Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 37
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Het probleem zijn de volkomen belachelijke prijzen die er voor oude spullen gevraagd worden tegenwoordig. Neem nou zoiets. En dan krijg je nog 90% korting ook ...

    https://reverb.com/item/5609677-mars...reenbacks-1967

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Er staat alleen niet bij aan welke psychiatrische inrichting ze wel of niet bezorgen ...

  3. #23

    Standaard

    Toch maar een keer mijn 1970 Carlsbro Tall 4x12 Cabinet openschroeven om te kijken of de originele Greenbacks erin zitten. Heeft me nooit zo kunnen boeien maar als het zoveel kan opleveren...

    Daar moet ik dan wel enige moeite voor doen, want het achterpaneel van deze kast telt maar liefst 32 schroeven.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Tegenwoordig heb je ook nog de creambacks, wat weer de nieuwe hoger wattage versie van de greenback zou moeten zijn. Wat ze eigenlijk al eerder hebben geprobeerd ook met de G12T75 en de G12-65 als ik me niet vergis...


    Wat greenbacks betreft heb je een goede shootout op youtube https://www.youtube.com/watch?v=k5Iqt38GM3w die je waarschijnlijk al hebt gezien.

    Het is maar net wat je wil horen, en zo gaat dat met alle speakers en amps. Uit elke combinatie is wel een sound te halen die je gaaf vind. Ik heb al jaren een marshall 1960ax kast met reissue greenbacks. Wat mij betreft perfect, groot fan van de reissue's. Wat sommige mensen als schel beschrijven, beschrijf ik als prik en attack. Er zit een bepaald randje in het hoogmid/hoog wat deze speakers die heerlijke crunch geeft.
    Daarnaast maakt het inderdaad nog uit hoe en hoe lang de speaker is ingespeeld. Een vriend van me kocht een 2e hands 1960ax en toen we die naast die van mij zetten, klonken ze toch nog anders. En hier zat geloof ik nog geen 6 jaar verschil tussen de productiedatum.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Tegenwoordig heb je ook nog de creambacks, wat weer de nieuwe hoger wattage versie van de greenback zou moeten zijn. Wat ze eigenlijk al eerder hebben geprobeerd ook met de G12T75 en de G12-65 als ik me niet vergis...
    Creamback heb ik ook. Vond ik (in een 1x12 vergelijking met de 25 en de 30 etc) vergelijkbaar. Net weer iets anders. Het is net als met de Gold, als je een hoger vermogen uitvoering wilt maken kan die nooit precies hetzelfde klinken natuurlijk. Voornaamste verschil is de headroom, heeft voor- en nadelen, gaat natuurlijk vooral een rol spelen in een 2x12 of 4x12 kast.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Toch maar een keer mijn 1970 Carlsbro Tall 4x12 Cabinet openschroeven om te kijken of de originele Greenbacks erin zitten. Heeft me nooit zo kunnen boeien maar als het zoveel kan opleveren...

    Daar moet ik dan wel enige moeite voor doen, want het achterpaneel van deze kast telt maar liefst 32 schroeven.
    Da's dan 11.000 gedeeld door 32 per schroef

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Da's dan 11.000 gedeeld door 32 per schroef
    Ik gok dat in je jaren 70 Calsbro geen Celestion speakers zitten...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Nee denk het ook niet. Fanes zaten er wel eens in, maar dan meestal ook niet de Fanes die het meest gewild zijn. Ach ja. Gewoon inpluggen en spelen, toch?

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Ik gok dat in je jaren 70 Calsbro geen Celestion speakers zitten...
    Dit is precies dezelfde: https://www.yeahmansguitars.com/prod...l-4x12-cabinet

    Dat zouden dan niet de originele speakers zijn?
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard Greenbakcs - Blackbacks - Reissues

    Carlsbo was en is een budgetmerk (ik vind het prima klinken!) en in de jaren 70 waren Celestion speakers relatief duur.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top