Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 25 van 25
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Berichten
    619
    Blog Entries
    1

    Standaard

    daar zit ik natuurlijk helemaal niet op te wachten!

    Voorgaand aan dit project ging een ampmaker 5 watter, daar heb ik een als het ware marshall plexi clone van gemaakt.
    Inmiddels wilde ik wel wat anders proberen en gezien ik dit project als m'n PWS voor school doe had ik de mogelijkheid om ook onderdelen van school gebruiken. Dus ook dat plexiglas wat voor mij puur een experiment was maar naar mijn idee aardig geslaagd is. Bedankt voor de complimenten

    Wat dat logo betreft. Ik hoor inderdaad van meer mensen dat ze zo'n groot logo niet op zo'n relatief kleine kast zouden willen. Zelf heb ik zoiets van, jah.. er moet een logo op anders staat het nogal kaal en zo'n marshalllogo vind ik zelf gewoon al mooi dus dat is lekker makkelijk'
    Overigens is het geen origineel logo hoor maar gewoon voor 50cent nagegoten logo op deze manier, dus dan is het al helemaal simpel zo'n logo er op te kwakken
    Te koop:
    - Kustom Tuck N Roll PA 300 head, versterker uit 1973 250euro
    -Dynacord Twen gitaarcombo, versterker uit 1972 350euro

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Berichten
    619
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Goed, en dan een paar weken later is hij af!
    Er zit een lekker warm geluid in. Klinkt er goed.
    In het begin kwam er nog wel een erge ruis mee door de speakers. Dus heb ik even Ceriatone gemaild en kreeg binnen enkele minuten bericht! Dat noem ik nou service!
    Hij adviseerde om 2 draden van de outputtrafo te binden en dan zou de ruis weg zijn. Dus na dit gedaan te hebben opnieuw ingeplugd en inderdaad de ruis was weg!

    Het eindresultaat,

    Het complete chassis.


    Als het chassis dan in de behuizing is bevestigd krijg je zo'n doorkijkje.
    Mede doordat ik de indicatorlight boven op het chassis heb geplaatst en dus in de behuizing schijnt licht het allemaal wat meer op en krijg je dit effect.



    Laatst gewijzigd door refused199; 27 januari 2011 om 17:06
    Te koop:
    - Kustom Tuck N Roll PA 300 head, versterker uit 1973 250euro
    -Dynacord Twen gitaarcombo, versterker uit 1972 350euro

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 augustus 2010
    Locatie
    limbabwe
    Berichten
    201

    Standaard

    wow wat een mooi ding
    en, hoe is het geluid?
    For those about to rock.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    ziet er goed uit, alleen vind ik het jammer van het marshall logo, zou toch veel mooier zijn als er iets van jou zou opstaan
    no life without music

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Berichten
    619
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Bedankt!
    Het geluid is echt super! het heeft echt nog wel wat weg van de bluesbreaker. lekker warm, precies wat ik er nog bij zocht! Het verbaast me wel hoe hard dat ding nog gaat!
    Dat komt denk ik ook wel door de pots, die kan ik maar een klein beetje open draaien en hij is echt al luid. En ja dat is natuurlijk relatief, maar ik speel over het algemeen echt hard (wat verwacht je met die 412 kasten). Dus ik moet nog even kijken of ik niet wat kan spelen met de waarde van de pots zodat je ze wat verder open kunt draaien zonder dat het echt direct heel hard gaat zodat je hem beter kunt fine tunen.

    Ook wil ik er nog zo'n cascade mod in gooien, om zo beide channels te mixen, dus bij de volgende bestelling van tonefactory laat ik direct nog even een switch mee komen.

    Wat dat logo betreft. Tja dat blijft een kwestie van smaak denk ik. Ik vind het prima zo. Vind dat Marshall logo ook niet eens zo lelijk eigenlijk. Ja dat het geen Marshall is dat ziet iedereen natuurlijk zo en daar gaat het ook allemaal niet om.
    Achteraf kwam ik er achter dat er ook van die chrome letters zijn voor op je auto. Daar kwam ik toevallig achter toen m'n broer die kocht voor z'n R4 restauratieprojectje. Maar dat word iets voor een volgend projectje.

    Al met al was het weer een mooi leerzaam project en hij klinkt echt fantastisch. Nu nog hopen dat ik een beetje een mooi cijfer krijg voor het profielwerkstuk. Want dat was de opzet.
    Ik ga namelijk deze zelfgemaakte versterker vergelijken met de JCM2000 en op zoek naar de verschillen in klank. Daarvoor heb ik alvast 4 opnames gemaakt om vervolgens door middel van een enquete anderen te vragen waar de verschillen zit.

    De opnames zijn hier te vinden.
    Aan jullie de vraag welk fragment bij welke gitaar hoort wat de scheur betreft een eitje denk ik, clean daarentegen...
    Laatst gewijzigd door refused199; 1 februari 2011 om 15:57
    Te koop:
    - Kustom Tuck N Roll PA 300 head, versterker uit 1973 250euro
    -Dynacord Twen gitaarcombo, versterker uit 1972 350euro

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top