Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 22 van 34 EersteEerste ... 12202122232432 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 211 t/m 220 van 338
  1. #211

    Standaard

    Ik zou bijna een crowd funding campagne willen starten en dan bijv. Max van VR vragen voor een goed analoog pre-FX en een digitaal post FX ontwerp dat in een floor-versie past. Lex Bos erbij voor de buizen dynamiek en je hebt een 100% analoge modeler...

    Laat ik ze nou beiden goed kennen (beter wordt het niet ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 3 maart 2018 om 20:27

  2. #212
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Hmm....ik vraag me af of dat analoge dinges nodig is.
    Toevallig straks wat axe fx 3 filmpjes bekeken; dat begint toch wel héél goed te worden; misschien heeft analoog toch zijn langste tijd gehad...

  3. #213

    Standaard

    Je zou eigenlijk geen consessies op analoog gebied moeten doen. De pre-fx van VR zijn dusdanig goed dat ze iedere pedal-minded gitarist in een A/B test direct over de streep trekken. De post-FX van VR zijn gebaseerd op Lexicon reverbs en TC delays en ook het overdrive/distortion PCB board van VR (Ex-versie) is al erg goed.


    Dat zou perfect passen bij een pre-amp modeling waarbij ik denk aan het Egnater concept (Twin/Tweed Deluxe, Vox, Marshall JTM/JCM en Mesa).

    I.c.m. een goed power-amp model en speaker emulator (multi-band equaliser) en mic. model zou het een mooi eindresultaat moeten kunnen opleveren...

  4. #214
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Je zou eigenlijk geen consessies op analoog gebied moeten doen.
    Op het moment dat ik het verschil niet meer hoor, maakt het mij niet uit of het analoog of digitaal is.
    VR's effecten zijn zeer goed (op de distortion op de niet-EX versie na dan), maar digitale concurrentie ligt op de loer; kwestie van tijd.
    Zeker als je bedenkt dat -in ieder geval in mijn geval- de VR PedalPro een bítch is om in je systeem te integreren.

  5. #215

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Op het moment dat ik het verschil niet meer hoor, maakt het mij niet uit of het analoog of digitaal is.
    VR's effecten zijn zeer goed (op de distortion op de niet-EX versie na dan), maar digitale concurrentie ligt op de loer; kwestie van tijd.
    Zeker als je bedenkt dat -in ieder geval in mijn geval- de VR PedalPro een bítch is om in je systeem te integreren.
    Dat ben ik zeker met je eens en het zou geen digital vs. analoog discussie moeten worden. Maar, feit is wel dat het VR systeem qua pre-FX echt factoren beter klinkt dan alles wat er momenteel op de markt is en momenteel uitgebreid wordt met een distortion/overdrive board en een digitaal Lexicon/TC digitale post-FX board ingemixed...

    Stel je voor dat je deze meest essentiele effecten in een floor board zou vangen i.c.m. een goede analoge pre-power amp/speaker/mic model dan ben je er toch?
    Laatst gewijzigd door tnijland; 3 maart 2018 om 23:59

  6. #216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Ik zou bijna een crowd funding campagne willen starten en dan bijv. Max van VR vragen voor een goed analoog pre-FX en een digitaal post FX ontwerp dat in een floor-versie past. Lex Bos erbij voor de buizen dynamiek en je hebt een 100% analoge modeler...

    Laat ik ze nou beiden goed kennen (beter wordt het niet ;-)
    Goed initiatief!
    Doe er een echt werkelijke dynamische speaker/cabinet nabootser bij en dan gaat dit echt groots worden.
    Klinken (geluid) doet het inmiddels wel. De echte uitdaging is hoe de snaren onder de vingers voelen. Dat ga je niet redden met 1 lullig EQ IR-plekje terwijl er in het echie miljoenen tegelijk van zijn die ook nog eens per freguentie varieren. Als je deze berg “levende” variabelen weet te vatten heb je mijn aandacht weer.
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  7. #217
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Maar, feit is wel dat het VR systeem qua pre-FX echt factoren beter klinkt dan alles wat er momenteel op de markt is en momenteel uitgebreid wordt met een distortion/overdrive board en een digitaal Lexicon/TC digitale post-FX board ingemixed...
    Beetje OT in het helix topic, maar toch effe....
    De EX versie heeft deze digitale fx en de distortion, toch?
    Hoe werkt dat nu met de 4CM? Alle analoge effecten vóór de preamp en het digitale spul na de preamp?

    Edit: laat maar, al gevonden in de handleiding; chorus, flanger en delay worden ook als post fx beschouwd
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 4 maart 2018 om 11:04

  8. #218
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Desalniettemin, als je met de stock cabs wat speelt krijg je toch leuke klanken hoor. Voor mij geen IR's nodig.
    Speel wat met verschillende mic's, hun afstanden en zet eens een 4 x 12 cab parallel over een 1 x 10 of 12, regel je balans tussen de twee en zet een reverb enkel op de 1 x....
    Ik zeg maar wat, maar jongens, wat een mogelijkheden!
    Klopt helemaal hoor, je komt zonder ir's evengoed op de sounds die je nodig hebt (YouTube kanaal van Jason Sadites is erg handig voor tips met enkel de stock cabs), maar ik vind het met de ir's dan weer net wat beter klinken, en vaak ook met een ir's samen met een stock cab.
    Maar het is ook zoals je zegt, wat een mogelijkheden!!! Ik snap best dat er sommigen zijn die een beetje verloren lopen in alle menu's en parameters, zeker degenen die voor het eerst met modeling werken, ik kan me voorstellen dat dit met de spullen van fractal nog erger is. Maar aan de andere kant ben je er best vlug mee weg vind ik.

    In de vergelijking met de AX8 vind ik de fractal qua sound inderdaad wat beter klinken, maar zo erg groot vind ik het verschil niet eerlijk gezegd, en ik vind de helix dan weer wat beter in gebruiksgemak en effecten en schakelmogelijkheden.

    Ik moet er misschien bijzeggen dat ik ook niet probeer om bepaalde versterkers echt na te bootsen, ik zoek gewoon een paar sounds die voor mij werken en of die dan echt op een bepaalde versterker lijken maakt me niet zo erg veel uit.
    Daar zijn de modelers ook niet echt voor ontworpen, ze bootsen meer een amp na die met een micro naar de pa is doorgelust, dus als je vergelijkt met amps zou je eigenlijk moeten vergelijken met een amp die over de pa is gegaan in plaats van een gewone amp.

    Maar ja, ik denk dat het zo een beetje een eeuwige discussie zal blijven tussen amps en modeling, ik gebruik momenteel beide en ik vind beide even leuk om te gebruiken.

  9. #219
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Zo net maar een Thon Case gekocht speciaal voor de Helix LT. bij Thomann voor 139

  10. #220

    Standaard

    Ik heb hem voor de floor, die is perfect!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top