Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 35

Discussie: In Ear Monitoring

  1. #1

    Standaard In Ear Monitoring

    Ik heb jarenlang een IEM-setje mogen lenen (LD Systems MEI 1000), maar zal er nu zelf een moeten aanschaffen. Is het aan te raden dit setje zelf ook aan te schaffen of heeft iemand een beter (en betaalbaar) idee?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik gebruik deze:

    https://m.gearbest.com/earbud-headph...SABEgKP6fD_BwE

    5 weg Chinese inears. Topdingen en gaan ze stuk, koop je voor 3 tientjes weer een setje. Superstrak transparant geluid.
    Aanrader 👍

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik weet niet of het beter is, maar ik heb jaren terug een gebruikte set van Sennheiser gekocht voor ruim 100 eur. Deze dus:



    Oortjes heb ik van KZ, Deze om precies te zijn.

  4. #4

    Standaard

    let op de freqentie:
    zoek er bij voorkeur een in de 600 tot 650 MHz (rond de 614 MHz staan ze in de gids)
    er worden er veel verkocht in de +/- 850 MHz band maar die zit tussen de up/down freqentie van de G4 banden in en is nu al niet gegarandeerd. en zal in de toekomst als de techniek beter gaat worden vast door telecom-frequentie-eigenaars vol gezet gaan worden. zodat dat ook mis zal gaan.

    tweedehands? bijna alle apparaten op marktplaats zijn zeperts. In VHF of 700-tot-800 MHz banden is het onbruikbare shit. het werkt misschien eventjes met heel veel truucs. (lang genoeg om hem aan jou te verkopen. en kort genoeg om hem onbruikbaar te maken)

    ik verwacht met bluetooth 3.0 dat er binnen afzienbare tijd voor amateurs "korte afstand" setjes gaan komen voor weinig geld. Gewoon met bestaande hardware van 2x carkit-oortjes met 3.0 spec en een zendertje die max 3 a 5 meter halen. Maar dan wel met digitale kwaliteit... Op dat moment zullen de prijzen wijzigen.

    Dus ik weet niet of dit de tijd is om 600 tot 1000 euro voor een nieuwe uit te geven.

    Allerbeste tip: bundel je gitaarkabel met een inear-kabel en gebruik geen draadloos. voor 5 tientjes heb je een wired beltpack en de allerbeste geluidskwaliteit.
    Laatst gewijzigd door showband; 11 januari 2019 om 10:08
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik gebruik die set al jaren probleemloos en storingsvrij, ondanks alle 4G gruwelen.

  6. #6
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Dat het nu werkt kan. Dat is geen garantie voor de toekomst.

    Naast een kabel als faalback methode zijn de meeste nieuwe op de 2,4 ghz band.
    Vriendelijke groet,

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Ik gebruik een sennheiser draadloos van de band of een kleine Allen & Heath mixertje bedraad. Mixer heeft mijn voorkeur vanwege lichte storingen op de sennheiser. Toetsen bas en drum allemaal bedraad. Alleen gitaar speel ik draadloos. Ook helemaal eens met Showband.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Dat het nu werkt kan. Dat is geen garantie voor de toekomst.

    Naast een kabel als faalback methode zijn de meeste nieuwe op de 2,4 ghz band.
    dat zijn de (gitaar/zang)zenders. In ears zijn nog niet op wifi verkrijgbaar in betaalbare setjes.

    door delayproblemen werken ze nu nog op uhf. het kan best dat je snel wifi of bluetooth setjes gaat krijgen.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Dat het nu werkt kan. Dat is geen garantie voor de toekomst.

    Naast een kabel als faalback methode zijn de meeste nieuwe op de 2,4 ghz band.
    Klopt en dat is nu precies het geval met iedere set. Er is geen garantie op de toekomst, omdat frequenties om de zoveel jaar herverdeeld worden.

    Maar in geval van horror kan ik altijd nog even in m'n monitor mixertje pluggen.


  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Die kastjes gebruiken we met de band ook, we hebben een compleet powerplay systeem waar je in je kastje of een koptelefoon in douwt tijdens repetities of inears bij optredens omdat het geluidsbedtijf de in ear monitor systemen verzorgt.
    Bij repetities plug ik mn koptelefoon in dit kastje. Altijd een zalige mix 👍

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top