Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 45

Discussie: frustraties

  1. #31

    Standaard

    mijn tip
    als je "eigenschappen", niet muzikaal,theoretiserend ,schuchter en veel nadenken zijn
    blijf dan bij jezelf

    zorg dan dat je de beste niet muzikale,theoretiserende, schuchtere en veel nadenkende gitarist wordt, die je kan worden

    dan klink je iig zoals joe

    je bent vrij om te doen met die gitaar wat je wil

    Btw
    als je iets wil leren en ambitie hebt ontkom je niet aan frustraties
    en een niet muzikaal persoon bestaat niet en het ook is geen sport..Punt !
    Laatst gewijzigd door guitarkid2; 12 januari 2018 om 13:31

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LGK Bekijk bericht
    Ik heb dat boekwerk van hierboven nog niet helemaal gelezen dus ik weet niet zeker of het al als tip naar voren is gekomen, maar luister gewoon heeeel veeel naar gitaristen / muziek. Na een tijdje, dat is wat ik merk teminste, zit die bepaalde sound / style/ vibrato zo in je hoofd dat wanneer je iets na wilt proberen te spelen van die muzikant in kwestie, het wat makkelijker is dan wanneer je een paar nummers hebt geluisterd en denkt, hé dat ga ik ook proberen. Probeer die gitarist echt te onderzoeken. Kijk veel filmpjes (youtube is je beste vriend) en bestudeer echt goed hoe en wat hij of zij doet. En natuurlijk, dan komt het oefenen en het is niet zo dat je dan alles direct kan naspelen. Maar ik ben er van overtuigt dat wanneer je een muzikant echt goed bestudeerd, je wel een voorsprong hebt en je de licks en nummers sneller zal oppakken.
    Yep, goede tip. Er zijn ook programmaatjes op de markt waarmee je de muziek vertraagd kunt afspelen, zonder dat de pitch naar beneden wordt bijgesteld. Handig voor bijvoorbeeld ingewikkelde solo’s. Guitar & drum trainer is er eentje van. Heb ik vroeger een beetje mee lopen pielen, was leuk! Maar er zijn vast nog wel zat anderen.
    Where intention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.

  3. #33

    Standaard

    Deze app: snippz en ik had ooit is iets gedowload dat heette heel simpel youtube slowdowner. Goeie tip inderdaad.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2011
    Berichten
    781

    Standaard

    Op youtube zelf kan je al elke filmpje langzamer laten afspelen zonder dat de pitch veranderd. Volgensmij x 0.75 en x 0.5.

  5. #35
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohanH1980 Bekijk bericht
    Yep, goede tip. Er zijn ook programmaatjes op de markt waarmee je de muziek vertraagd kunt afspelen, zonder dat de pitch naar beneden wordt bijgesteld. Handig voor bijvoorbeeld ingewikkelde solo’s. Guitar & drum trainer is er eentje van. Heb ik vroeger een beetje mee lopen pielen, was leuk! Maar er zijn vast nog wel zat anderen.
    Tascam heeft een apparaatje waarmee je Mp3 en WAV bestanden kunt laden en vertraagd af kunt spelen. Ik heb nog het laatste model waar je een ouderwetse cd in kan proppen. Ook kun je fragmenten herhaaldelijk af laten spelen.
    Laatst gewijzigd door Brad; 12 januari 2018 om 23:26

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Tascam heeft een apparaatje waarmee je Mp3 en WAV bestanden kunt laden en vertraagd af kunt spelen. Ik heb nog het laatste model waar je een ouderwetse cd in kan proppen. Ook kun je fragmenten herhaaldelijk af laten spelen.
    Klopt Brad. Werkt het goed? Ik heb daar toen ook nog eens naar gekeken op internet. Ik heb hem toch maar niet gekocht, omdat ik besloten heb om versneld te gaan luisteren in plaats van vertraagd af te gaan spelen

    Dat herhaaldelijk afspelen van fragmenten vind ik trouwens wel een belangrijke functionaliteit. Kei handig voor solo’s jonge!
    Where intention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    mijn tip
    als je "eigenschappen", niet muzikaal,theoretiserend ,schuchter en veel nadenken zijn
    blijf dan bij jezelf

    zorg dan dat je de beste niet muzikale,theoretiserende, schuchtere en veel nadenkende gitarist wordt, die je kan worden

    dan klink je iig zoals joe

    je bent vrij om te doen met die gitaar wat je wil

    Btw
    als je iets wil leren en ambitie hebt ontkom je niet aan frustraties
    en een niet muzikaal persoon bestaat niet en het ook is geen sport..Punt !
    Ik vind dit een kei interessante post!

    Dichtbij jezelf blijven is inderdaad super belangrijk. Er zijn immers al genoeg anderen en ‘if it ain’t from the heart, it cant’t be art’ zoals Everlast het ooit al zei.

    Maar wat is dat zelf nou eigenlijk precies? Daar wordt het al een stuk vager als je het mij vraagt. En hoe komt het dan, dat dat zelf het bijvoorbeeld niet relaxt vindt als er op zijn vingers wordt gekeken door anderen tijdens het spelen? En dat dit zelf daar op een bepaalde manier op reageert? Of dat hetzelfde zelf zichzelf beperkt in de zin van ‘te weinig zus en zo’, ‘(nog) niet goed genoeg’.???

    Ik heb geleerd, dat overal waar ‘te’ voor staat niet goed is. Behalve tequila en tevreden dan hè

    En dan kom ik een beetje uit bij de hamvraag. Als je zegt ‘ik ben nou eenmaal zus of zo’, of ‘ik ben [vul in een willekeurige karaktereigenschap]’, is dat dan ook echt wel zo? Is dat echt je ware aard? En hoe weet je dat dan zo zeker? Ey, zéker hè?!

    Was ik nu maar een bloedmooie vrouw, dan kon ik me een groot deel van de tijd bezig houden met het testen of kerels echt wel zijn wie ze zeggen dat ze zijn

    Heeft jezelf zichzelf misschien wel onnodig overtuigd van beperkingen? Terwijl het misschien wel helemaal niet echt zo is of hoeft te zijn en er misschien nog wel veel meer potentieel in je schuilt?

    Voor mij is dat ‘jezelf’ alles wat je zegt na ‘Ik ben’. Want daar identificeer je je immers mee. En dus, als je je identificeert met beperkende overtuigingen, terwijl er mischien nog wel veel meer in je zit, dan denk ik dat je jezelf tekort doet.

    Dan rijst de vraag, hoeveel waarde je precies moet hechten aan de uitspraak ‘ik ben nu eenmaal zo’. Of ‘gewoon jezelf zijn’, ‘dichtbij jezelf blijven’ etcetera.

    Is iemand nu eenmaal zo, omdat hij dat zelf zegt? Tegen zichzelf en anderen? Of is iemand nu eenmaal zo, omdat het zijn ware aard is? Omdat hij een serieuze poging heeft gedaan om tot zijn eigen kern door te dringen en alles wat hem daarbij in de weg zat in de zin van beperkende overtuigingen en angsten en dat soort zaken overboord heeft gegooid?

    Omdat hij zijn eigen beeldhouwer is geworden om het zo maar eens te zeggen. En daarmee alles wat zijn denker dacht dat bij zijn of zich zelf hoorde aan de kaak heeft gesteld, en alles wat niet klopte of niet waar bleek te zijn eruit heeft gesodemieterd? En dat hij daardoor is uitgekomen bij zijn echte ware zelf?

    Je ziet het, één gek kan meer vragen stellen dan tien wijzen kunnen beantwoorden. En misschien horen dit soort zaken ook meer thuis op een forum voor filosofie waar toevallig ook een paar gitaristen zitten, dan op een forum voor gitaristen waar het hele verhaal op de filosofische toer gaat.

    Maar hoe het ook zijn mag;

    Dichtbij jezelf blijven? Absoluut!
    Maar dan wel bij de ‘clean’ version, ontdaan van overbodige beperkende zooi. De ware authentieke essentie.

    Of je datgene wat je denker denkt dat jezelf is wenst te confronteren en in welke mate je dat wenst te doen, dat bepaalt het zelf van een ieder voor zichzelf Alles mag en niets moet, vrijheid blijheid.

    Maar ik denk wel dat je veel sterker bent dan je denkt. En dat er dus ook veel meer talenten in een mens zitten verstopt dan hij of zij misschien zelf voor mogelijk had gehouden.

    Haal eruit wat erin zit!
    Laatst gewijzigd door JohanH1980; 13 januari 2018 om 09:45
    Where intention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fabrieksinstellingen Bekijk bericht
    Deze app: snippz en ik had ooit is iets gedowload dat heette heel simpel youtube slowdowner. Goeie tip inderdaad.
    Cool

    Wat ik ook wel grappig vind, is om van nummers van youtube op repeat te zetten. Bijvoorbeeld via zo’n site als http://listenonrepeat.com. En dan maar gewoon lekker door laten lopen die handel. Ik heb mezelf wijs gemaakt, dat ik door de kracht van herhaling dingen onbewust oppik. Ook al snapt die ‘ik’ uit het vorige zinnetje helemaal niet wat nou eigenlijk precies het verschil is of was tussen hem en zichzelf. Als iemand het even kan uitleggen dan graag. Dat geeft te minste een beetje handen en voeten aan het fenomeen dicht bij jezelf blijven, jezelf zijn etcetera.

    Maar omdat die ene ik in de kracht van herhaling en onbewust dingen oppkikken terwijl je met iets anders bezig bent gelooft, werkt het ook zo. Zelfde als ‘you are what you eat’. You are what you hear too! Dus zo nu en dan een plaatje op repeat zetten. Een spreekwoordelijke virtuele plaat dan wel. Bij een echte LP lijkt me zoiets gewoonweg niet te doen!

    Doe ik trouwens ook met andere dan gitaarmuziek. Die heb ik dan opstaan als een soort sonisch behang terwijl ik andere dingen aan het doen ben. Bij lekkere nummers kun je daardoor in een soort van flow of zone komen.

    Die repeat site is ook wel handig om te leren om mee te spelen.

    Owja, er is ook een app die Yousician heet. Die laat dan zien wat je moet spelen en die luistert via de microfoon mee of je timing en toonhoogte juist is en geeft daar visueel realtime feedback op. Ik ben daar op gekomen via een youtube reclame filmpje. Heb het heel even voor de lol geinstalleerd om te proberen. Want mijn inmiddels gepensioneerde vader gaat binnenkort ook een nieuwe gitaar halen, dus misschien leuk voor hem. Het idee en de werking is wel OK, maar net zoals al het andere moet het bij je passen. Heb het even snel geprobeerd met wat beginners spul om te testen, geen idee hoe geavanceerd de nummers verder zijn die erin zitten en wat de app allemaal nog verder kan doen.

    Voor Hendrix nummers waar de topicstarter naar op zoek is had ik vroeger videolessen van deze site http://www.licklibrary.com/artists/jimi-hendrix. Mijn oorspronkelijke instrument is viool, en om de gitaar beter te leren kennen ging het toch allemaal net even wat sneller met die lessen.
    Was dus best wel oké. Maar er staat tegenwoordig ook al heel veel gratis op jijbuis.
    Laatst gewijzigd door JohanH1980; 13 januari 2018 om 09:51
    Where intention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.

  9. #39
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohanH1980 Bekijk bericht
    Klopt Brad. Werkt het goed? Ik heb daar toen ook nog eens naar gekeken op internet. Ik heb hem toch maar niet gekocht, omdat ik besloten heb om versneld te gaan luisteren in plaats van vertraagd af te gaan spelen

    Dat herhaaldelijk afspelen van fragmenten vind ik trouwens wel een belangrijke functionaliteit. Kei handig voor solo’s jonge!
    De laatste versie die met een CD werkt, werkt meer dan uitstekend. De versie daarvoor had wel een beetje kuren vooral wanneer je er een cd instopte die je zelf had gebrand. Toen dat ding ermee kapte baalde ik er erg van. Maar toen ik het laatste verkrijgbare exemplaar van deze ''nieuwere'' versie voor een sterk gereduceerde prijs had aangeschaft was ik erg blij.
    Hoe de nieuwste versie die met WAV en MP3 werkt kan ik niet zeggen. Daar heb ik tot nog toe niet mee gewerkt.

    Ik denk nog weleens terug aan vroeger toen je de naald op te tast weer terugzette naar het punt van het stukje dat je nog niet helemaal te pakken had. Of steeds het bandje terugspoelen op het cassettedek.
    Laatst gewijzigd door Brad; 13 januari 2018 om 11:41

  10. #40

    Standaard

    Meetellen en op de maat tikken met je voet wil ook helpen, erg moeilijk op het begin.
    En als je het jezelf nog lastiger wilt maken ga je meezingen, brabbelen en mompelen in mijn geval.

    Tenzij je dat al deed, in dat geval: vooral doorgaan!
    En af en toe wat simpele liedjes tussendoor 3 shades of black van Hank William 3 bv. Dan kan je ineens goed gitaarspelen en is het niet alleen frustrerend.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top