Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 43
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Zou je niet eens een folder gaan lezen? Best leesbaar spul.
    je bedoelt die links die er bij staan? daar kan ik nog steeds niet uithalen hoe ze klinken.

  2. #32
    Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2010
    Locatie
    Wageningen
    Berichten
    89

    Standaard

    In de tekst van de link staat op welk "echt" pedaal het gebaseerd is typ dit in bij youtube en je weet een beetje hoe het klinkt verschilt natuurlijk per gitaar en amp.
    Muff fuzz is bijv. EHX Muff fuzz wat nu de muff overdrive is.
    Screamer is ts808 enz.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    965

    Standaard

    Ik dacht juist dat het nut van een profielwerkstuk was dat je iets moest uitzoeken en niet kant-en-klaar een pedaal koopt die je alleen nog maar in elkaar hoeft te zetten.

    maak anders een schema op een perfboard, of probeer zelf een pcb schema te vinden en te etsen, daarna zelf de componenten te zoeken en te bestellen en vervolgens het pedaal te bakken. Vanuit daar kun je een goed verslag schrijven over je ervaringen met bepaalde delen van het bouwproces.

    als je zo'n kit koopt kun je net zo goed naar de speelgoedwinkel gaan en daar een lego trein kopen en dan zeggen dat je een modeltrein hebt gebouwd
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    Duur bier DAAR krijg je Nederlanders mee over de zeik!

  4. #34
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Flatline compressor is ook erg leuk om te bouwen. Is geen printje van, dus moet met veroboard.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    het idee is trouwens om met dat pedaal te kijken wat dat pedaal voor effect geeft op de geluids golven he dus het bouwen opzich is niet het profielwerkstuk; maar het is natuurlijk wel een leuke toevoeging
    (waar ik later ook nog wat aan heb hopelijk )

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Flatline compressor is ook erg leuk om te bouwen. Is geen printje van, dus moet met veroboard.
    misschien is dat wel het beste ja om idd, een pedaal uit te kiezen die dmv veroboard kan worden gemaakt ( ik weet niet of ze dit allemaal kunnen?)
    want dat ziet er ook wat ''ambachtelijker'' uit ipv zo'n machinaal voorgetekend/gedrukt printplaatje.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Basseytje Bekijk bericht
    Ik dacht juist dat het nut van een profielwerkstuk was dat je iets moest uitzoeken en niet kant-en-klaar een pedaal koopt die je alleen nog maar in elkaar hoeft te zetten.

    maak anders een schema op een perfboard, of probeer zelf een pcb schema te vinden en te etsen, daarna zelf de componenten te zoeken en te bestellen en vervolgens het pedaal te bakken. Vanuit daar kun je een goed verslag schrijven over je ervaringen met bepaalde delen van het bouwproces.

    als je zo'n kit koopt kun je net zo goed naar de speelgoedwinkel gaan en daar een lego trein kopen en dan zeggen dat je een modeltrein hebt gebouwd
    hoe zou ik dan moeten beginnen, om zelf een pedaal te ''designen'' ik heb geen flauw benul hoe uberhaupt de verschillende componenten kunnen zorgen voor een verschil in geluid. het doel van het profiel stuk is bij mij dus oa. inzicht daarin krijgen.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    965

    Standaard

    ik heb het niet over designen. maar wel over zelf onderdelen aanschaffen, en misschien het ets proces zelf doen.

    maar het is jou profiel werkstuk, zoals je al eerder aangaf, het is niet om het pedaal te bouwen maar om de geluidsgolven te onderzoeken.

    ik zou zeggen. beginnen maar
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    Duur bier DAAR krijg je Nederlanders mee over de zeik!

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    wat doet die flower booster?

    ik ben trouwens nu vooral nog aan het trijfelen tussen de muff fuzz en die distortion plus. aangezien ik op mijn amp niet echt een metal distortion heb en ik dit volgens onderstaand filmpje wel zou kunnen krijgen, lijkt me dat de beste optie een big muff pi koop ik dan nog wel een keer (ik zag dat die maar 60 euro bij musicstore kostte )

    goede keus? (ja onzeker als de pest)

    http://www.youtube.com/watch?v=Dv3jMXbuONI

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Basseytje Bekijk bericht
    ik heb het niet over designen. maar wel over zelf onderdelen aanschaffen, en misschien het ets proces zelf doen.

    maar het is jou profiel werkstuk, zoals je al eerder aangaf, het is niet om het pedaal te bouwen maar om de geluidsgolven te onderzoeken.

    ik zou zeggen. beginnen maar
    het ets proces lijkt me best kut; ik heb het bekeken en ik weet bijna zeker dat het bij mij mis gaat

    dus vandaar proberen een setje aan te schaffen (daar zit tenminste een omhulsel bij ) en volgens mij is die distortion plus zonder voor gefabriceert printplaatje zegmaar xD das dat ziet er iets degelijker uit

    (ik heb nu op dit moment op deze pc nog efkes geen adobe pdf dinges lezer dus, kan ik ze niet effe opnieuw openen om eht precies na te kijken van die print plaat )

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top