zijn (ook omdat mijn geluid even wegvalt bij het wisselen van venster).
    Crap, ik moet gewoon iets van modelling in een hardware jasje aanschaffen; ik wil gewoon spelen, niet eindeloos systeembeheerdertje proberen te spelen.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Klopt, maar het is gewoon een pc van een jaar of 2 oud met een i7 processor blabla en zo.
    De mijne is nog een stuk ouder: mijn CPU komt uit 2012.

  5. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    De mijne is nog een stuk ouder: mijn CPU komt uit 2012.
    Mijn MacPro komt uit 2008 :-)

    Ik heb vandaag naar aanleiding van deze discussie de RME Digiface USB audio interface met korting besteld! Deze gaat mijn DAW controller vervangen als alles goed werkt uiteraard. Ik hoop op een veel lagere latency en stabielere drivers. De Digiface is simpelweg een ADAT/sPDIF omzetter naar USB en werkt met RME Totalmix. Deze unit is dit jaar uitgekomen en was ik al eerder naar opzoek :-)

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Mijn MacPro komt uit 2008 :-)

    Ik heb vandaag naar aanleiding van deze discussie de RME Digiface USB audio interface met korting besteld! Deze gaat mijn DAW controller vervangen als alles goed werkt uiteraard. Ik hoop op een veel lagere latency en stabielere drivers. De Digiface is simpelweg een ADAT/sPDIF omzetter naar USB en werkt met RME Totalmix. Deze unit is dit jaar uitgekomen en was ik al eerder naar opzoek :-)
    Ik heb een RME FireFace 400. Twee zelfs, maar ik gebruik er maar eentje.

  7. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik heb een RME FireFace 400. Twee zelfs, maar ik gebruik er maar eentje.
    Prima spullen maken ze! Ik heb de RME ADI-2 waarbij ik een UA 2-610 buizen preamp gebruik voor het regelen van de input levels. De ADI is namelijk een AD-DA convertor. Dat nieuwe kastje van RME kan dan het ADAT signaal van de ADI omzetten naar USB. Nu gebruik ik een inmiddels niet meer ondersteunde M-Audio Projectmix IO (firewire 400) met ADAT daarvoor. Net nog even de latency hiervan bekeken in Logic: 8,5ms roundtrip (4,2ms output) bij een buffersize van 128. Even afwachten of dat nieuwe RME kastje met USB2 dit omlaag kan brengen, zoniet gaat deze uiteraard weer terug.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik zal straks eens kijken naar reaper, ken ik eigenlijk niet. Misschien een demoversie downloaden of zo; ben wel benieuwd wat voor latency dat ding rapporteert.
    Echter, ik heb een simpele focusrite interface (ik hoef ook alleen 2 inputs, verder niks geen gedoe, dit is al erg genoeg); derhalve dus ook een nogal andere prijsklasse. Daar zit 't m in wellicht..

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Waar kun je de latency zien in Logic?
    Ik heb ook een 2008 Mac Pro

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Reaper is gratis toch?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top