Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard Goede hardcase koffer voor western (dreadnought) gitaar

    Zoals het onderwerp al aangeeft, ben ik op zoek naar een goede beschermende koffer koffer voor een western gitaar.
    Nu had ik bij B@xshop een SKB koffer van ABS materiaal besteld, omdat ik een goede ervaring had met een dergelijke koffer voor mij Epiphone Les Paul.
    Maar wat blijkt, dezelfde soort koffer voor een dreadnought is natuurlijk een maatje groter, en zonder veel moeite druk je die in, zodat de snaren en brug afgebeeld staat in het pluche.
    Daar heb ik dus weinig vertrouwen in... Die gaat retour, maar wat dat wel aan te schaffen?
    De western gitaar is een 2de handsje van 200 euro, zelf opgeknapt en een kei fijne gitaar.
    Wie weet moet er ooit iets beters/duurders in die koffer, dus het hoeft niet een dubbeltje-op-de-eerste-rij model te zijn.
    Verder speelt afmeting en gewicht een kleine rol. Nu moet als eerste deze gitaar (samen met de anderen) in een verhuiscontainer over zee naar de andere kant van de wereldbol..
    Het gaat dus in 1e instantie om robuust, in 2e instantie om looks.

    Is die Fazley line van B@x misschien een idee ?
    Ik heb eerder een case voor een 12 snarige daarvan gekocht, lomp (hout) maar stevig.
    Tips zijn o zo welkom..

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Ik heb zo’n softcase koffer, styrofoam-case geloof ik. SKB heeft ze ook:
    https://www.bax-shop.nl/gitaarkoffer...iABEgI8z_D_BwE

    Die van mij heb ik voor 3 tientjes van marktplaats, staat geen merk op.

    Ik vind ‘m dermate goed beschermen dat ik m’n 1950 ES-125 erin vervoer:


    Ik zou er niet op gaan staan, maar deukt niet in als je er op duwt!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Fijne dingen zijn dat, ik heb er ook een. Lekker licht en toch meer bescherming dan een gigbag op de fiets. Ze bestaan onder de klinkende merknamen Stagg (HGB2-W) - die heb ik - en Tourtech:

    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Thumbs up

    Ik was al heel lang toe aan een nieuwe banjokoffer en afgelopen maand vond ik eindelijk deze

    Ik moet zeggen, hij overtreft zelfs mijn verwachtingen en vertrouw mijn vintage -zeg maar gerust: oude- RB-1 er dan ook graag aan toe.


    Mijn gitaren hebben allemaal goede koffers, maar had ik er daar een voor nodig gehad, dan zou ik zeker deze hebben geprobeerd, een broertje van mijn banjo case:

    Ze zijn momenteel erg interessant geprijsd. Ik zou het wel weten....
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Ik heb zo’n softcase koffer, styrofoam-case geloof ik.
    ....
    Ik zou er niet op gaan staan, maar deukt niet in als je er op duwt!
    Moeilijk in te schatten, maar de naam softcase doet vermoeden dat ie minder stevig is dan een hardcase ABS ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Fijne dingen zijn dat, ik heb er ook een. Lekker licht en toch meer bescherming dan een gigbag op de fiets.
    ...
    Ja maar... hij moet wel in een zeecontainer of vliegtuig naar de andere kant van de wereldbol, dus fietsen valt zowiezo af

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB-1 Bekijk bericht
    Ik was al heel lang toe aan een nieuwe banjokoffer en afgelopen maand vond ik eindelijk deze

    Ik moet zeggen, hij overtreft zelfs mijn verwachtingen en vertrouw mijn vintage -zeg maar gerust: oude- RB-1 er dan ook graag aan toe.

    Mijn gitaren hebben allemaal goede koffers, maar had ik er daar een voor nodig gehad, dan zou ik zeker deze hebben geprobeerd, een broertje van mijn banjo case:
    Ze zijn momenteel erg interessant geprijsd. Ik zou het wel weten....
    De reden om te kiezen voor een SKB koffer was soortgelijk: de koffer die ik heb gekocht voor mijn Epiphone Les Paul, is "rock steady"
    maar blijkbaar voor grotere gitaren wordt de stevigheid een stuk minder, slapper als je de koffer indrukt met je hand.
    Logisch ook, want voor een kleiner instrument zijn de oppervlakken kleiner, en met wat ronding erin, dan ook een stuk steviger.
    Overigens begint deze koffer al aardig in de buurt van de dagwaarde van mijn gitaar te komen

  7. #7

    Standaard

    Op aanraden van een kennis heb ik een prijs/kwaliteit achtige keuze gemaakt, ik ga het hiermee proberen (inmiddels besteld).

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mtx123 Bekijk bericht
    Op aanraden van een kennis heb ik een prijs/kwaliteit achtige keuze gemaakt, ik ga het hiermee proberen (inmiddels besteld).
    De koffer is binnen, wat me opvalt is dat hij relatief licht van gewicht is, en dat je de koffer niet gemakkelijk in kunt duwen (wat mijn probleem was met de SKB koffer).
    Afwerking is OK, kan op slot met een sleuteltje, geen TSA.
    Minpuntje is dat de gitaar er vrij ruim in past, dus opvulling langs de randen zal nodig zijn voor de "heftigere" transporten.

  9. #9

    Standaard

    Even de ervaring delen, de koffers zijn inmiddels, net als ik, aangekomen aan de andere kant van de wereld bol.
    Zowel de SKB, Fazley als de Gator case zijn goed in tact gebleven.
    Voor die Gator heb ik als minpuntje dat ie niet zo lekker sluit: bak en deksel moet je iedere keer een beetje op hun plek wringen om hem dicht te krijgen. Ook 2 van de slotjes gaan erg gemakkelijk open.
    SKB is de beste van de 3 : mooi, licht, sterk, TSA, maar met de opmerking dat dit voor een Epiphone Les Paul geldt.
    Die Fazley is gewoon lomp degelijk, geen klachten, wel iets zwaarder dan de Gator.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top