Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 78910 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 94
  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nils47 Bekijk bericht
    Atomic Amplifire of Amplifire 12
    Kijk ff op pagina 1.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #82
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Overigens vandaag weer relatief groot optreden gedaan, kleine duizend man schat ik, met GT100 rechtstreeks PA in, afgaande op de monitormix en de reacties klonk die als een huis. Metal, dikke chorus cleans, akoestische gitaar simulatie, mooie randjes etc, klonk allemaal prima. Je moet wel ff zelf programmeren. Uit de doos klinkt t ruk meestal

  3. #83
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Dat viel me ook al op bij die GT001. Die mooie randjes bij die lichte crunch geluiden zijn mij echt opgevallen. Zelfs door de koptelefoon! Ik vind de geluiden van mijn set-up nog altijd mooier maar het scheelt niet veel meer.

  4. #84
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2005
    Locatie
    Vlaanderen
    Berichten
    394

    Standaard

    Ik overweeg sterk om een eerste stap in de modelingwereld te zetten. Aangezien de Boss GT-100 vrij goedkoop en overal te testen is, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Atomic Amplifire, denk ik in die richting. Als ik het goed lees zitten er goede realistische sounds in de GT-100, maar moet je ze wel zelf programmeren. Is dat te doen voor een digibete 50-plusser? Het is mijn bedoeling om hem ofwel direct in de PA te prikken, ofwel in de FX return van een buizenamp (Marshall Silver Jubilee 50 watt combo of Koch Classictone).
    Ik heb vooral enkele goede cleane en licht overstuurde presets nodig, af en toe bijgekleurd met een beetje chorus of reverb, en een booster voor de solo's. In anderhalve song gebruik ik de EH B9 voor een sixties Vox Continental orgelgeluid. Zit dat ook in de GT-100?
    Tips welkom!
    "I am my own effect"
    Angus Young

  5. #85
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Dat viel me ook al op bij die GT001. Die mooie randjes bij die lichte crunch geluiden zijn mij echt opgevallen. Zelfs door de koptelefoon! Ik vind de geluiden van mijn set-up nog altijd mooier maar het scheelt niet veel meer.
    Echter klinkt de GT100 echt nog 1000x minder mooi als een Fractal

  6. #86
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rhythm Machine Bekijk bericht
    Ik overweeg sterk om een eerste stap in de modelingwereld te zetten. Aangezien de Boss GT-100 vrij goedkoop en overal te testen is, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Atomic Amplifire, denk ik in die richting. Als ik het goed lees zitten er goede realistische sounds in de GT-100, maar moet je ze wel zelf programmeren. Is dat te doen voor een digibete 50-plusser? Het is mijn bedoeling om hem ofwel direct in de PA te prikken, ofwel in de FX return van een buizenamp (Marshall Silver Jubilee 50 watt combo of Koch Classictone).
    Ik heb vooral enkele goede cleane en licht overstuurde presets nodig, af en toe bijgekleurd met een beetje chorus of reverb, en een booster voor de solo's. In anderhalve song gebruik ik de EH B9 voor een sixties Vox Continental orgelgeluid. Zit dat ook in de GT-100?
    Tips welkom!
    Is denk ik prima te doen dat programmeren. Je hebt links je pedaaltjes in volgorde, en rechts de knoppen van het huidig geselecteerd pedaaltje. Heel visueel opgezet. Moet te doen zijn. Over de Vox kan ik niets zeggen ben ik bang

  7. #87
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2005
    Locatie
    Vlaanderen
    Berichten
    394

    Standaard

    Mijn vraag over de Vox was misschien niet duidelijk. Ik wil eigenlijk gewoon weten of er een orgelgeluid in zit.
    Nog 2 vragen: al ik het goed heb vind je het geluid van de GT-100 prima, maar toch 1000 x minder dan Fractal?
    Haal je een overtuigend akoestisch gitaargeluid uit de Boss met een elektrische gitaar?

  8. #88
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Er zit een orgel geluid in, en ook een acoustic guitar simulatie. Of jij die overtuigend vindt kan ik niet voor je beoordelen. Sowueso zijn dat gimmicks voor mij en njet de hoofdreden dat ik zo'n ding koop. Orgelgeluiden en akoestische gitaren moet je overlaten aan orgels en akoestische gitaren of jij de simulaties van de GT100 oké vindt kan ik niet voor je beoordelen. Ik vind ze prima genoeg om, veilig begraven in een totaalgeluid in een zaal, te gebruiken. Klinkt t als een echt orgel? Nee. Is de akoestisch sim goed voor soleren? Prima, voor strumming beduidend minder.

  9. #89
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    En ja een Fractal is echt veel beter. Mag ook wel want veel duurder en dan heb je niet eens een pedal board. En ook de Fractal moet je flink programeren (veel meer zelfs nog)

  10. #90
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2005
    Locatie
    Vlaanderen
    Berichten
    394

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nils47 Bekijk bericht
    Atomic Amplifire of Amplifire 12
    Waar hebben ze dat Atomic spul?
    "I am my own effect"
    Angus Young

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top