Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 42
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Klopt, m'n amp heb ik op 2/3 volume staan.
    Het signaal gaat via de sennheiser de zaal in.
    De in ear monitoring wordt separaat via een aparte mix geregeld. Voor mij perfect. Heb buizengeluid en feedback wanneer ik wil.
    Kan het iedereen aanraden.

  2. #12

    Standaard

    jouw hele band inclusief jezelf. Stopt IEM in de oren zodat jij je amp op driekwart kan zetten zonder er last van te hebben?

    Geven jullie ook in ears aan de voorste rijen van het publiek?
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    437

    Standaard

    ik hoop dat hij standje 2 a 3 bedoelt ipv 2/3 van het volume
    N O U K Ξ D


    WWW.NOUKED.COM

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.577

    Standaard

    Ik denk al vanaf de start van dit topic dat in-ears waarschijnlijk niet de oplossing is. Begin maar eens met het terugdraaien van het volume van de amps. Dan maar geen wapperende broekspijpen, het FOH-geluid zal er niet slechter van worden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Begin maar eens met het oplossen van "te hard op podium" staan… loadbox, iso cab, plexi voor je cabinet, cabinet op een andere plek enz.
    Als mijn sound echt lekker klinkt omdat mijn buizenversterker verder open staat dan op slaapkamer volume dan wil ik dat niet inleveren door zachter te gaan spelen. Ik heb jaren mijn cabinet of van podium opgesteld of mijn cabinet gedraait zodat het niet de zaal in blaast. Sinds kort heb ik een iso cab en is echt tig keer beter!!! Geen omgeving geluid en mijn geluid is droger en gedefinieerder.

    Een goede in-ear is erg belangrijk dus haal geen cheapy one!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hugo Bekijk bericht
    ik hoop dat hij standje 2 a 3 bedoelt ipv 2/3 van het volume
    Dat bedoel ik, hooguit komt het volume op 1/3. Prima en niemand heeft er last van ook het publiek niet omdat ik de amp niet recht de zaal in blaas maar aan de zijkant heb.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Wij zijn ooit begonnen met alleen een inearset voor de zangeres omdat zij zich elke avond schor schreeuwde en wij doof werden van haar monitor. "Ik hoor mijzelf niet" en feedback omdat haar monitor zo luid stond, waren daarna verleden tijd. Later ben ik ook overgestapt omdat ik steeds meer last kreeg van tinnitus en elke keer met een bonkende kop uit de oefenruimte kwam (van de herrie). De rest van de band volgde ons voorbeeld na verloop van tijd. Het was bij ons dus meer een kwestie van de herrie in de oefenruimte en gehoorbescherming. Onze geluidsman heeft, sinds ik geen 4x12 meer meesleep, nog nooit geklaagd over mijn/ons podiumgeluid. Hoewel ik nu wel denk dat ons podiumgeluid een stuk minder is geworden met inears. De versterker mag in de meeste gevallen nog behoorlijk hard maar het hoeft in ieder geval niet meer omdat we onszelf niet goed kunnen horen.

    Conclusie: met het gebruik van inears neemt het podiumgeluid zeer waarschijnlijk af.
    Vote for Pedro!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    De helft van onze band speelt met in-ears, die ook nodig zijn omdat we met click spelen en sommige partijen zoals percussie meelopen in een Yamaha Motif. Persoonlijk kan ik er niet zo goed aan in-ears wennen. De bassist ook niet. Dus wij spelen zonder. Een zware versterker met een goede 2x12 cab is vaak wel te veel, dus ik speel nu met een open back cab met V30 en als er meer fundament nodig hang ik er nog een 1x12 closed back aan. Je moet wel een amp hebben die op laag volume ook lekker (vol) klinkt of eentje met ingebouwde attenuator danwel powerscaling. Ik gebruik een Redplate Blackverb Duo en die klinkt op lage volumes nog steeds behoorlijk goed (mede dankzij de mastervolume die goed af te regelen is en niet zoals bij een Hook van niks naar een stoot volume gaat).
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #19

    Standaard

    In mijn band speelt drummer en zanger met in ears, bassist en ik niet. Werkt prima bij ons.


    "When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix

  10. #20

    Standaard

    Wij spelen al een jaar of 7 in ear, doordat de drummer elektronisch drumt (roland td10), zowel de bassist als ik zelf via speakersim spelen, is ons podium geluid nagenoeg nul. We hebben ten allen tijde ons eigen monitorrack mee met a&h mixwizard monitor ,galm en di's ingebouwd stageblock zodat we door kunnen prikken naar of signaal kunnen krijgen van elke pa. Drummer en toetsenist spelen bedraad, bassist en ik zelf gebruiken een wireless set van sennheiser. Allemaal gebruiken we de Westone um2 tweeweg inears. (Nu pro 20 geloof ik) Fantastisch geluid. Mijn gitaargeluid is een issue waar ik mee bezig ben, dit komt niet door de in ear maar meer door de modeling die ik gebruik, maar dat is een hele andere discussie. Gitaargeluid via een in ear systeem kan fantastisch klinken, anders dan rechtstreeks over je speakers, natuurlijk, de beleving is anders, maar wat je er voor terug krijgt aan rust op t podium en ook muzikaal. Vroeger was je blij als je de toetsenist kon horen, nu hebben we geregeld discussies over wat voor geluiden we naast elkaar gebruiken of wat er nu precies gespeeld wordt. Als je je gitaarguid via de in ears niet goed krijgt kun je je afvragen of dit foh wel gaat lukken....
    Fender Stratocaster/PEAVEY Classic 30 Head/ Box of Doom/Boss GT10/Blackstar HT drive/Line6 Relay G90

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top