Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 67
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Milieubewust....dan pak je geen batterijen maar een kabel.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Zolang we nog over buizenversterkers spelen en stad en land afreizen voor een optreden, mogen we eigenlijk niet zeuren over een enkel batterijtje in een beltpack.
    Ja ik snap jullie kritiek en die is natuurlijk volledig terecht. Uiteindelijk heeft het ook te maken met een subjectieve afweging (plezier/comfort vs schade) en cirkel van invloed (ik kan niet voorkomen dat er er ergens een feesttent draait op dieselragegaten, als ik daar niet sta staat er iemand anders) etc. Ik heb natuurlijk geprobeerd dat goed in kaart te brengen maar je stapelt al snel aanname op inschatting en blijft alsnog met een groot aantal niet in te vullen variabele zitten. Conclusie is dat ik er simpelweg te stom voor ben.

    Overigens sluit ik niet uit dat wanneer je alles uitrekent blijkt dat je veel beter dat bakkie koffie bij het opbouwen kan laten staan of het dragen van een zwart ipv wit overhemd veel meer bijdraagt aan het verkleinen van je footprint. Dan kan je ook nog uitzoomen en je afvragen wat jouw keuzes voor effect hebben t.o.v. Tatasteel, Shell en Schiphol en dat maakt het al snel niet-significant, hoewel dat op zich ook al weer een subjectiviteit is.


    Het begon me een beetje te duizelen dus heb ik het teruggebracht tot 80 batterijen per jaar wel of niet wegflikkeren. Toen ik kon ik het weer overzien



    [/sarcasme]

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Je kunt er lacherig over doen, maar toch kun je nog steeds beter die kabel pakken.

  3. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Dus als je met een snoer 4 meter van je versterker af staat is het goed, maar draadloos niet?
    Je doet echt actief je best om het niet te willen snappen. Da's een gave.

    Maar met het bovenstaande,
    Nee. Dat zeg ik niet. Ik zeg wel dat je op basis van je latency al een "afstand" van 4m hebt gecreerd. En dan moet je nog gaan lopen.

    En bedankt dat het hoge woord over je IEM's er uit is.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Vorig jaar:
    De DHZ garage waar ik kom had altijd wat aan te merken op mijn "Chinese Aliex rotzooi" (ik koop mijn spullen bij Ebay.de en inmiddels is hij daar op terug gekomen trouwens)
    Na de verkeerde remblokken gekocht te hebben (mijn fout) even snel bij een caravanbedrijf in Deutschland Bosch remblokken gekocht) op de doos stond "Made in China"

    On topic: Presonus, een Amerikaans kwaliteitsmerk, wordt volledig in China geproduceerd.
    Gast, probeer je nou te zeggen dat Made in China automatisch alles wat AliExpress levert van dezelfde kwaliteit is?

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Je kunt er lacherig over doen, maar toch kun je nog steeds beter die kabel pakken.
    Ja tuurlijk doe ik er lacherig over.
    Ik geef ergens aan dat ik oplaadbare batterijen gebruik omdat het prima werkt, geld bespaart en ohja, ook een hoop weggooien van batterijen scheelt. En moet je eens kijken... het gaat ineens over de hele stroomvoorziening van een festival, verwarming van de tent, het vervoer er naartoe, trekkertrek, dat een kabel nog beter is. Alsjeblieft zeg...

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Tuurlijk, jij begint toch over milieu te mekkeren?

    Je mag me best uitleggen waarom de kabel opmerking niet relevant is, als je zo begaan bent met het milieu, ik sta daar open voor.

    Vergeet ook niet dat ik het volgende schreef (maar dat sneeuwt een beetje onder die het selectieve gequote:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Maar, zoals wel weer iemand zal aanhalen, alle beetjes helpen!
    En dat is natuurlijk ook wel weer zo.
    Ik ben dus zéker niet tegen oplaadbare batterijen. Als ik draadloos zou repeteren zou ik ze daar ook gebruiken, maar live niet, wegens te veel geouwehoer met (blijkbaar kwalitatief slechte) oplaadbare batterijen die toch niet zo heel veel laadcycli mee gaan.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 6 april 2022 om 18:51

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    [QUOTE=D3nnis;3542143]Tuurlijk, jij begint toch over milieu te mekkeren?

    Huh, ik postte dit hè…

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ik heb nog zo'n ouwe Sennheiser IEM G1 met beltpack waarvoor je je riem een gaatje strakker moet doen. Werkt nog op 9V blokken. Dus heb een oplaadbare versie gekocht met relatief grote capaciteit en daar doe ik een hele avond op.
    Voor mijn gitaarzender geldt hetzelfde.

    Kost geen drol en ik vermoed ook wat milieuvriendelijker dan al die wegwerpbatterijen.
    Als dat al ‘over het milieu mekkeren is’… dag hoor….


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Yo, mazzel hè, met je selectieve gequote.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Kusje drop?

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Lees het even terug zou ik zeggen. In een gesprek over draadloos spelen schrijf ik, volgend op wat anderen, waarmee en hoe ik dat doe qua batterijgebruik. Ik gebruik ergens in een bijzin het woordje ‘milieu’ en blijkbaar werkt dát bij sommigen als een rode lap op een stier.
    De eerste berichten daaronder gaan namelijk niet meer over draadloos spelen maar over spelen met kabel, buizenversterkers, reizen naar optreden, dieselaggregaten en verwarmingen. Dat heeft niks met het tot dat moment gevoerde gesprek te maken, maar met een ander de maat nemen. Een afsluiting met ‘dat anderen wel zullen zeggen dat alle beetjes helpen’ doet daar mi. verder weinig aan af.

    Daar is niks selectiefs aan, dat is een chronologische weergave van het topic.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top