Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1063 van 1260 EersteEerste ... 635639631013105310611062106310641065107311131163 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 10.621 t/m 10.630 van 12594

Discussie: Post je collectie

  1. #10621
    Junior Member
    Geregistreerd
    2 februari 2013
    Berichten
    6
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Weet iemand wat voor gitaar dit is?

  2. #10622
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2007
    Locatie
    Kortrijk België
    Berichten
    212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superfuzzbigmuff Bekijk bericht
    Weet iemand wat voor gitaar dit is?
    Een wat gemodde Gibson Melody Maker ?


  3. #10623
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Niet gemod, gewoon een dubble pickup Melody Maker D.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #10624
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Ik zal toch een keer moeten posten dus ik zal me dan maar even hier (soort van) voorstellen

    Na enkele jaren afgekickt te zijn geweest heb ik toch weer een terugval gehad en ben weer gitaren aan de muur aan het hangen... Ach, er zijn ergere verslavingen
    In enkele maanden van 1 naar 4 gitaren gegaan en ik heb besloten dat ik nog wel ruimte aan de muur heb voor wat meer dus als ik iets leuks/aparts tegenkom gaat het mooi mee naar huis.





    Van links naar rechts:
    - 90's Aria Pro II Mac series. Was zo'n 13 jaar geleden één van mijn eerste elektrische gitaren. In 2005 verkocht in mijn afkickperiode en per toeval enkele maanden geleden via marktplaats teruggevonden. (Eeuwige roem voor degene die mij het typenummer kan vertellen.)
    - 70's Chushin/Maya/El Maya ? Bambu CB-625. Mooie kringloopwinkel vondst die na een fretvlakbeurtje weer heerlijk speelt. (Volgens mij loopt er hier op het forum nog een "BambuFan" rond... )
    - 70's Maya Les Paul. In de jaren 70/80 ge-upgrade met Schaller tuners en DiMarzio Pickups. (Volgens mij een Super Distortion en een PAF...)
    - 90's Alhambra 1P. Mijn eerste gitaar waar ik als jochie menig uur op heb gespeeld/geoefend om het middelmatige niveau wat ik nu heb te behalen

    Voor de versterking staat er een Bugera V5 buizenversterker(tje) en een Line6 POD 2.0 voor de rare effecten.

    Ik zal het forum in de gaten blijven houden en proberen niet alleen vragen te stellen maar ook wat in te brengen.

  5. #10625
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    stuk collectie zijaanzicht
    een hoop Guttlins, een ES 135 en achteraan een avri strat


  6. #10626
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juni 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    916

    Standaard

    Het moest er toch maar eens van komen, zo'n groepsfoto:



    Van links naar rechts en van boven naar beneden:

    LTD WA-600 Will Adler signature
    LTD SC-607B Stephen Carpenter signature
    Edwards E-EN-165-A1 Aoi Signature
    Schecter A7+
    Schecter A7
    Schecter A7
    LTD M-1000M
    ESP Ultratone UT-SL7 (27" baritone sevenstring)
    Ibanez UV7BK

    Ik heb sinds 1998 altijd in bands gespeeld, de Ibanez Universe is mijn eerste gitaar. In 2010 kocht ik voor het eerst een gitaar met zes snaren. Ik speel van alles van rock tot deathmetal, en een gitaar die alles kan bestaat niet. Maar de Ibanez komt aardig in de buurt.

    Ik ben net weer met iets nieuws begonnen, dat staat nog in de kinderschoenen. Daarvoor gebruik ik de twee baritons, gestemd in F A# F A# D# G# C. Ik ben ook nog eens een vreselijke Deftones fanboy

    De vorm van de Schecter Avenger heb ik altijd heel mooi gevonden, maar ik speel vrijwel uitsluitend op zeven snaren. Eind 2012 ontdekte ik dat er een zevensnaar versie is gemaakt in de periode 1999 - 2003, die in Nederland vrijwel niet bestaat. Ik had net de tweede op Ebay gekocht toen ik een dag later de derde zag voor hééél weinig $$$ met nog 10 minuten op de klok van de veiling... Tsja, wat doe je dan hè

    De A7+ is origineel behalve de pickups (DiMarzio X2N7 en Liquifire). De twee A7's zijn leuke verfprojectjes geweest. Ze hebben beide een nieuwe brug en Gotoh mechanieken. De goldtop heeft een DiMarzio Blaze Custom + Liquifire. De paarse is gelakt met Krylon Glitterblast en heeft een X2N7 en een D-Activator pickup met goudkleurige bars danwel polepieces.

    Daarnaast heb ik altijd al een Les Paul en een Strat willen hebben, de eerste voor de looks en de tweede voor de klank. Echter, ik wil geen halzen van mahonie en een Fender-style strat vind ik vreselijk lelijk, op een stuk of 3 onbetaalbare of onvindbare exemplaren na dan.

    De LTD WA-600 heeft een esdoorn hals, probleem opgelost.
    De Edwards E-EN-165-A1 heeft één setje mini humbuckers en één setje single coils. Daarnaast is hij ook gemaakt van dezelfde houtsoorten als een strat en het klinkt ook als een strat. Het uiterlijk is alleen een heel klein beetje anders

    De LTD M-1000M heb ik recent aan mijn collectie toegevoegd voor wat scheurwerk in drop C tuning, voor de lol.
    Laatst gewijzigd door Bijl; 19 september 2013 om 15:02
    ESP Ultratone SL7, Ibanez Universe, Schecter Avenger A7, A7, A-7+, VHT/Fryette Sig:X

  7. #10627
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.783

    Standaard

    Snelle jongens!

    Speel je ook ergens in een band oid?
    Naast een mooie collectie gitaren ben ik meteen nieuwsgierig naar wat er zoal mee gemaakt wordt, hoe ze gebruikt worden, wat de beste gitaar waarvoor is en waarom. Maar ja, dat ben ik.

  8. #10628
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juni 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    916

    Standaard

    ^Je hebt groot gelijk, ik heb een lap tekst bij mijn foto gezet :-)
    Laatst gewijzigd door Bijl; 19 september 2013 om 12:41
    ESP Ultratone SL7, Ibanez Universe, Schecter Avenger A7, A7, A-7+, VHT/Fryette Sig:X

  9. #10629
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.783

    Standaard

    Kijk! Heel tof. Mooie keuzes. Paar gitaren erbij omdat je ze moét hebben, 3 van dezelfde omdat je er verliefd op bent, een paar projecten en een paar hele mooie on the side. Die Universe, is dat vergelijkbaar met de JEM, zonder handvat?

    Ennem: niks mis met de Deftones.

  10. #10630
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.783

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    stuk collectie zijaanzicht
    een hoop Guttlins, een ES 135 en achteraan een avri strat

    Fijnheid!

    1234567890

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top