Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 6789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 90

Discussie: Fazley FLP318SB

  1. #71
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Overigens kan dat afstellen goedkoper uitvallen dan hierboven werd gesuggereerd. Als een luthier echt stelt dat de frets nog moeten gecrownd worden, zou ik de gitaar gewoon terugsturen. Met afstellen bedoelde ik eerder de actie en intonatie afregelen en ook de hals afstellen via de trusrod, evt. ook nog de topkam nakijken. Van deze basic setup kan je voor een beperkte prijs veel plezier hebben.

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2014
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Overigens kan dat afstellen goedkoper uitvallen dan hierboven werd gesuggereerd. Als een luthier echt stelt dat de frets nog moeten gecrownd worden, zou ik de gitaar gewoon terugsturen. Met afstellen bedoelde ik eerder de actie en intonatie afregelen en ook de hals afstellen via de trusrod, evt. ook nog de topkam nakijken. Van deze basic setup kan je voor een beperkte prijs veel plezier hebben.
    Met andere woorden als ik gelijk een duurdere gitaar koop een echte LP Gibson bijvoorbeeld heb ik dan zekerheid dat ik er zo mee aan de slag kan gaan zonder nog eens eerst bij een luthier langs te gaan..(of is dat ook niet 100% gegarendeerd bij duurdere gitaren)Het probleem is dat ik er zelf niet zoveel verstand van heb om te weten of ik nu een goed of een slecht exemplaar heb, dan moet ik inderdaad naar een luthier gaan die mij eventueel kan adviseren ze op punt te stellen of terug te sturen. Ik ken wel een paar jongens die in een bandje spelen misschien die eens vragen.

  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Ook een duurdere gitaar moet afgesteld worden. Simpel gezegd : een gitaar is van hout gemazkt en dat reageert op de omgeving ( temperatuur, vocht). De fabrikant kan een gitaar wel afstellen- en van de duurdere merken mag je verwachten dat dit met de nodige zorg gebeurt-maar als de gitaar dan wordt vervoerd naar het land van de koper , dan kunnen de klimaaatomstandigheden daar erg verschillend zijn en gaat het hout een beetje werken.
    Ik heb zelf ervaren dat een basisafstelling door een professional erg veel verschil kan maken.

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nee, die zekerheid heb je bij Gibson niet. Maar ik snap jouw angst niet, als je een gitaar geleverd krijgt die niet bevalt, stuur je 'm toch weer terug?


    Aan de andere kant snap ik die angst weer wel, gezien de beren die er op de weg gezet zijn in de afgelopen pagina's.

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ja hoor gypsy, hij gaat een gibson kopen van minimaal €2000 omdat die goed afgesteld zou zijn. Voor die 1800€ verschil kan je die gitaar wel 50x laten afstellen.

  6. #76
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2014
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Ook een duurdere gitaar moet afgesteld worden. Simpel gezegd : een gitaar is van hout gemazkt en dat reageert op de omgeving ( temperatuur, vocht). De fabrikant kan een gitaar wel afstellen- en van de duurdere merken mag je verwachten dat dit met de nodige zorg gebeurt-maar als de gitaar dan wordt vervoerd naar het land van de koper , dan kunnen de klimaaatomstandigheden daar erg verschillend zijn en gaat het hout een beetje werken.
    Ik heb zelf ervaren dat een basisafstelling door een professional erg veel verschil kan maken.
    Bedankt denis, ik weet nu voldoende.

  7. #77
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2014
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Nee, die zekerheid heb je bij Gibson niet. Maar ik snap jouw angst niet, als je een gitaar geleverd krijgt die niet bevalt, stuur je 'm toch weer terug?

    .
    Erik omdat ik onkundig (te weinig kennis en ervaring heb) om te oordelen of een gitaar wel of niet goed klinkt, slecht is afgesteld, de fretten en de hals ok zijn enz enz .Dit wordt mijn tweede gitaartje...

    Maar de oplossing is in zicht!! Ik ga voor die HB costum: https://www.thomann.de/nl/harley_ben...e_b_stock.htm? (ik weet wel niet of het verstandig is om voor die b stock te gaan...)
    En ik heb vanavond iemand gecontacteerd (een getalenteerd gitarist) die een beetje verderop woont en die mij heeft beloofd de gitaar grondig onder handen te nemen en mij dan wel zal vertellen wat ik er verder mee moet doen....komt goed....

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Goeie oplossing ivm bevŕiende gitarist! Persoonlijk heb ik nog nooit B stock gekocht omdat ik dat niet vertrouw ( maar meningen hieromtrent kunnen verschillen).

  9. #79
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    B stock kan ook het gevolg zijn van het feit dat vb iemand 2 verschillende gitaren gekocht heeft en dan enkel het model dat het meest beviel gehouden heeft en het andere teruggestuurd heeft... Je hebt hier wel volledige garantie.

  10. #80
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Laat je tot slot inderdaad ook niet te veel afschrikken. Een gitaar is nu ook weer geen hoogtechnologisch produkt ;-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top