Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 10 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 96
  1. #11

    Standaard

    Uitgaande van de gedachte dat de pups die hier in gaan humbuckers zijn....?
    Als de pups te splitten zijn, kun je overwegen een tone pot op te offeren om daarmee traploos van beide pups de tweede erbij of eruit te draaien.

    Ik heb dat in mijn enige LP kloon en maakt dat ie breder inzetbaar is.
    Voor het werken van de brom onderdrukking is het helemaal niet nodig om beide delen even hard te laten klinken. Wat het inderdaad vaak een beetje modderig maakt.

    Single coil met een heel klein randje van het tweede deel erbij gedraaid geeft eeen hoop rust in het geluid en houdt het geluid veel helderder. Maar misschien dat mevrouw nou juist dat geluid zoekt. Da ken ook vezelluf.

    Als het handig is voor je zend ik je wat foto’s.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Cool! Ik ga binnenkort ook met een lp kitje aan de slag. Zal dit topic volgen.

    gepost met Tapatrut.
    Tab, jij bouwt toch zelf gitaren? Telecaster en LP Juniors? Nu een kit? Tijdgebrek?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    mocht ik met dit kitje aan de slag gaan dan zou ik 1 van de volgende routes Kiezen; verfafbijt (niet mijn favoriet vanwege de binding en het punt je dat nog steeds moet schuren) of optie 2; met de concentrische schuurmachine en dan met 100 grit waarbij je gelijk de topcarve wat meer vintage correct maakt. ik zou dan de studs opnieuw uitboren en opvullen met houten duvels
    mochten de gaten van de studs te zichtbaar zijn voor een burst dan is een brede ABR brug met rollerzadels + een bigsby ook een optie
    voor het "rubber" in de cavity; eerste met een kleine Boor allemaal gaatjes boren zodat het gatenkaas wordt, en dan pas met een goedkope gatenboor de rommel verwijderen
    life sucks and then you die

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    @Gus: Er zijn hier al 10 gitaren, gaande van Starfire over Jazzmaster tot Telecaster, dus ik denk dat ik de bedrading heel erg klassiek & saai ga laten. Een echte humbuckergitaar ontbreekt hier nog, dus deze gaat dat gat moeten opvullen. Maar ik heb wel interesse in dat bedradingsschema, "for future reference".

    @Fred: dank voor de reactie.
    Verfafbijt had ik ook voor 30 seconden overwogen, maar het is smeerlapperij, dus ik ga inderdaad voor de mechanische verwijdering gaan met een schuurmachine. Gelukkig heeft de schoonvader ongeveer het equivalent van een halve Karwei/Gamma/Brico/Hubo in zijn stallingen wat betreft machinerie, dus er kan altijd eens geleend worden. De topcarve mag inderdaad wel wat meer uitgesproken zijn, dus ik ga me eens goed inlezen in hoe en wat en op welke manier. Les Pauls zijn gitaren waar ik het allerminst van afweet, dus het is een beetje een sprong in het duister.

    Studs opvullen was ik ook aan het denken. Moet ik wel ergens maple deuvels vandaan zien te halen. Heb hier nog wel ergens een blok maple liggen, dus misschien iemand zoeken die zo een snijkop heeft voor rondhout te maken. En anders de modelbouwwinkel eens bezoeken.

    De gaten voor de brug zitten goed, het zijn de gaten voor het staartstuk die verplaatst zijn, en daar valt weinig aan te camoufleren. Misschien dat ik er gewoon een Bigsby op zet.

    De siliconen-prut is ondertussen verwijderd. Gisterenavond voor de televisie met een kort stug mesje in aan het krabben geweest, en dan met een platte tang de stukken loswrikken. MrsFingers is op dat gebied een beetje een koppige pitbull, want toen ik al gaan slapen was, was zij nog rustig voor de televisie aan het pulken en snijden. Zo ergens rond de klok van 00.30h had ze de laatste prop eruit kunnen trekken, dus de cavity voor de schakelaar is terug vrij. Gelukkig heeft de persoon die dat ding dichtgekit heeft de tegenwoordigheid van geest gehad om het kanaal voor de kabels af te plakken, dus er zit geen kit daarin.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buxtra Bekijk bericht
    Tab, jij bouwt toch zelf gitaren? Telecaster en LP Juniors? Nu een kit? Tijdgebrek?
    Ja, normaal bouw ik alles zelf. Nu na de verhuizing geen fatsoenlijke werkruimte. (Huurhuis, tijdelijk, klein propvol schuurtje). We zijn wel rustig aan op zoek naar wat anders maar de keus is wat beperkt, dus we wachten geduldig af.

    De kit is volgens mij al zo goed als af, krijg hem van iemand die hem niet gebruikt, dus alleen nog de hardware erbij zoeken en afbouwen volgens mij. (Mogelijk schade repareren en opnieuw lakken).

    Kwam toevallig ter sprake toen we het over Gibsons hadden en ik er in de toekomst wel eentje zou willen. Heb in die 41 jaar wel humbucker gitaren gehad, maar nog nooit een les Paul (Explorer, tele met humbuckers, een superstrat, gewone strat met hsh en had opstelling, maar nog nooit een 24.75 inch, 2 humbuckers, 4 pots gitaar.
    Laatste anderhalf jaar hoofdzakelijk op een junior gespeeld, nu weer meer op een strat, ben echt benieuwd hoe een lp zou bevallen
    Ik heb ook niet echt voorbeelden met een lp (ben meer van Hendrix, srv, Popa Chubby, Clapton (heeft wel af en toe op een lp gespeeld), Hiram Bullock, John Mayer.

    Ik gok erop dat je met een lp mogelijk ook wat anders gaat proberen te spelen .

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Nou, ter inspiratie dan maar?

    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    MrsFingers leerde me net van het bestaan af van FabLab. Een gratis werkplaats voor KULeuven personeel en het grote publiek waar vele machinerie staat. Gratis in gebruik, met als enige voorwaarde dat je het eindresultaat moet delen op het internet, en dat het niet voor commercieel gebruik is.

    En daar hebben ze "alles voor houtbewerking". Meevaller dus! Als de top dus lelijk is, kan ik er eventueel een fineer op vacuumpersen.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht


    Verfafbijt
    Studs opvullen was ik ook aan het denken. Moet ik wel ergens maple deuvels vandaan zien te halen.
    in plaats van verfafbijt misschien een verfbrander, voor de achterkant misschien wel een oplossing omdat je daar de binding niet vernield/smelt?
    en zou je ook voor het vullen van de gaten vogelstokjes kunnen gebruiken?
    is een lichte, harde houtsoort en in diverse diktes te krijgen.
    leuk project trouwens ;-)

  9. #19

    Standaard

    Ik ken niks van kitjes maar deze ga ik volgen.

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
    Ik ken niks van kitjes maar deze ga ik volgen.
    Ach jawel joh, zeurkous. Jezelf naar beneden halen.
    Kolenkit, sileconenkit, vul zelf maar aan.
    Moed houden hoor.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top