Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Kabeltester

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2007
    Locatie
    At the Crossroads..
    Berichten
    469

    Standaard Kabeltester

    Heeft iemand ervaring met kabeltesters? Ik had een patchkabel die niet goed was dus dacht ik een kabeltester te kopen. Het is de Behringer CT100 geworden. De kabel is kapot, daar heb ik geen tester voor nodig maar het leek me makkelijk om in het vervolg de kabeltjes even te testen alvorens ze te gebruiken. Echter... Ik zie op de tester geen verschil tussen de defecte en een nieuwe kabel. De lampjes branden bij beide kabels hetzelfde en daar heb ik dat ding natuurlijk niet voor gekocht. Doe ik iets fout en zo ja, wat???

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Kabeltesters zijn feitelijk niet anders dan multimeters. Dus ik denk dat je iets fout doet.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Nou, dit ding is volgens de site wel wat meer dat een gewoon Ohm-metertje ("Micro-Processor-Controlled cable tester").

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fuchs Bekijk bericht
    Ik zie op de tester geen verschil tussen de defecte en een nieuwe kabel. De lampjes branden bij beide kabels hetzelfde...
    Geeft ie aan dat ze allebei goed zijn of juist allebei niet goed (wat in de praktijk blijkbaar niet zo is)? Wat bedoel je overigens met niet goed? Er komt helemaal niks door?

    Wat gebeurt er als je de volgens jou niet goede kabel wat beweegt? ("Detection and indication of intermittent contacts", dus tijdelijke onderbrekingen moet ie ook aangeven).

    Het is wel de vraag wat dat ding als goede verbinding of onderbreking ziet. Is een verbinding echt tegen 0 Ohm aan of ziet ie bv 1 kOhm ook nog als een verbinding? Andersom, is isolatie echt oneindig of vind ie 100 kOhm ook wel genoeg. Gitaarapparatuur is allemaal vrij hoogohmig en het kan best zijn dat zo'n meetapparaat wat anders aangeeft dan jouw apparatuur ervaart.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2007
    Locatie
    At the Crossroads..
    Berichten
    469

    Standaard

    Het lag dus aan mij. Ik heb de kabel tussen mijn gitaar en versterker aangesloten en de kabel is goed. Volgens mij is de output van een pedaal waar de kabel uitkwam een beetje los waardoor er af en toe geen contact is. Die zal ik dus eens moeten checken.
    Dank voor het meedenken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top