Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 19 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 184
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Reaper is gratis toch?
    Je mag oneindig evalueren.

  2. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik zal straks eens kijken naar reaper, ken ik eigenlijk niet. Misschien een demoversie downloaden of zo; ben wel benieuwd wat voor latency dat ding rapporteert.
    Echter, ik heb een simpele focusrite interface (ik hoef ook alleen 2 inputs, verder niks geen gedoe, dit is al erg genoeg); derhalve dus ook een nogal andere prijsklasse. Daar zit 't m in wellicht..
    Je problemen komen volgens mij grotendeels voort door onstabiele drivers van je focusrite. Ik heb zelf ook maar een 2-kanaals convertor en preamp, heb er ook niet meer nodig, maar bij mij valt soms ook de audio weg door de onstabiele driver van M-Audio. Ik hoop met de RME dit probleem opgelost te hebben en een nog lagere latency te verkrijgen.

    Misschien kun je tegen een aardig prijsje de RME FireFace 400 van HaroldA overnemen?

  3. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Waar kun je de latency zien in Logic?
    Ik heb ook een 2008 Mac Pro

    Onder preferences bij Audio meen ik. Hier kun je onder andere je geluidskaart en buffer etc instellen.

    Laatst gewijzigd door The Lo Lands; 21 november 2017 om 09:37

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Je mag oneindig evalueren.
    Same difference


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Onder preferences bij Audio meen ik. Hier kun je onder andere je geluidskaart en buffer etc instellen.
    Bedankt..!

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Same difference
    Neen; een licentie kost volgens mij €60 voor 2 major versies; ik moet de mijne ook nog steeds kopen, maar het draait pas net native(!) op Linux, dus ik ben daadwerkelijk nog aan het evalueren

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Onder preferences bij Audio meen ik. Hier kun je onder andere je geluidskaart en buffer etc instellen.

    Nooit op gelet eigenlijk.... maar ik heb bij dezelfde buffer 9.2 roundtrip en 4.0 output qua latency. M-Audio interface trouwens.

  7. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Nooit op gelet eigenlijk.... maar ik heb bij dezelfde buffer 9.2 roundtrip en 4.0 output qua latency. M-Audio interface trouwens.
    Dat is op zich prima. Roundtrip wil zeggen, 'naar en vanaf' je computer :-) Wat is de sample rate waarmee je speelt of opneemt? Als deze hoger is dan 'standaard' 44.1kHz kan dit je latency nog extra doen verlagen. Bij mij staat deze op 96kHz en bij een buffer van 64 wordt de processor dusdanig aangesproken dat ik af-en toe CPU pieken krijg dus een buffer van 128 is voor mijn setup veilig.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Die staat bij mij ook op 96.

  9. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Die staat bij mij ook op 96.
    Oudere M-Audio kaart?

    Zojuist de RME Digiface USB binnen gekregen en aangesloten (plug and play zonder extra voeding, krijgt stroom middels de Mac USB poort). Auch, nu een roundtrip latency van 4,1ms en output 2ms met de buffer op 128 en sample rate 96kHz. Dat is meer dan de helft sneller dan met mijn M-Audio Projectmix IO als brug tussen de Mac en RME ADI-2. De driver van RME met Totalmix ziet er strak uit en werkt stabiel, audio kwaliteit lijkt ook beter maar dat kan misschien komen door de snellere latency. Als ik nu met mijn Whammy V speel dan voelt dat een stuk fijner. Komende dagen even aankijken en proberen een 'aggregaat device' in Logic aan te maken zodat ik misschien de Projectmix als DAW controller kan behouden. Zoniet gaat die voor een zacht prijsje in de verkoop!

    Update fwiw: De M-Audio Projectmix IO (firewire 400) werkt ook alleen als midi DAW controller in Logic!! Dat had ik niet verwacht daar ik ergens had gelezen dat als je de Projectmix niet als audio interface in Logic instelt deze verder niet werkt. Ik hoefde niet eens een samengesteld apparaat aan te maken!! Woop woop, happy me! Dus mocht je als Logic Pro X gebruiker een goedkope DAW midi controller (Mackie control) willen aabschaffen zou ik Marktplaats in de gaten houden daar deze soms voor weinig wordt aangeboden. De ingebouwde audio interface met matige preamps en AD/DA is bruikbaar maar niet bijzonder, dat doet de RME veel beter :-)
    Laatst gewijzigd door The Lo Lands; 23 november 2017 om 10:12 Reden: update

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Een Fast Track van een jaar of 5

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top