Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 35

Discussie: In Ear Monitoring

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Inderdaad. Als iedereen naar de nieuwe frequentie van 5 GHz overstapt wordt het vanzelf ‘rustiger’ op mijn frequentie van 2,4 GHz, of denk ik te simpel?
    1x gehad dat ik forse storing had omdat onze geluidsman zn WiFi aanhad om met de tablet de zaalmix te kunnen doen.
    Hem dringend verzocht zn tablet uit te zetten ���� daarna geen storing meer��
    ja wat is er nou belangrijk? geen zaalmix of geen snoer bij jouw gitaar?
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Meestal staat het tafeltje in de zaal en het probleem doet zich alleen voor als hij echt op een meter van mn zender staat.
    Loopt hij met zn tablet de zaal in, hebbik het probleem niet.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.584

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Meestal staat het tafeltje in de zaal en het probleem doet zich alleen voor als hij echt op een meter van mn zender staat.
    Loopt hij met zn tablet de zaal in, hebbik het probleem niet.
    Goh, gisteren nooit problemen, vandaag opeens wel

  4. #24

    Standaard

    Ter vervanging van het setje dat ik altijd mocht lenen heb ik het betaalbare broertje gevonden waar blijkbaar maar 1 frequentie op zit:
    https://m.thomann.de/nl/ld_systems_mei_one_1.htm

    Is dit wat? Of heb ik (binnenkort) toch meer frequenties nodig? Heb niet zoveel technische kennis hiervan helaas...

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Meestal staat het tafeltje in de zaal en het probleem doet zich alleen voor als hij echt op een meter van mn zender staat.
    Loopt hij met zn tablet de zaal in, hebbik het probleem niet.
    het is niet de tablet alleen die bandbreedte pakt. die wifihub waar hij op inlogt staat naast je podium.
    het contact zoeken geeft bursts met data op max zendvermogen. Elke persoon met een telefoon die in de ruimte geen wifi heeft, die zal zo nu en dan een piek in zendvermogen geven om even te zoeken naar een open hotspot. En daarbij ook jullie PA hub tegenkomen. Zelfs het tevergeefs contact zoeken geeft zooi op wifi frequenties.
    "even weglopen met zijn tablet" is geen oplossing. Het is gewoon een ander type zenderpark. en het zijn er veel! Daarom kun je als bandje niet die hele bandbreedte koloniseren zonder dat er problemen ontstaan. Een of twee van die zenders op korte afstand werkt best ok. (en zelfs dan heb ik met mijn line 6 nog wel dat ik soms even een andere band moet kiezen)
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Oortjes heb ik van KZ, Deze om precies te zijn.
    Gebruik je deze nog steeds, en bevallen ze?
    Ik wil ook eens wat experimenteren met IEM, en alhoewel ik het liefst op maat gemaakte heb ivm de vorm van mijn gehoorgang (mijn anti herrie doppen gaan zowat haaks de bocht om) zou ik liever eerst eens voor weinig wat uitproberen dan er direct honderden euro's in te pompen.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ben weer teruggegaan naar mn oude inear setje, de Shure Se215.
    De kz oortjes heb ik nu als backup.
    De shures zitten qua pasvorm beter en klinken toch fijner. En voor 100 eu perfecte inears, zeker als je alleen instrumentalist bent. Goeie prijs/kwaliteit verhouding.
    Ben je zanger, zou ik op maat gemaakte nemen.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik gebruik nog steeds de KZ oortjes. Maar ik heb amper ervaring met andere. Rest van de band gebruikt Shure en Fender.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ben je zanger, zou ik op maat gemaakte nemen.
    Wat is eigenlijk de reden om als zanger er een andere beslissingsboom op na te houden?
    Dat kan ik nog even niet plaatsen geloof ik.
    Beter geluid is maar helemaal afhankelijk van de gebruikte drivers zou je zeggen, dus niet zo zeer per se het verschil tussen wel of niet op maat?
    Alhoewel je met professionele IEM tot ver over de €1000,- kunt gaan voor een setje doppen natuurlijk....daar mag je dan min of meer iets voor verwachten.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Nou.... onze zanger heeft vanalles geprobeerd van Chinese Kz doppen van een paar tientjes tot de duurste en uiteindelijk kwam hij uit bij op maat gemaakt doppen van 1500 euro en hij loopt zo blij als een kind het podium rond.
    Die dingen klinken voor hem ideaal en hij gaat zelfs zo ver dat we richt microfoons het publiek in hebben zodat we ook via onze inears publieks beleving (ambiance)horen dus dan heb je niet het gevoel afgesloten te zijn, iets wat met inears het grootste probleem is.
    Ik vind het overdreven maar onze zanger en drummer, de muzikale leiders, vinden dat nuttig😁😂

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top