Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 36 van 37 EersteEerste ... 2634353637 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 351 t/m 360 van 370
  1. #351
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.483

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Muzikale armoede was misschien iets zwaar uitgedrukt, ik bedoelde meer creatieve armoede.
    Maar, als je een band bent die 40 jaar geleden een nummer heeft geschreven, en je brengt dat ten gehore, met leden die al 15x gewisseld zijn, is dat dan niet hetzelfde?

  2. #352
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Geen reden om persoonlijk te worden en zo op de man te spelen lijkt mij?
    Muzikale armoede was misschien iets zwaar uitgedrukt, ik bedoelde meer creatieve armoede.
    Die kun je ook omdraaien. Jouw keer op keer negatieve uitlatingen over tribute bands (waar ik o.a. in speel en in diverse eerder gespeeld heb, al dan niet projectmatig) voelde voor mij net zo op de man, maar los daarvan, vond ik het meerdere keren negatief commentaar geven over een specifiek onderwerp in een notabene daarvoor gestart topic op een gegeven moment wel best; daarbij zei ik ook 'o.a.', je was echt niet de enige waar ik op doelde, dus om iets wat aan meerdere mensen gericht is persoonlijk op te vatten ligt meer bij jou...

    Ik snap het heus wel, dat als je puur focust op creatief gelijk stellen aan 'origineel'/zelfbedacht/etc. dat het werk voor je gedaan is. Ik kan dan weer juist genieten van de idiosyncracies van bepaalde gitaristen me zó eigen maken, dat ik volledig in hun stijl kan 'performen' in de breedste zin van het woord. Het zijn dan de echte fans, vakidioten, nerds, etc. die na een show je complimenteren over 'het schoudertje' of hoe een bepaalde lick goed het origineel 'channelde'. Maar goed, blijkbaar ook volksstammen die daar niets mee hebben en dat vervolgens in zo'n topic als dit maar al te graag komen verkondigen. Ik zou als wielrenfan op dit forum m'n borst maar nat maken deze zomer.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ik geef overigens liever les dan dat ik iedere weekend andermans nummers zit te spelen tot in den treure toe.
    Je geeft alleen les uit eigen materiaal? Of eh...misschien zoals 99,9% van alle gitaarleraren adhv andermans nummers?
    Laatst gewijzigd door Speeddemon; 15 februari 2024 om 19:12
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  3. #353
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.498

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Je geeft alleen les uit eigen materiaal? Of eh...misschien zoals 99,9% van alle gitaarleraren adhv andermans nummers?
    Ook flauw natuurljk. Onderricht is een andere tak van sport dan uitvoerend of scheppend, net zoals je een instructeur niet kan nadragen dat ie geen auto's bouwt.
    Zolang ie maar weet hoe het werkt.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #354
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ook flauw natuurljk. Onderricht is een andere tak van sport dan uitvoerend of scheppend, net zoals je een instructeur niet kan nadragen dat ie geen auto's bouwt.
    Zolang ie maar weet hoe het werkt.
    Je zegt het, andere tak van sport. Maar de één (onderrichtend) mag blijkbaar wel de ander (uitvoerend) continu de maat nemen over gebrek aan creativiteit ('scheppend' zoals je benoemd) terwijl ze zelf daar ook niet mee bezig zijn. Gelijke monniken dan, vriend. Niks flauw dus. Calling it as it is.
    Leuk dat je misschien ook zelf muziek schrijft enzo (doe ik ook...je zou m'n home-studio moeten zien joh), maar jullie blijven maar voorbij gaan aan het herhaaldelijk herkauwen van de anti-tribute mening in een tribute-topic. Daar ben ik op een gegeven moment klaar mee. En dan kom jij aan met een 'Rustig' op mijn valide vergelijking richting bijv. wielrennen? Ga fietsen. /no pun intended.

    Mocht je 24 Februari in Burgum (Friesland) zijn, kun je me zien optreden. Ja, met covers ja. En daar betalen mensen voor ja. Voor m'n hobby.
    Laatst gewijzigd door Speeddemon; 15 februari 2024 om 19:56
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  5. #355
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.210

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Het zijn niet alleen hobbymuzikanten hoor. Zo iemand als Joe Cocker is ook al 30 jaar bezig en die gasten van The Fortunate Sons ook.
    Hoe lang je bezig bent zegt toch niks over dat het hobbymatig is of niet? Volgens mij heeft het gros van wat daar op het podium staat gewoon een baan, dat zie je ook steeds in die items waarmee ze de zendtijd moeten opvullen omdat een liedje maar anderhalve minuut ofzo mag duren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Bij die Joe Cocker zat in het begin zelfs Hans Eijkenaar, een van Nederlands meest gevraagde sessiedrummer
    Als invaller toch, omdat de drummer niet kon...?
    Dat je een prof inhuurt maakt jezelf nog geen prof natuurlijk. Dan ben ik in mijn leven ondanks twee linker handen professioneel schilder, automonteur, stukadoor, elektrotechneut etc. geweest.

  6. #356
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.498

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Je zegt het, andere tak van sport. Maar de één (onderrichtend) mag blijkbaar wel de ander (uitvoerend) continu de maat nemen over gebrek aan creativiteit ('scheppend' zoals je benoemd) terwijl ze zelf daar ook niet mee bezig zijn. Gelijke monniken dan, vriend. Niks flauw dus. Calling it as it is.
    Leuk dat je misschien ook zelf muziek schrijft enzo (doe ik ook...je zou m'n home-studio moeten zien joh), maar jullie blijven maar voorbij gaan aan het herhaaldelijk herkauwen van de anti-tribute mening in een tribute-topic. Daar ben ik op een gegeven moment klaar mee. En dan kom jij aan met een 'Rustig' op mijn valide vergelijking richting bijv. wielrennen? Ga fietsen. /no pun intended.

    Mocht je 24 Februari in Burgum (Friesland) zijn, kun je me zien optreden. Ja, met covers ja. En daar betalen mensen voor ja. Voor m'n hobby.
    Waar komt dat nare miskende toontje ineens vandaan?

    Als ik je ergens mee beledigd heb, sorry dan.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #357
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Opgefokt toontje, wat ik u brom.

  8. #358
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Waar komt dat nare miskende toontje ineens vandaan?

    Als ik je ergens mee beledigd heb, sorry dan.
    Wat miskend? En nee, je hebt me nergens mee beledigd.
    Ik vind dat ik een valide punt maak over de dubbele standaard van iemand, en jij vind dat blijkbaar flauw. Jij begint over 'rustig' terwijl ik rustig ben en een terechte vergelijking maak hoe vreemd het is als je al ergens bewust geen fan van bent, dan wél de moeite neemt om een dedicated topic daarover binnen te gaan en je gal te spuien.
    Ik heb nergens gezegd dat je alleen als expert ergens een mening over mag hebben, maar wat ik zelf bijvoorbeeld niet doe, is zo'n wielren-voorbeeld. En dat doen enkelen in dit topic wel.

    En AoDf, volgens mij vind jij alles wat ik zeg opgefokt, hoewel ik het hooguit leuk vind om met een bepaalde mate van 'sju' vergelijkingen te maken, waarbij ik overdrijving niet schuw. Menig schrijver en cabaretier heeft daar een carriere op gebouwd.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  9. #359
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Speedy, ik ben het ook niet echt met je eens eerlijk gezegd.
    Dit is een gitaarforum en breder getrokken dus tevens een forum over muziek, als er door iemand gezegd wordt dat diegene niet veel heeft met coverbands dan is dat ook een bijdrage aan dit onderwerp en het kan tot interessante discussies en uitwisseling van standpunten leiden.

    Jouw argument houdt mijns inziens alleen steek als we het hier over wielrennen gaan hebben want om op een gitaarforum een dergelijke reactie te plaatsen in een niet aan het forum gerelateerd onderwerp dat zou naar mijn mening inderdaad redelijk onzinnig zijn omdat de groep die zich met het topic bezighoudt waarschijnlijk alleen of voornamelijk liefhebbers zullen zijn.

    In dit topic kunnen de reacties best breder getrokken worden omdat het iedereen op het forum qua doelgroep wel een beetje aangaat, of ze nu liefhebber van coverbands zijn of niet.
    Als we jouw argument gaan toepassen op aan het forum gerelateerde onderwerpen dan wordt het hier mogelijk een nog dooiere boel dan het al is en dat lijkt me niet wenselijk.

  10. #360
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.720

    Standaard

    Heeft iemand de finale gezien en er wat over op te merken?
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top