Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 10 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 92
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard HNGD? Hmm... toch niet helemaal happy

    Afgelopen zondag bij Thomann een Gibson Les Paul standard 2016 (!) besteld. Vandaag is deze gearriveerd. Maar ben er toch niet helemaal happy mee. Ik had in het bestel verzoek expliciet verzocht om een exemplaar met een mooie flame top. Valt toch wat tegen als ik hem vergelijk met mijn andere les paul en in vergelijking met andere 2016 les pauls die ik in mijn handen heb gehad. Meer een AA dan AAA. Afijn, dat is misschien een beetje jammer, maar op zich niet echt een reden om hem terug te sturen. Wat me wel echt tegen viel is de afwerking. Gibson is niet heel secuur geweest met het spuiten, op meerdere plekken wordt de binding er onder bedolven. Daarnaast Zit er vlak bij de top kam een beschadiging op het fretboard, een hapje uit het hout. Erg jammer, en vooral dat laatste maakt dat hij retour gaat. Het grote nadeel van blind bestellen... Hopelijk is de volgende beter,


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Mijn Harley Benton ziet er beter uit....




    Ik heb trouwens begrepen dat 2016 niet zo'n goed Les Paul jaar was. Ongelooflijk... alsof je het over wijn hebt en het klimaat er iets mee van doen heeft.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Mijn Harley Benton ziet er beter uit....




    Ik heb trouwens begrepen dat 2016 niet zo'n goed Les Paul jaar was. Ongelooflijk... alsof je het over wijn hebt en het klimaat er iets mee van doen heeft.
    Andere exemplaren waren wel beter. Ik hoop niet dat je gelijk hebt, ik wil dat mijn volgende bestelling gewoon beter is haha. We zullen het zien... Maar ook slecht dat thomann een gitaar met een op zich vrij duidelijke beschadiging gewoon op stuurt.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogueny Bekijk bericht
    ... Maar ook slecht dat thomann een gitaar met een op zich vrij duidelijke beschadiging gewoon op stuurt.
    Verwacht je nou echt van een dozenschuiver met retourneermogelijkheid dat ze op iedere gitaar een kwaliteitscontrole uitvoeren of voor iemand het mooiste exemplaar selecteren?

    QC is overigens de taak van de fabrikant, een gitaar met een hapje uit het fretboard had de fabriek niet mogen verlaten. Als Gibson zelf het al ok vind, wie is Thomann dan om het tegen te houden?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    QC van Gibson is legendarisch.


    Helaas in negatieve zin.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Verwacht je nou echt van een dozenschuiver met retourneermogelijkheid dat ze op iedere gitaar een kwaliteitscontrole uitvoeren of voor iemand het mooiste exemplaar selecteren?

    QC is overigens de taak van de fabrikant, een gitaar met een hapje uit het fretboard had de fabriek niet mogen verlaten. Als Gibson zelf het al ok vind, wie is Thomann dan om het tegen te houden?
    Mijn vertrouwen in de mensheid is groot

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Betaal je dan wel zelf de verzendkosten voor de retour of hoe werkt dat?
    Na zo'n ervaring zou ik het niet aandurven om weer zo'n zelfde exemplaar bij dezelfde webshop te bestellen....
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Betaal je dan wel zelf de verzendkosten voor de retour of hoe werkt dat?
    Na zo'n ervaring zou ik het niet aandurven om weer zo'n zelfde exemplaar bij dezelfde webshop te bestellen....
    Tegenwoordig wel vroeger niet.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Mijn Harley Benton ziet er beter uit....




    Ik heb trouwens begrepen dat 2016 niet zo'n goed Les Paul jaar was. Ongelooflijk... alsof je het over wijn hebt en het klimaat er iets mee van doen heeft.
    Jou Harley heeft dan ook en mooie photoprint als top. Gefeliciteerd met je top gitaar

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    .. met alle respect voor iedereen hier, maar ik blijf "gitaren bestellen" zo ontzettend onverstandig. Ook hier is het weer een voorbeeld van. Exact dezelfde modellen voelen anders, klinken anders en zien er toch ook weer anders uit.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top