Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 26 van 37 EersteEerste ... 16242526272836 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 251 t/m 260 van 370
  1. #251
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Het is een aardig programma en het gaat natuurlijk primair om de kijkcijfers.
    En wij muzikanten kijken op een andere manier dan de gemiddelde niet muzikant/kijker.

    Persoonlijk vind ik als ik mijn smaak probeer uit te schakelen die EW&F band, is absoluut niet mijn muzieksmaak, maar ik vond het optreden gisteren heel goed en eigenlijk vond ik die Neil Diamond act behoorlijk slecht.

    Tina Turner bakt er ook niet veel van en het geluid van die U2 band is gewoon geen U2 geluid en dat heeft in hoofdzaak te maken met de gitarist.

    Die Elvis act is griezelig gelijkend op the King en David Bowie komt ook heel dichtbij, dus die konden wel eens 1 en 2 worden.

    Maar verder is het net als al die shows voor een groot deel fake.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  2. #252
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Tina was dramatisch en ze had het geluk dat de Jackson tribute nog beroerder was.
    Maar iemand moet mij toch uitleggen waarom je als toetsenist compleet de mist in kunt gaan als je tablet uitvalt zoals bij Tina ?
    Ik neem aan dat je je partijen uit je hoofd kent of ben ik dan heel ouderwets?
    Verder was de uitslag terecht en Bowie is m’n favoriet. Top band !

  3. #253
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Het zou kunnen dat hij niet zelf speelde, maar een programma met een sequencer het werk voor hem deed.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  4. #254
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht

    Maar verder is het net als al die shows voor een groot deel fake.
    Op welke manier fake?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  5. #255
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Maar iemand moet mij toch uitleggen waarom je als toetsenist compleet de mist in kunt gaan als je tablet uitvalt zoals bij Tina ?
    Ik neem aan dat je je partijen uit je hoofd kent of ben ik dan heel ouderwets?
    Ik denk dat de ipad niet uitgevallen was, maar dat er per ongeluk een geluid getransponeerd was of zoiets. Er klonk iets mee in een andere toonsoort zo leek het. Zoiets kan gebeuren en dat lag niet aan Tina, die er wel op afgerekend werd. Geluk scoorde die Jackson nog lager, wat bewust gedaan is denk om Tina toch te laten doorgaan.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  6. #256
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Dus liep er iets mee en speelde de keyboardspeler geen eigen partij, wat Han al aangaf.
    Als een band teveel dingen laat meelopen haak ik af. Hou daar niet van en zie het liefste een echte live band. Maar zal bij de meeste bands die straks in de Ziggo staan niet zo zijn dat alles live gaat. Jammer vind ik dat want dan zie je echt wie echt goed kan spelen en zingen en wie niet en wie door de mand valt.

  7. #257
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Op welke manier fake?
    De indruk wordt gewekt dat alles live en spontaan gebeurt, maar ik ben meerdere malen bij opnames van programma's geweest en er is weinig spontaans aan. Het wordt vaak overgedaan als de programmaleider niet tevreden is.

    Of denk je dat die samenzang van Tina Turner en David Bowie zomaar spontaan gebeurde? Daar is echt wel een paar keer op geoefend denk ik.

    En er wordt ook veel in geknipt en stukken weggelaten.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  8. #258
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    De indruk wordt gewekt dat alles live en spontaan gebeurt, maar ik ben meerdere malen bij opnames van programma's geweest en er is weinig spontaans aan. Het wordt vaak overgedaan als de programmaleider niet tevreden is.

    Of denk je dat die samenzang van Tina Turner en David Bowie zomaar spontaan gebeurde? Daar is echt wel een paar keer op geoefend denk ik.

    En er wordt ook veel in geknipt en stukken weggelaten.
    Geen idee of dat spontaan was dat duet. Was een beetje om Tina op te beuren die depri in the coulissen zat.

    Als het niet live was, waarom hebben ze het optreden van Tina dan niet opnieuw laten doen? Misschien ook part of the show? Of die Bon Jovi die toen heel vals zong?

  9. #259
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Kan me inderdaad niet voorstellen dat die optredens steeds overnieuw werden gedaan.
    Dan was die Bon Jovi tribute band wel over gedaan. Niet alleen de zang ging daar fout, maar ook de ogenschijnlijk vrij eenvoudige gitaar solo ging mis. Wel jammer, want die band had ik hoger ingeschaald dan U2, Tina of Neil Diamond.
    Wat die Bon Jovi band betreft, ik las op hun Facebook pagina dat ze kort na die uitschakeling die lead zanger eruit gegooid hebben en nu op zoek gaan naar een nieuwe lead zanger. Niet echt een hecht vrienden bandje dus… 😆 Wel een lompe manier om dat op dat moment te doen.

  10. #260
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard We doen mee aan The Tribute - Battle of the bands!

    Er werd vorig jaar bij de Trbute tijdens de opnames echt helemaal niets overgedaan. Staan, 1x spelen en als het misgaat pech. Je speelt dus maar echt letterlijk 3 minuten in iedere uitzending, zonder soundcheck! Alleen even checken of je geluid had uit je versterker en je inears. Een week vóór de uitzending moesten alle bands langskomen voor een soundcheck en die instellingen zijn blijkbaar goed vastgelegd, tijdens de uitzending kon daar ook niets meer aan veranderd worden, dus niet meer wat extra zang op je inears of minder drum. Was ook totaal geen tijd voor.

    Voor iedere act hadden ze iets speciaals verzonnen, waar je echt pas mee op het podium in front of het publiek mee geconfronteerd werd. Bij ons was dat of we ook de snellere uptempo Marc Ronson versie van Valerie konden spelen. Toevallig konden we dat, was niet gerepeteerd.

    De aankondigingen van Gerard Ekdom werden soms overgedaan, maar eigenlijk ook bijzonder weinig. De jurycommentaren zijn ook allemaal echt ‘live’, werd niet overgedaan. Die waren tijdens de opnamen trouwens wel veel langer, in de tv-uitzending was daar slechts 1/3 of zo van terug te zien.

    Het enige dat echt een beetje nep was, was het applaus. Dat wordt vooraf met het publiek geoefend, in verschillende gradaties van laf applausje tot opstaan en joelen en dat werd ook opgenomen en gefilmd. Sterker nog, je ziet alleen die opnamen als applaus terugkomen in de montage, tijdens de show zelf werd het publiek nauwelijks meer gefilmd. En daar is ook wel een beetje mee gesjoemeld…. De editors konden dus na ieder optreden zelf bepalen welk applaus en welke publieksopnamen aan applaus ze erin monteerden (en dat kan dan heftiger of juist minder heftig dan het daadwerkelijke applaus…..een staande ovatie terwijl die er helemaal niet was….)
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 5 februari 2023 om 23:30
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top