Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 11 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 110

Discussie: Rebuild Vox AC30

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Probeer eerst eens een ander buisje. Soms is er lek tussen gloeidraad en kathode. Komt ook voor bij nieuwe buisjes.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Verroest, was het buisje! Had drie nieuwe JJ's gekocht, twee stuk, de laatste werkt. Is toch ook wat, riekt naar een complot.
    Maar goed, alles voluit, wel ruis, maar weinig brom, super.
    Heb het originele buisvoetje er weer in, die goedkope met afscherming van Tonefactory zijn waardeloos.
    Laatst gewijzigd door tmms; 2 december 2017 om 13:06

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Verroest, was het buisje! Had drie nieuwe JJ's gekocht, twee stuk, de laatste werkt. Is toch ook wat, riekt naar een complot.
    Maar goed, alles voluit, wel ruis, maar weinig brom, super.
    Heb het originele buisvoetje er weer in, die goedkope met afscherming van Tonefactory zijn waardeloos.
    Mooi. Buisje kun je gerust op andere positie's gebruiken maar als V1 moet je een extreem stille gebruiken. Ik gebruik daar altijd geselecteerde buisjes voor.

    maar goed, dit probleem is opgelost en dat zonder gewisselde buisvoeten, omgelegde gloeidraadvoeding, al dan niet gedraaide trafo's en weet ik al niet meer voor door internet geleverde plannen. Dat is wat ik bedoel met eerst de oorzaak spotten en dan pas handelen.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 2 december 2017 om 13:28

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Komt omdat ik lijd aan het syndroom van beren op de weg.
    Nu verder met het topboost kanaal en de ventilatoren. Tis zeker niet slim om van de ventilatorvoeding ook de voorversterker van gelijkstroom te voorzien?

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Verroest, was het buisje! Had drie nieuwe JJ's gekocht, twee stuk, de laatste werkt. Is toch ook wat, riekt naar een complot.
    Maar goed, alles voluit, wel ruis, maar weinig brom, super.
    Heb het originele buisvoetje er weer in, die goedkope met afscherming van Tonefactory zijn waardeloos.
    goedkoop bleek duurkoop?
    Nico


  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Wat de buisvoetjes betreft iig wel. Vreemd, lijkt me dat je met dezelfde moeite net zo goed een goeie kunt maken.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Even een plaatje voor de leuk. Maar nu de bittere realiteit, had aanvankelijk één lijn; brom, brom en nog eens brom. Nu, op de 10K voor de PI na (origineel 22K), de voedingslijn zoals het hoort in een AC30. Ergste brom is weg, niet zo stil als met alleen het normal kanaal helaas, maar te doen. Misschien de 22uF's bij de PI en V1 verdubbelen? Trekt een eventuele EZ81 dat? Maar het grote probleem is de tonestack, werkt niet. De treble volgens mij wel maar bass doet erg vreemd: klinkt wat doffig als ie helemaal dicht staat en helemaal open en ertussen doet ie eigenlijk niks. Defecte condensator wellicht? De aansluitingen meerdere keren gechecked en de potmeter lijkt in orde. Komt iemand dit bekend voor?


  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    .... Defecte condensator wellicht? De aansluitingen meerdere keren gechecked en de potmeter lijkt in orde. Komt iemand dit bekend voor?
    Ja








    .
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Ah, van mathematiek geen verstand, maar serieus bedankt.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Toonregeling doet het, bas-potmeter was gespiegeld aangesloten.
    De 22uF na de spoel, op het knooppunt van centertap, schermroosters, voorversterker, is nu 47uF. Met de kanaalvolumes dicht een beetje brom, was minder. Wat me opvalt is dat de spanningen zo'n 5V lager liggen, zou de elko lek zijn?
    Verder ruist het normal kanaal buitensporig met het volume vanaf de helft, zou dit op te lossen zijn met afgeschermde bedrading?
    Het topboost kanaal is opmerkelijk minder luid, ik ga de kathode bypasscap (100nF) vervangen voor 22uF, als in de nieuwe AC30's.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top