Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 42 van 43 EersteEerste ... 3240414243 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 411 t/m 420 van 429
  1. #411

    Standaard

    Ruim een maand verder weer; de 'kleur' zit er inmiddels op. Nu de blanke lak nog:







    En een decal natuurlijk. Ook nog een klein beetje schrapen langs de binding van de toets waar hier en daar een klein puntje zwart onder het tape is gekropen.
    Maar tot zover eindelijk alles goed.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  2. #412
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2010
    Locatie
    Markelo, Overijssel
    Berichten
    283

    Standaard

    jahh bijna af.. moet nog zien welke mooier is de P-I of de P-II

    (SG rocks )

  3. #413
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Beautiful!!!!Het word weer mooier en warmer buiten dus het lakken kan niet lang meer duren...

  4. #414
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    heel mooi idd!

  5. #415

    Standaard

    De afgelopen maand heb ik eindeloos op de hals en de body zitten boenen; onderhand heb ik die zover dat ik vind dat het er voorlopig mee doorkan.

    Toen kwam er nog een projectje tussendoor dat zo'n beetje de laatste anderhalve week in beslag heeft genomen:





    Het leg- en nachtverblijf voor dit drietal gevederde dames:



    Inmiddels reeds aan de leg en voor de tweede nacht op stok

    Hoe dan ook, vandaag ben ik de elektronica maar eens aan de slagplaat gaan bevestigen:



    Het enige dat hier nog moet is het 'hete' draadje naar de kill switch.
    Ook maar wat afscherming aangebracht; vooral rond de single coil, de twee spoelen voor de impedantieverlaging en de aanzienlijke bos draad die de hele zaak verbindt.



    Wat ook nog moet, is het zwart spuiten van de truss rod cover; maar de overige onderdelen beginnen een aardig geboende staat te bereiken:



    En als laatste moet ik brug en topkam nog op de juiste manier invijlen; dan zou deze klus geklaard moeten zijn:



    En dan ga ik een hele tijd geen glanzend zwarte gitaar meer ambiëren; pfff!
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  6. #416

    Standaard

    De zooi zit in elkaar en werkt. Mijn zoon heeft er vanmiddag al even op gespeeld (heb ik zoveel moeite gedaan om 12 behoorlijk verschillende geluiden in te bouwen, klinkt met dat metal-geluid van hem alles ongeveer hetzelfde; bas, treble en gain vol open, mid helemaal dicht). Maar goed, er wachten nog wat klusjes ter afwerking; er zit nog tape over de basis van de brug (tegen krassen), de truss rod cover wil ik nog zwart maken, nog niet alles zit helemaal vastgeschroefd en ik zal vast nog één poging doen de zaak zo net mogelijk op te boenen.

    We kijken even naar de beelden:















    De lak, zeker aan de voorkant van de body had ik strak glanzend. Maar in de loop van de tijd is toch de houtnerf er weer doorheen gekomen. Niet dat het me echt stoort maar het frustreert toch; al voor de primer erop ging was het gladder dan het nu lijkt.
    Bon, ik ben nu toch klaar met lakken; ik doe het niet meer. Ik weet inmiddels nog wel wat andere manieren om het uiterlijk van een gitaar naar mijn wens te krijgen. Ik vind lakken kutwerk, helemaal niet leuk, krijg het niet goed onder de knie, kost kapitalen in vergelijking met de rest van de gitaar, kost belachelijke bergen tijd in vergelijking met de rest van de gitaar.
    Zelfs verven en rollen gaat me een heel stuk beter af en levert me een beter resultaat; en kost me veel minder tijd en geld.
    Mijn vaarwel aan de kleurige aerosolen
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  7. #417

    Standaard

    Die houtnerf erdoorheen is toch mooi. In plaats van een saaie strakke kleur.

    Hele mooie gitaar Aaron! Ziet er echt professioneel uit!

  8. #418
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik vind het resultaat bijzonder mooi. Details zoals de topkam en de homebrew brug en pups zijn zalig. Beetje rot dat je geen grote verschillen hebt tussen de geluiden maar dat gevoel heb ik bij metal altijd een beetje.

    Hoe? je vindt lakken niet leuk? Ga es op zoek naar de Zen in het lakken. ergens heel diep in de krochten van de zelfbouwziel ligt een ervaring van opperste geluk tijdens het lakken verborgen. schijnt het.

  9. #419
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Ontzettend cool dat je zelf de brug maakt etc, en de hals is mooi en het lakwerk ziet er op de foto strak uit,
    maar mijn reden om de gitaar toch niet zo "mooi" te vinden in het uiterlijk is de bodyvorm... Ontwerpers van merken spenderen uren op een ontwerp, een ontwerp klopt omdat het met de gulden snede is gemaakt zegmaar... een ontwerp moet in balans zijn. Mn eigen zelfbouw is een Jazzmaster-vorm, en de "kont" aan de onderkant is iets minder jennifer lopez (lees uit-stekend) dan de echte. het is maar een millimeter of 6 maar toch zie je dat het ontwerp net niet helemaal klopt. Voor mij is dat altijd een ontzettend belangrijke factor in de schoonheid van de gitaar.

    Die gitaren van Guttlin ook, die "kloppen" en zijn echt in volledig balans.

    Vooralsnog, driewerf hulde. Compleet DIY (zoals o.a. Oigun en jij (voor een groot deel) het doen) is iets wat ik ook ooit eens zou willen doen.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  10. #420
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    De lak, zeker aan de voorkant van de body had ik strak glanzend. Maar in de loop van de tijd is toch de houtnerf er weer doorheen gekomen. Niet dat het me echt stoort maar het frustreert toch; al voor de primer erop ging was het gladder dan het nu lijkt.
    Ik heb het begin van het draadje nog even opgezocht om het project te kunnen volgen. Hij ziet er echt schitterend uit

    Had je een filler gebruikt voordat je de primer opbracht? Ik zag dat de voor- en achterkant van triplex zijn. In mijn beleving heeft triplex de eigenschap van een spons als het op verven/lakken aankomt.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top