Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard Gettin' Annoyed About Which One Is Floyd

    Ik vond een '70s rock' backingtrack, die wel erg in de stijl van Pink Floyds SOYCD is gemaakt. Daarop heb ik een improvisatie gemaakt, maar beslist niet in de stijl van Gilmour. De titel verwijst vooral naar de backingtrack.
    Het is dus gewoon een 'one take' jam die ik opgenomen heb, lekker bluezen met hier en daar een schoonheidsfoutje. Niks meer en niks minder.

    Gettin' Annoyed About Which One Is Floyd

    Graag lees ik van je wat je er van vindt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  2. #2

    Standaard

    Hi S
    Laat ik nou helemaal geen pest begrijpen van waarom hierop nog geen reactie is gekomen.
    Ik meende alleen al uit mijn geheugen Deerhunter en Full Moon (niet helemaal accuraat) op te diepen. Die hadden dus alvast indruk gemaakt.

    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.

    Het werken met backing tracks houdt je volgens mij geweldig terug in kwaliteit.
    Ik pleit al enige tijd voor het maken van een kennis-/studiehoek. Misschien is het dan ook te doen om een soort backingtrackspool te maken.

    Eerlijk gezegd vind ik de Floyd titel geniaal. Dat geniale kan ik van de backing track niet zeggen. Wonderlijk lang hangen in een akkoord en dan vreemde modulaties. Afijn, we moeten het soms doen waar we de hand op kunnen leggen.

    Ik vind je gitaar iets teveel verzopen en te weinig persoonlijk/gedefinieerd klinken. Misschien heb je het daar juist om gedaan.

    Ik heb drie pedalen, die zitten in mijn auto, maar hiervan (Lazy vooral ook) krijg ik toch een onverklaarbare oprisping op het gebied van distortion. Want ja, ik heb ze gewoon allemaal weer eens effe beluisterd.
    Als je op een rustig moment eens de tijd hebt hoop ik op een lijstje van de gear die je daar hebt gebruikt.
    Vriendelijke groet, Gus

  3. #3

    Standaard

    Fraaie jam Stratman70!! En als dit een one-take jam is helemaal petje af. Even de 'schoonheidsfoutjes' daar gelaten voel ik wel de intentie en het willen vertellen van een verhaal. Zoiezo heerlijk om af en toe lekker los te gaan op een backing track

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.063

    Standaard

    Hooo es.. wat lekker!!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Ik had 'm een paar dagen geleden al geluisterd via mijn telefoon, aangesloten op de autoradio, in mijn gedachte er nog op terug te komen. Nou, bij deze dus! Ik heb deze backingtrack ook en ik weet nog dat ik hier moeite mee had omdat ie niet lekker liep. Bij jouw gaat ie beduidend beter. Je geluid is wat mij betreft niets mis mee. Je zou wat mij betreft wat meer rust in je spel mogen bewaren bij sommige snelle stukjes. Het lied leent zich ook niet echt om een terugkerend thema er in te verweven. Ik kon met deze track in ieder geval niet uit de voeten omdat ik niet echt een idee had waar ik naartoe moest hiermee en dat hoor ik bij jouw ( in mindere mate ) ook. Maar desalwelteplus: goed gedaan.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Heren dank voor het luisteren en jullie reacties er op.

    @ Gus: hahaha, altijd geweldig hoe jij zaken omschrijft, maar soms wordt het ook wel te vaag voor mij. Oprispingen w.b. mijn distortion geluiden? Zit het 'verzopene' in teveel galm misschien? Of heb je het echt over de oversturing?
    Mijn gear:
    - Fender Strat (Fender lace Sensors)
    - Treblebooster van BSM
    - Roland Cube (deze keer een Cube-20x, ingesteld op 'British combo')
    - Laptopje

    @ The Lo Lands: gaaf dat je hoort dat ik inderdaad een verhaal wil proberen te vertellen. Die intentie was er inderdaad. Ik heb 'm drie keer opgenomen en van die drie opnames de beste uitgekozen om te posten. Het is dus inderdaad in één keer opgenomen wat je hoort.

    @ da Liks: thanks man!

    @ pasqual: ja, ik begrijp precies wat je bedoelt. ik kan er eigenlijk ook maar weinig mee, met die backingtrack. Sowieso de timing van de akkoordovergangen in het begin is een ramp en inderdaad lukte het mij ook niet om een terugkerend thema te maken. De backing klinkt op zich erg gaaf, maar is toch veel lastiger dan je zou vermoeden. Dus dat je dat bij mij ook hoort, klopt wel ja. Op het laatst hoor je eigenlijk ook wel dat ik er tabak van begin te krijgen en raakt de inspiratie weg en wordt het steeds rustelozer en breng ik de frustratie en rusteloosheid over op mijn spel.

    Nogmaals dank heren!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  7. #7

    Standaard

    Hi S
    Directer: Ik gebruik alleen een buizenvoorversterker. Ik gebruik dus nooit distortion of andere scheurpedalen. Maar door jouw geluid ben ik zwaar in de verleiding toch weer eens een paar liedjes met scheurgeluid op te nemen.

    Ik vind het geluid van je gitaar mooi, maar een beetje in de mix verloren gaan (hoor wie het zegt).
    Mooi dus, vandaar de inspiratie.

    Sorry dat ik te vaag ben. Ik ben ook maar een verhalenverteller.
    En ik heb je geprobeerd een compliment te geven. Ik persoonlijk vond je andere liedjes persoonlijker.
    Maar wel heel goed gedaan.
    Vriendelijke groet. Gus

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Hi S
    Directer: Ik gebruik alleen een buizenvoorversterker. Ik gebruik dus nooit distortion of andere scheurpedalen. Maar door jouw geluid ben ik zwaar in de verleiding toch weer eens een paar liedjes met scheurgeluid op te nemen.

    Ik vind het geluid van je gitaar mooi, maar een beetje in de mix verloren gaan (hoor wie het zegt).
    Mooi dus, vandaar de inspiratie.

    Sorry dat ik te vaag ben. Ik ben ook maar een verhalenverteller.
    En ik heb je geprobeerd een compliment te geven. Ik persoonlijk vond je andere liedjes persoonlijker.
    Maar wel heel goed gedaan.
    Vriendelijke groet. Gus
    Ik gebruik dus ook geen distortionpedalen, alleen een treblebooster en voor de rest mag de versterker het doen.
    Live gebruik ik wel een buizenbak: ENGL Thunder 50. De gain gaat dan op een kwart en i.c.m. de trebelboosterd moet het dan ongeveer een dergelijk geluid opleveren zoals ik bij mijn opnames heb. Al klinkt buizen live altijd veel mooier, maar voor opnames werkt het voor mij uitstekend, zo'n Roland Cube geval.
    Thanks again!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.264

    Standaard

    lekker hoor, PF all the way

    war heb je die backin'track gevonden ?





  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FNaRK Bekijk bericht
    lekker hoor, PF all the way

    war heb je die backin'track gevonden ?
    Thanks!
    Ik heb 'm hier gevonden.
    Geweldige site!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top