Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 16 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 158

Discussie: Yamaha thr

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Bedankt voor de review. Ik heb de mijne inmiddels ook binnen en zal volgende week eens mijn eerste indrukken rapporteren.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Even ge-googled op deze amp, maar dat klinkt wel erg lekker! Ik kwam o.a. op de site van Rock Palace, met daarop o.a. de volgende tekst:

    THR10 packs in alles wat je nodig hebt van een off-stage versterker. Real buizenversterker toon en dynamiek, geweldig geluid bij een laag volume, echte hi-fi kwaliteit stereo weergave en volledige opname mogelijkheden. Bereid je voor op veel meer tijd besteden aan het spelen gitaar. Ontwikkeld door een team van gitaristen op zoek naar de ultieme toon, THR levert het geluid dat je wilt en het gevoel dat je nodig hebt. Effecten die te verbeteren en aanvullen je spel te combineren met kamervullend reverbs en vertragingen aan je spel te duwen naar een nieuw niveau. En dankzij het unieke ontwerp THR en focus, stadion-vulling volume is niet een eerste vereiste - alles over deze versterker is ontworpen om de manier waarop je speelt, recht naar beneden op de noodzaak om soms houden het stil te passen. Met klank en het gevoel als dit, zult u de mogelijkheid om te blijven spelen de hele nacht ...

    Hoezo Google Translate? Da's dan wel weer een beetje jammer......
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  3. #23
    Member
    Geregistreerd
    24 juni 2011
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    72

    Standaard

    Ik gebruik al een tijdje de THR5 eigenlijk met veel plezier.
    Het geluid is prettig (met name in combinatie met een P90 geeft dat net het rauwe randje wat ik graag hoor) en van de "effecten" vaak een klein beetje chorus aanstaan en soms piepklein beetje delay. Handig is dat je het versterkertje zó oppakt om in een andere kamer te oefenen/spelen (het is een THUIS versterkertje)
    Op 8x penlights gaat ie een uurtje of wat mee (schiet dus niet echt op) en de losse-voeding aansluiting is knullig vergeleken met de -solide aanvoelende- rest.

    Afgelopen weekend regen en dus eindelijk geprobeerd het meegeleverd Steinberger Cubase SW pakketje te installeren, wat dus NIET gelukt is. Moeizaam! Uiteindelijk Audacity gedownload :-)
    http://snd.sc/OiQYYx -> St.Blues P90 coiltap + brugelement
    http://snd.sc/OiRqGe -> St.Blues P90 nekelement -> THR5 op "lead gitaar"
    Niet gelijk afschieten, ik heb gelukkig een "day-job" en speel voor m'n lol ;-)
    Via het downloadbare Yamaha THR-set-up programma (USB verbinding was gelukkig wel zo gepiept) kan je het karakter makkelijk instellen van de verschillende versterker modellen. De THR5 heeft géén verschillende opslagplaatsen hiervoor (zoals de THR10 wel)
    Groetjes, Hielke

  4. #24

    Standaard

    En hoe bevalt de thr?

  5. #25

    Standaard

    @telecastermaster
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KrisM Bekijk bericht
    En hoe bevalt de thr?

  6. #26

    Standaard

    Ik heb ook een thr10 getest in de winkel, mooi versterkertje, aardig aan de prijs maar degelijk geluid. Die minpunten, grote volumedrop tussen verschillende gain standen (clean, crunch, lead etc...), tap tempo werkt alleen op de reverb en delay, mede daardoor niet genoeg instelmogelijkheden op de andere 3 effecten. O ja en ook al is hij het wel waard eigenlijk ook wel een beetje de prijs.
    Het geluid is erg tube amp-like. Goed vond ik de mogelijkheid om presets in te stellen, uiteraard het geluid, design (handzaam), features.
    Ook moet ik even opmerken dat hij errrg veel gain aan boord heeft. Als je dat mooi vind, super, en als je minder gain wilt klinkt hij naar mijn mening ietsje minder, maar omdat je de gain standen schakelaar hebt valt er met de gain knop en standen schakelaar samen wel een goede compromie te vinden tussen geluid en gain. Het clean geluid op de thr is ook behoorlijk goed, vooral als je hem nog wat opfleurt met wat reverb en (evt) wat lichte chorus.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KrisM Bekijk bericht
    @telecastermaster
    Ja, ik zal deze week ff mijn bevindingen posten.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.937

    Standaard

    Ziet er uit als een fantastisch apparaat voor thuis.
    Jammer inderdaad dat er geen externe speaker op aangesloten kan worden.
    Maar misschien dat een techneut er wel een speakeraansluiting in kan maken, of is dit ding volledig PCB, dus lastig/onmogelijk te realiseren?

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2009
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    566

    Standaard

    Er zit een headphone out op, dat plugged gewoon in een mengpaneel of een active speaker, hoor.
    It sounds good but it's about as loud as an annoying child.
    I want "pissed off Grizzly bear"

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lespaulnmarshall Bekijk bericht
    Ik heb ook een thr10 getest in de winkel, mooi versterkertje, aardig aan de prijs maar degelijk geluid. Die minpunten, grote volumedrop tussen verschillende gain standen (clean, crunch, lead etc...), tap tempo werkt alleen op de reverb en delay, mede daardoor niet genoeg instelmogelijkheden op de andere 3 effecten. O ja en ook al is hij het wel waard eigenlijk ook wel een beetje de prijs.
    Het geluid is erg tube amp-like. Goed vond ik de mogelijkheid om presets in te stellen, uiteraard het geluid, design (handzaam), features.
    Ook moet ik even opmerken dat hij errrg veel gain aan boord heeft. Als je dat mooi vind, super, en als je minder gain wilt klinkt hij naar mijn mening ietsje minder, maar omdat je de gain standen schakelaar hebt valt er met de gain knop en standen schakelaar samen wel een goede compromie te vinden tussen geluid en gain. Het clean geluid op de thr is ook behoorlijk goed, vooral als je hem nog wat opfleurt met wat reverb en (evt) wat lichte chorus.
    Ik moet nog even toevoegen dat nog een plus het mooie uitgebreide palet aan sounds voor thuis is. En dat de 3 high gain modusmooi verschillend van elkaar zijn. Soms is het zo met meerdere high gain modes dat de verschillende modes alleen maar gain toevoegen en geen verschil in klankkleur.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top