Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 13 EersteEerste ... 910111213 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 123

Discussie: Pinkpop

  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Liedje van Bieber:



  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Wie heeft het hier nu over gebrek aan smaak?!

    Nee, ik kan slecht tegen de "13 in een dozijn muziek" muzieksmaak, al vanaf de jaren '80, en ik ben er, blijkbaar als één van de weinigen, in blijven hangen. "Commercieel" vind ik ook nog steeds een vies woord, hoewel die term en zijn bijbehorende muziek in de begin jaren '90 (Black Album van Metallica?) allang geaccepteerd is blijkbaar. Ik heb altijd mijn twijfels erbij gehad.
    Zodra de commercie ervan afdruipt, heeft de muziek voor mij grotendeels zijn charme verloren.
    Er zijn uitzonderingen, ook in de jaren '80. Toto heeft bijvoorbeeld een paar pareltjes gemaakt, en zo zijn er nog wel wat voorbeelden te noemen, maar dan komt het echt op smaak aan.
    Das dan letterlijk jouw gemis allemaal. Ik heb geen moeite met commercie of 13 in een dozijn. En toch, als ik het Waar Luister Je Naar topic mag geloven, is mijn smaak bovengemiddeld eclectisch.

  3. #103
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Toto, daar heb ík dan weer niet zoveel mee. Stelletje gladde sessiemuzikanten. Genesis eender. Mooie nummers, maar beroepsmatig gespeeld.
    Dude..... alles tot en met Trick of the Trail is behoorlijk vet en totaal niet glad of beroepsmatig gespeeld.

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Dude..... alles tot en met Trick of the Trail...
    Da's dus tot en met 1976 Voor het grote publiek zijn ze vooral bekend de decennia na die tijd. Zie de docu "Genesis: Together and Apart"
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #105
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Tupelo, neem eens de moeite om deze te luisteren. Ik zeg niet dat je ervan moet houden, maar ik vind het een goeie plaat. Geef het een kans.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #106
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Bieber zingt live gewoon live. En waarschijnlijk beter dan jij.
    Bieber live? Hmmm, nou heb ik geen mening die er toe doet over PinkPop en de muziek van Bieber. Sowieso is en blijft het een smaak kwestie. Onze ouders vonden onze muziek ook niks en zo gaat dat bij iedere generatie.
    Maar ik heb wel een mening over playbacken tijdens een "live" show. Dat vind ik écht niet kunnen. Erger nog vind ik dat het zo langzaam aan normaal lijkt te worden.

    Zo stond het volgende in het AD:

    Zijn zang dan. Die was - een gecalculeerde gok - voor 80 procent live. Wel af en toe ondersteund door een meelopende band of een stemvervormer, maar Bieber zong. Alleen op As Long As You Love Me zakte hij terug naar playbackmodus.

    Alsof het een prestatie is dat hij slechts een deel playbackte (?!) "Bieber zong" (?) Nee, al playback je 20%, dan blijft het playback. 20% vlees in je tofuburger is ook niet vegetarisch! Je baas zal zeggen:" Hier heb je je loonstrook... ja, 80%. Maar dat geeft toch niet het grootste deel heb je toch gewoon gekregen."

    Als ik naar een concert ga wil ik een live artiest zien. Eentje die zijn ziel en zaligheid legt in zijn optreden. Niet half half... Dan de argumenten: "Ja, maar hij kan nooit zo dansen en zingen tegelijk, dus hij moet wel.." Nee, dan moet hij het beter verdelen. Ik wil geen zoutzak op het podium zien staan, klopt. Maar ik wil ook niet dat een artiest playbackt. Als ik ze alleen maar wil zien zingen/playbacken en dansen dan kijk ik wel naar de videoclips op JijBuis.

    http://www.npo3fm.nl/nieuws/3fm/3655...-but-who-cares
    http://www.volkskrant.nl/recensies/t...dome~a4392175/
    http://www.show.nl/video/clips/2016/...-zijn-megahit/
    http://www.ad.nl/show/bieber-playbac...dome~aab522ad/
    http://www.telegraaf.nl/prive/264572..._Bieber__.html
    Laatst gewijzigd door schizo910; 9 juni 2017 om 10:06

  7. #107
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Anouk heeft het ook ooit over playbacken gehad. Volgens haar playbackt een wereldster als Beyoncé ook, om de doodeenvoudige reden dat als jij een wereldtour doet van 300+ gigs je stem dat niet volhoudt.
    Daar vind ik dat ze wel een punt heeft. Fysiek is dat niet vol te houden om alles live te willen doen. Daarom treedt Anouk heel beperkt live op, om dus echt live te kunnen zingen.

  8. #108
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    Dan moeten ze dus niet die 300+ gigs doen...

    Tom Dumoulin "Ja, ik ga toch de Tour de France rijden... op een brommer want tsja, ik kan natuurlijk niet ál mijn gigs Live fietsen, da's niet te doen joh!"

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schizo910 Bekijk bericht
    Als ik naar een concert ga wil ik een live artiest zien. Eentje die zijn ziel en zaligheid legt in zijn optreden. Niet half half... Dan de argumenten: "Ja, maar hij kan nooit zo dansen en zingen tegelijk, dus hij moet wel.." Nee, dan moet hij het beter verdelen. Ik wil geen zoutzak op het podium zien staan, klopt. Maar ik wil ook niet dat een artiest playbackt. Als ik ze alleen maar wil zien zingen/playbacken en dansen dan kijk ik wel naar de videoclips op JijBuis.
    tsja zelfs U2 heeft backstage een redundant Apple sequence rig meelopen met een keyboardspeler er bij.
    Die de playbackstukken doet voor de "pure rauwe rockshow met eerlijke gitaren"

    Die gasten worden steeds geïnterviewd door keyboardmagazines. En dan is het echt niet alleen madonna en britney spears. Maar ook al die "echte muzikanten zoals het hoort".

    even een plaatje ergens van het web. De rig is tegenwoordig kleiner dan bij de vorige tours. Ten hadden ze nog 4 koelkasten met apple's samplers en sequencers



    https://www.garritan.com/u2-in-concert/
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  10. #110
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schizo910 Bekijk bericht
    Dan moeten ze dus niet die 300+ gigs doen...

    Tom Dumoulin "Ja, ik ga toch de Tour de France rijden... op een brommer want tsja, ik kan natuurlijk niet ál mijn gigs Live fietsen, da's niet te doen joh!"
    Toch hangt het ervan af wat voor show je wil neerzetten. Wil je een muziekconcert, of een dansshow met live muziek, of een show met alles erop en eraan waarbij muziek ook deels uit een doosje komt in het belang van het totaalgeluid? Bij die laatste twee val jij gewoon niet binnen de doelgroep. Geen reden om het als minderwaardig weg te zetten IMO, want ook in die shows wordt ziel en zaligheid gelegd om een zo mooi mogelijk eindresultaat te krijgen. Het komt alleen op een andere manier op je af.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top