Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 12 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 113
  1. #71
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Zou het verwijderen van de brightcap al niet een beetje helpen? Al verandert dat verder niks aan het karakter van de amp, hij wordt wel een stuk minder pinnig.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #72

    Standaard

    Klopt. Dat gebeurt vaak. Maar ik heb er zelf te weinig verstand van om dat te doen.

  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koella Bekijk bericht
    Klopt. Dat gebeurt vaak. Maar ik heb er zelf te weinig verstand van om dat te doen.
    Even naar de ampdoctor. Het is geen hele grote ingreep.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #74

    Standaard

    Ja moet idd. wel doen.
    ik ga altijd naar Acdc repair in ijsselstein.
    zithier een goeie in de buurt ? Omg. Den bosch.

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koella Bekijk bericht
    Ja moet idd. wel doen.
    ik ga altijd naar Acdc repair in ijsselstein.
    zithier een goeie in de buurt ? Omg. Den bosch.
    Meyer Amps in Nijmegen?

    Meyer Musical Instruments
    Office:
    P.O. Box 1427
    NL – 6501 BK Nijmegen
    The Netherlands Workshop:
    Meidoornweg 11
    NL – 5451 HG Mill
    The Netherlands Stay in touch:
    C: +31 6 27 302 332
    E: info [A] meyer-amps.nl
    W: www.meyer-amps.nl
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #76

    Standaard

    Vraag dan ineens of ze het met een switch doen, dan kan je zelf kiezen hem aan of uit te zetten.

  7. #77

    Standaard

    Dank je voor de tip !

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2003
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    1.755

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koella Bekijk bericht
    Omdat op het rev./ tremolokanaal een bright cap zit. Treble peaker zoals hij hier genoemd wordt. Vind ik geen probleem omdat ik de rev. en trem. toch niet nodig heb.
    Ok duidelijk.

    Zelf heb ik mijn blackface best wel gemod om een volle dikkere toon te krijgen. En dan gebruik ik wel het Vibrato channel en de bright knop staat zelfs aan.

    Mods:
    • Normal channel afgekoppeld: heb je minder verlies, krijg je meer dikte in je sound
    • De vibrato is ook afgekoppeld. Maar optioneel in te zetten met een pus/pull potmeter, Ook hierdoor meer dikte in je sound.
      Al met al kan je zeggen dat je bij zo'n oude handwired bak zoveel mogelijk verlies uit het pad moet knippen. Het circuit wordt er een stukje korter door en dat hoor je terug in je sound.
    • Bass potmeter normal channel vervangen voor een mid potmeter die is toegevoegd aan het Vibrato channel
    En mochten er blue moldeds zijn overleden of geknipt in het vibrato channel, dan even knippen uit het normal channel.

    Voordeel van al deze mods is dat je het allemaal weer vrij simpel kan terugdraaien.

    Daarnaast heb ik de Fender speakers vervangen voor Greenbacks. Die geven voor slaggitaar de harde klappen iets lekkerder aan. Maar dat is persoonlijk.
    Bijkomend voordeel is dat de speakers natuurlijk ook veel van de klankkleur bepalen zoals je die van bij een Marshall amp hoort. En daar was je ook een beetje naar op zoek?

  9. #79
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.424

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toaster Bekijk bericht

    Mods:
    • Normal channel afgekoppeld: heb je minder verlies, krijg je meer dikte in je sound
    • De vibrato is ook afgekoppeld. Maar optioneel in te zetten met een pus/pull potmeter, Ook hierdoor meer dikte in je sound.
      Al met al kan je zeggen dat je bij zo'n oude handwired bak zoveel mogelijk verlies uit het pad moet knippen. Het circuit wordt er een stukje korter door en dat hoor je terug in je sound.
    • Bass potmeter normal channel vervangen voor een mid potmeter die is toegevoegd aan het Vibrato channel
    Normal channel afkoppelen is gewoon het buisje trekken toch? Jarenlang gedaan maar jarenlang nooit het verschil gehoord. De vibrato (en galm) afkoppelen kan standaard al dmv de Fender footswitch lijkt me.
    Maar dat terzijde.
    De baspot vervangen door een midpot snap ik niet. Je zegt net dat je de normal channel hebt afgekoppeld? Daarnaast, er bestaat niet zoiets als baspot of mid pot maar misschien bedoel je dat je de waardes van het tooncircuit hebt veranderd? Dan lijkt het me logischer om voor de fixed mids een tonepot toe te voegen?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #80
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toaster Bekijk bericht
    (knip)
    De vibrato is ook afgekoppeld. Maar optioneel in te zetten met een pus/pull potmeter, Ook hierdoor meer dikte in je sound.
    Al met al kan je zeggen dat je bij zo'n oude handwired bak zoveel mogelijk verlies uit het pad moet knippen. Het circuit wordt er een stukje korter door en dat hoor je terug in je sound.
    Grappig is dat. Bij mijn VibroChamp staat de tremolo altijd aan, meestal met de intensity-knop op 0.
    Geeft me net een iets voller geluid, vind ik. Zal wel met het simpeler circuit/kleinere kast te maken hebben?
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top