Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1

    Standaard KlikAanKlikUit en alles staat aan... of uit.

    Ik ben laatst op het idee gekomen om mijn Fender Blues Junior en mijn effectpedalen op een KlikAanKlikUit systeem te plaatsen zoals deze:

    https://www.karwei.nl/assortiment/kl...300r/p/B605409

    Wat ik van plan ben is om mijn versterker en mijn pedaalvoeding op 1 stekkerdoos aan te sluiten en deze dan op het KlikAanKlikUit systeem te plaatsen. Dat zou dan inhouden dat ik met de bijgeleverde afstandsbediening doormiddel van 1 knopje in te drukken mijn versterker en pedalen kan aanzetten. Lijkt me gewoon erg handig voor niet zoveel geld.

    Wat ik me nu afvraag is of dit kwaad kan voor mijn Fender blues junior om op deze wijze de stroom er af te halen. Want normaal gesproken gebeurd dit natuurlijk door de schakelaar op de versterker zelf, maar de schakelaar op mijn versterker zal in dit geval altijd ingeschakeld staan...

  2. #2

    Standaard

    Standby op een buizenbak zit er waarschijnlijk niet voor niets op... maar ik heb al jaren mijn versterkers (Fender Hotrod en Sessionette) en effecten op een stekkerdoos met aan/uit schakelaar. Heb er nog geen problemen mee gehad. Knock on wood dan maar... is natuurlijk geen garantie dat dat bij iemand anders ook geen problemen oplevert. Enige nadeel is de schakeltik die me soms wel,en soms niet opvalt bij het aan of uitzetten.

  3. #3

    Standaard

    Doe even en google op "433 schakelaar". Kom je vrij veel suggesties tegen voor modules die hetzelfde doen als wat jij wil maar dan meer gericht op integratie in een systeem en met en sleutelhanger ipv zo'n afstandbediening. Lijkt me in een "kroeg" setup praktischer. En sowiezo kan het met een beetje zoekwerk goedkoper dan dat Karwei ding.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard


  5. #5

    Standaard

    Kan geen kwaad. Voor de versterker maakt het niet uit of je de stroomtoevoer onderbreekt met de ingebouwde schakelaar of eentje die wat verderop zit.

    Wat betreft die afstandsbediening:
    Ik heb iets gelijkaardigs geprobeerd voor een vloerlamp waarvan de schakelaar op het snoer zat dat net onder een zetel lag. Regelmatig brandde de lamp 's ochtends terwijl ik ze 's avonds zeker had uitgezet.

    Mijn vader had (met een ander merk) dezelfde ervaringen wanneer hij dit soort afstandsbediening gebruikte voor de tuinverlichting.

    Dus op één of andere manier kregen die ontvangers in het stopcontact blijkbaar een signaal om te schakelen.

    Voor je versterker zou ik iets kopen waarbij je in de reviews niks tegenkomt van dit soort onvoorspelbaar gedrag.

    Ik gebruik hier thuis gewoon dit:

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Blues Junior heeft alleen aan/uit schakelaar, geen stand-by . Gewoon uitproberen dus. Alles werkt net zo goed als de kwaliteit van de onderdelen. Hele goedkope afstandsbedieningen willen nog weg eens storingsgevoelig zijn. Kwestie van proberen dus....
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan7 Bekijk bericht
    Wat betreft die afstandsbediening:
    Ik heb iets gelijkaardigs geprobeerd voor een vloerlamp waarvan de schakelaar op het snoer zat dat net onder een zetel lag. Regelmatig brandde de lamp 's ochtends terwijl ik ze 's avonds zeker had uitgezet.
    Da's een rare. Ik gebruik dit soort systemen al en jaar of 15 in m'n huihouden. Eigenlijk zeg maar sinds ze betaalbaar werden en voor kleine prijsjes bij de Wibra's, kruidvatten en Actions in de schappen terecht kwamen. En wat je hierboven beschrijft heb ik echt nog nooit meegemaakt. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je storingen hebt op je lichtnet waardoor deze dingen zich inschakelen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Ik gebruik ook die stekkerdozen met aan/uit schakelaar.
    Eentje voor effectpedalen en gitaarversterker, eentje voor synth, laptop en audio-interface, en eentje voor de eindversterker en verlichting. Alle drie aangesloten op een zwaardere verdeeldoos met overspanningsbeveiliging. Beetje overdreven misschien maar overzichtelijk en veilig.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Doe even en google op "433 schakelaar". Kom je vrij veel suggesties tegen voor modules die hetzelfde doen als wat jij wil maar dan meer gericht op integratie in een systeem en met en sleutelhanger ipv zo'n afstandbediening. Lijkt me in een "kroeg" setup praktischer. En sowiezo kan het met een beetje zoekwerk goedkoper dan dat Karwei ding.
    Ik heb net even gegoogled, maar kwam alleen de sleutelhanger tegen. Op welke wijze zou ik het volgens jou beter kunnen integreren?


    Deze van KlikAanKlikUit zijn trouwens te belasten tot 2300 watt per schakelaar. Zou ik hier met een fender blues junior en een stuk of 5 pedalen op een harley benton powerplant junior op 1 schakelaar overheen komen of niet?
    Laatst gewijzigd door Sonny; 11 februari 2018 om 15:42

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Mij ontgaat het 'gemak' volledig. Je introduceert juist een mogelijke storingsbron en doet-het-niet-want-de-batterij-is-leeg probleem.

    2300 watt zou net genoeg moeten zijn om ook nog een zuinige vaatwasser mee te laten draaien.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top