Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 66
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.570

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Nou vermoed ik dat als ik de search ga gebruiken ik het wel kan vinden maar omdat ik ook wel eens lui ben, welke versie AC30 heb jij? Voor wat je beschrijft heb je een hoop meer output nodig dan de gemiddelde kroegbaas leuk vind en als je dat ding op op zondag op dat soort settings gebruikt kan ik me niet anders voorstellen dan dat je nog weken de talk of the town in Hasselt bent ;-)
    Een C2. En inderdaad, die sweet spot heb ik één keer gevonden, tijdens het opbouwen in een grote feesttent. Puur om eens te kijken wat erin zit. Daarna nooit meer in de buurt geweest. Niet te doen, zo hard.

    En ik moet zeggen dat er met de master volume en een crunchy preamp best een aardige sound te behalen valt op acceptabele volumes, maar het is niet hetzelfde.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Een C2. En inderdaad, die sweet spot heb ik één keer gevonden, tijdens het opbouwen in een grote feesttent. Puur om eens te kijken wat erin zit. Daarna nooit meer in de buurt geweest. Niet te doen, zo hard.
    Een C2 en dan mij betichten van gebrek aan kennis en ervaring. Het moet niet gekker worden

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Ho, ho, ho, onzin. C2'tjes zijn prima, betrouwbaar en goed. Heb iets met een GZ34 uit de CC2, komt misschien na wat tweaks dichter bij een oude, maar een C does the trick.
    Jij moet gewoon een strakke metalbak nemen, steriel en voorspelbaar.

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.570

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Een C2 en dan mij betichten van gebrek aan kennis en ervaring. Het moet niet gekker worden
    Foute aanname van mijn kant, mijn excuses daarvoor nog. Maar leg eens uit, wat is er mis met een C2?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Ik zeg nergens dat er iets mis is met een C2. Jij beticht me van gebrek aan kennis en ervaring maar jij hebt blijkbaar één ervarinkje en dan ook nog met een "moderne" AC30. Dat is waar ik op doelde.

    Maar goed, excuses aanvaard, we dwalen een beetje af van het topic.

  6. #56
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Nou, als we toch op sweetspots en oversturing van welke trap aan het afdwalen zijn...
    Ik heb nu thuis een AC15CH. Daaronder een M20 in een open back cab. Ten opzichte van de combo die ik daarvoor had, een AC15H1TV met een Blue erin, is de huidige toch echt makkelijker prettig klinkend te krijgen voor thuis. Zal niemand verbazen.
    Maar dan het dispuut voortrap, eindtrap.
    Die TV haalde met de attenuator er tussen een veel dikkere compressie en crunch. Met de CH kom ik daar pas in de buurt als ik via een pedaaltje de kanalen gelinked heb. Buizen gelijkrichter vs solid state? Iets ander circuit? Pre amp buis niet, die had ik over gestoken.
    Zonder attenuator zelfde verhaal overigens. Maar niet te doen in normaal bandverband.

    Die AC15CH bijna vol open en dan een germanium treble booster ervoor...holy shit, Mr. May! Ondanks dat dat niet direct te vergelijken is qua specs, ahum

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    De AC15 en 30C hebben een tor in het circuit, voor de fasedraaier, mmm, opmerkelijk.
    De AC15H1TV, interessante toonregeling, dat EF86 kanaal. Het topboost kanaal heeft flink wat gain lijkt me, heb je dat kanaal vergeleken?
    http://www.umlib.com/brand/Vox/categ...cument/1059777

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    De AC15 en 30C hebben een tor in het circuit, voor de fasedraaier, mmm,
    Nou heb ik toch vrij lang naar die C2 zitten staren..... Ik zie em niet.
    https://elektrotanya.com/vox_ac30c2_.../download.html
    https://www.audioservicemanuals.com/...-amp-schematic
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #59
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Ja, het TB kanaal van de H1TV inderdaad. Als je dat naast de C zet dan lijkt het er niet op. Ook niet met de master open.
    Het EF86 kanaal is slim gevoiced inderdaad. Het is daardoor heel makkelijk te veranderen voor laag of hoog volume gebruik. Beter dan het normal channel van zowel de CC als de C lijn, die beide te tam en te dof zijn. Maar gelukkig simpel te modden.

    De C lijn heeft solid state gelijkrichting, bedoelde je dat?

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Die tor zal ivm een effect lus zijn denk ik. Eenvoudig schakelbaar te maken of te veranderen in een parallelle lus.
    De diode gelijkrichter kan relatief simpel min of meer als een buis klinken met een sag-resistor, deze imiteert de inwendige weerstand van een gelijkrichtbuis. Zal trouwens eerder hoorbaar zijn in een AC30 dan in een AC15 vanwege het verschil in ruststroom.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top