Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 40
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard Goed nummer, beroerde solo

    Kent u dat?, zo'n solo waarvan je denkt.. wtf.. hoe kan je DAT nou in DIT nummer spelen
    hoeft geen slechte solo te zijn maar meer, out of place, alsof de gitarist van dienst dronken, stoned, kop er niet bij....
    zelfs al heb je het al 10.000 keer gehoord
    telkens bij die solo.. wtf...





    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #2

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    ja.. ome Neil... wat kan ie goed zingen hè zeggen we dan
    ander verhaal is meneer Page, die heeft de naam zou je zeggen
    dat ie niet altijd binnen de lijntjes kleurt is bekend maar kan het rotten... clicktrack anyone?


    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Deze was grappig
    Ergens in de jaren 80 nam ik wat op met Candy Dulfer voor EMI die met een producer, Coen van Vrijberghe de Coningh, op de proppen kwam. Later zou Coen national fame krijgen maar toen was ie nog onbekend en ik vroeg aan hem wat ie zoal gedaan had en hij zei, meeste zal je wel niet kennen maar André Hazes en Drukwerk wel denk ik?
    Ik zei, oh... Drukwerk... van die Creedence cover?
    Ja, zei hij, Schijn een lichtje op mij
    Ok, zei ik.... ken ik... vreselijk solo.. hoe heb je dat kunnen toelaten
    ahum, zei hij... die solo heeft hun gitarist niet gespeeld, dat heb IK gedaan.....


    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5

    Standaard

    Toen moest jij dus wel HEEL goed spelen

    Maar waarom had Candy een gitarist nodig? Eelco Bud zou wel eens één van Nederland's meest onderschatte gitaristen kunnen zijn. Echt zonde dat hij nauwelijks ruimte krijgt om te soleren. Candy Dulfer's eerste bandje met o.a. Eelco Bud gezien, met veel oud soul materiaal. Toen mocht hij nog voluit soleren. Staat me bij dat ik erg van hem onder de indruk was toen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Coen van Vrijberghe de Coningh, later Johnny uit de Flodder serie😂
    Gelukkig was hij beter in acteren dan muziek produceren.
    Verbaas me er over hoe beroerd bijvoorbeeld die productie van die Drukwerk plaat is. Kan toch niet?
    En die gast hoorde dus bij de grote studio jongens toen ? Naja.... het zal wel.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Bekendste solo is denk ik wel die uit "Beat it", ingespeeld door Eddie van Halen. Was naar ik begreep helemaal niet bedoeld als officiële solo, Eddie zat gewoon wat te spelen en de recorder liep al.

    enfin, deze solo vind ik ook altijd een beetje raar (start op 2:50):

    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #8

    Standaard

    Grappig, bij dat Serge Gainsborough nummer zou ik, snel even doorzappend, de solo houden en de rest weggooien... Iemand had hem die wah wah af moeten pakken bij de begeleiding.

    Gitarist bij Raymond van het Groenewoud midden tachtiger jaren speelde op zo'n Steve Vai model, en had wat shred-aspiraties. Dat was een wat rare combi soms. Er is ook een versie van Intimiteit waar ze een foute take hebben laten staan van de solo, waarbij Raymond zelf in de lach schiet. Kan die versie niet op youtube vinden. Het is toch al een cliché solootje. Die fout maakt het eigenlijk veel leuker.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    En eigenlijk alles wat er aan elektrische gitaar op deze track (of zelfs het hele album) gebeurt, maar laat ik me even beperken tot het stukje vanaf 2:36

    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht

    Maar waarom had Candy een gitarist nodig? .
    Wij hadden een saxofonist nodig. Vader zou de partijen spelen maar kon niet of zoiets, ipv daarvan kwam moeder met haar dochter, die was 14 maar up for the task.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top