Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 58

Discussie: GZ34 vervanger

  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    , Frans help!


    Kijk, dit soort chassis heb ik nog aan gewerkt. Met de juiste documentatie best uit te komen hoor.

    Het afgebeelde chassis lijkt me meer een artistiek werkje van een of andere malloot. Nog nooit zo' n bouwwerk gezien waar experimentele printjes met opamps in zitten.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    Hie ben ik het mee eens, vandaar mijn kritische noot. Nu ben ik toch wel benieuwd naar de ervaring van Frans.
    Dit ziet er ook best goed uit. Zeg alleen niet dat een stukje bedrading geen gevaar vormt voor een bromvrije werking. Ik maak ze zelf mee hoor, lekker aan het modden geweest en daarna klagen over brom.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Ah, dan snap ik het weer

    Ach ja, levert jou weer klanten / leerlingen op!

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Mijn grootste angst is de kathode. Had ik zo gedacht (afgeschermd draad), naar een 25W weerstand over het buisvoetgat. Zou dat brom oppikken van de gloeidraden?


  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Zo zou het moeten worden, mmm, kathode loopt parallel aan de anode, vrees dat het niet gaat werken, right? Ook niet met afgeschermd draad?



    En een strip op de rand onder de gloeidraden en dan zo?


  6. #46

    Standaard

    Zonder lullig te willen overkomen denk ik dat je soldeerwerk de grootste bron van storing gaat worden als ik naar de montage van je gloeidraden kijk.

    Verder zou ik me bij de eindbuizen niet zo druk meer maken om inductie door de gloeidraden.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Valt mee hoor, bordje is best netjes. Gloeidraden zien er niet zo mooi uit maar het zit wel degelijk.
    Vond deze:



    Lopen de anodes en kathode niet parallel vlak langs elkaar. Misschien beter.

  8. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Lopen de anodes en kathode niet parallel vlak langs elkaar. Misschien beter.
    Bij mijn beste weten heeft Pawel van het toenmalige Turretboard die bedrading gebaseerd op vele foto's van AC30 guts. Je kan een discussie hebben over wat goed en beter is maar in elk geval is dat een voorbeeld van hoe Vox het in de jaren deed.

    Interessant is trouwens dat we van Fenders en veel PtP Marshalls al decennia bedradingsschema's hebben maar dat Pawels project uit volgens mij rond 2012 de eerste keer was dat iemand op die manier een AC30 op "papier" zette.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Bij mijn beste weten heeft Pawel van het toenmalige Turretboard die bedrading gebaseerd op vele foto's van AC30 guts. Je kan een discussie hebben over wat goed en beter is maar in elk geval is dat een voorbeeld van hoe Vox het in de jaren deed. ......
    Kan kloppen, kwam laatst een foto tegen van een oude AC30, en dat zag er uit zoals deze 'computer' tekening.
    Ga de loop van de anodes volgens deze tekening aanhouden, zit ik nog met een goede loop van de centertap, het mooist zou zijn helemaal tegen de bovenzijde, loopt dan echter onder signaalvoerende draden van het turretboard door. Weliswaar haaks, maar weet niet of het problemen geeft.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Hier is de layout in pdf. Ik heb er even snel naar gekeken, en hij ziet er doordacht uit. Ik zou tegenwoordig niet meer het chassis als aardeleiding gebruiken maar verder ziet het eruit als vakwerk.

    http://turretboard.knucklehead.dk/wp...normalrev7.pdf

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top