Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 37
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2014
    Locatie
    Kerkrade
    Berichten
    13
    Blog Entries
    1

    Standaard Scheur in de gitaarhals jackson kelly kemgx wat nu ?

    Beste muzikanten,

    Ik ben sinds 2 weken trotse eigenaar van deze Jackson Kelly kemgx .

    De gitaar hing in een kleine ruimte bij mij thuis en de verwarming stond behoorlijk hoog .

    Sinds gisteren heb ik een scheur in de hals ontdekt

    precies in het midden van de hals met een lengte van ongeveer 10 cm in de lengte met de houtnerf mee...

    Je kunt hem net voelen met je vinger toppen .

    Vragen :

    *Komt dit door luchtvochtigheid en een te warme slaapkamer ?

    *Of kan het te maken hebben met de druk op de hals ?

    *Gaat dit gevolgen hebben voor het karakteristiek van de gitaar (neck trouche verbinding)

    * Is het zo te repareren dat het absoluut geen gevolgen heeft voor de gitaar en blijf je het dan voelen of zien .

    * hoe wordt dit gerepareerd en is dit dan nog een zwak punt .

    * is het mogelijk om een nieuwe hals te plaatsen op een neck trouch constructie van deze gitaar.

    * Is het beter om de hals na reparatie de hals ook glans zwart te laten spuiten ? en kan dit gevolgen hebben op de gitaar , maar is ie dan beter beschermd?

    p.s ik weet niet hoe ik hier een foto op kan krijgen

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    dat soort dingen is meestal vrij eenvoudig te repareren. herlak kan, moet niet. afhankelijk van de schade, vorm breuk/barst zal het mss bijna onzichtbaar zijn. Heeft verder geen invloed op je hals/gitaar op voorwaarde dat het niet gevolg is van houttorsie.
    Reparatie: breuk in mate van mogelijke openspannen, houtlijm met naald inspuiten, enkele uren klemmen en klaar.

    wel raadzaam om nu de spanning van de snaren te halen

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2014
    Locatie
    Kerkrade
    Berichten
    13
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Oke, Beste Barno
    Bedankt voor uw snelle reactie .
    een getordeerde hals heb ik idd al eens vaker mee gemaakt met een jackson rr24 .
    Ik hoop ook echt niet dat het daar aan zou kunnen liggen .
    Ik heb in ieder geval de spanning van de snaren gehaald zojuist .
    Maar ik ben er toch wel behoorlijk ziek van .
    de spleet of scheur staat eigenlijk niet open . je voelt een streep en je ziet het omdat hij daar donkerder is zeg maar .
    maar als het gerepareerd zou kunnen worden en ik beslis om de hals te laten spuiten net als de rest van de gitaar in hoogglans zwart .
    Heeft dat gevolgen voor klank of sustain het is nu een ongelakte hals .

  4. #4
    Junior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2014
    Locatie
    Kerkrade
    Berichten
    13
    Blog Entries
    1

    Standaard


  5. #5

    Standaard

    Hoi Carlo,

    Ik zie dat je maar 65 km bij Barno vandaan woont... Een vakman... dus ik zou zeggen contact hem.

    Ik ben geen gitaarbouwer, maar als de hals - zoals Barno omschrijft - goed wordt gelijmd, daarna geschuurd en in de olie gezet... denk ik dat een leek het niet ziet.
    Opnieuw - helemaal spuiten - gaat ten koste van de waarde... Ik zou dat niet snel doen...
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2014
    Locatie
    Kerkrade
    Berichten
    13
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Oke , Ik had eigenlijk niet meteen door dat Barno een gitaar hersteller was ... maar hij wordt daarna dus ook nog geschuurd dan ? en de hals olien wist ik eigenlijk ook niet . kun je me uw gegevens sturen barno? Ik weet ook niet of het scheurtje oppervlakkig is en doormiddel van schuren weg geschuurd kan worden . barno mag ik je foto's sturen ?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Als je op de naam van Barno klikt op de post hierboven, dan krijg je een popupje en daar kun je hem een privebericht sturen.
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2014
    Locatie
    Kerkrade
    Berichten
    13
    Blog Entries
    1

    Standaard

    oke thanks . ik heb hem zojuist een mail gestuurd via de site en een prive bericht achtergelaten

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2007
    Locatie
    Turnhout (België)
    Berichten
    188

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carlo van Gool Bekijk bericht
    een getordeerde hals heb ik idd al eens vaker mee gemaakt met een jackson rr24 .
    Heb je dat al zo vaak meegemaakt?
    Weet je de oorzaak? En wat heb je ermee gedaan?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Snaar spanning er af halen is inderdaad gewenst.
    foto post je door hem eerst te uploaden op bvb photobucket en dan de 'img' code te kopiëren in een post.

    Is vaak handig als je een degelijke uitleg wil. Een uitleg alleen is niet goenoeg, als hersteller heb je vaak graag de gitaar in handen voor je een behandeling voorstelt.

    Bijna alles is te herstellen, als je maar geduld hebt, en het geld er voor over hebt !
    (werkuren van een hersteller zijn goedkoper dan een loodgieter !)


    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top