Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimoSomers Bekijk bericht
    Ik vond alleen de echte remake van de originele oude ts808 echt vet over een Recto. Dus die zou ik ff checken!

    That said: ik wil geen een amp meer zonder die tubescreamer, want hij tightent echt alles.
    hoe is de ts808 ten opzichte van de ts9?
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  2. #12
    Member
    Geregistreerd
    5 augustus 2005
    Berichten
    56
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc Oblivian Bekijk bericht
    Oke, als je liever naar internetverhalen luistert, dan naar hoe je amp echt klinkt met een tubescreamer van welk type dan ook, dan moet je dat zelf weten.
    Maar ik ben wel benieuwd: als iedereen hier beweert dat een TS-9 voor een Recto te gek klinkt, maar jij er geen bal aanvindt als je hem uiteindelijk hebt gekocht, blijf je hem dan toch gebruiken omdat wij hem wel allemaal goed vinden klinken.
    Niet vervelend bedoeld hoor, maar ik bepaal liever zelf hoe ik klink (en ik zou dus zelf meerdere verschillende types tubescreamers zelf proberen alvorens een keuze te maken, maar dat ben ik...).
    Zeker snap ik zou het beste zijn. Ik koop altijd koopjes op internet en als het na een tijd echt testen niet werkt gaat het weer de verkoop in. Vaak ook nog met winst. Soort hobby. En waarlijk dan ook nog heerlijk voor blues mee te spelen.





    ,
    Laatst gewijzigd door Sem; 7 april 2011 om 15:48

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    http://www.youtube.com/watch?v=xLb7sj8ErS0

    Check de laatste halve minuut eens. Als die Maxon OD 808 voor Devin goed genoeg is (DE pionier op Mesa vs TS vlak), dan zal het wel niet slecht zijn zeker. Die zal al de rest ook al geprobeerd hebben. Maar ja, er staat geen Ibanez op he, al zijn zij eigenlijk de originele makers

    http://www.maxonfx.com/Reissue_OD808.php

    Ik blijf erbij, gewoonweg de originele en beste klinkende Tube Screamer. En ook nog niet eens zo belachelijk duur als die TS808... (120 vs 190-200 Euro)

    Vergelijk wat je wil en koop met je oren, maar zie dat je die zeker ook aansluit...

    Ik heb hem nu niet meer wegens al een 5150 voor metal, maar toen ik die vroeger op mijn Mesa Rectifier en Bogner Uberschall (qua logheid klinkt een Mesa Rectifier als een schoothondje tegenover die amp) aansloot klonk dat echt super goed.

    MS
    Laatst gewijzigd door Misery Signals; 7 april 2011 om 15:57

  4. #14
    Member
    Geregistreerd
    5 augustus 2005
    Berichten
    56
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Zijn sound is beetje chemisch, veel fx mij wat te. Hoe de ts klinkt is moeilijk te horen. Ga eens kijken wat 2hands te koop is. Ben benieuwd hoe het klinkt dadelijk.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    Doe jezelf een plezier en ga een paar tubescreamers testen over een recto bij de lokale gitaar boer en kies de gene uit die het beste klinkt. Persoonlijk vond ik de ts9 helemaal niks en wou ik gewoon voor de optie gaan wat het meest standaard was: de maxon od808. Maar na wat testen kwam de maxon voor mij helemaal niet goed uit de verf en ben ik voor de ibanez ts808 reissue gegaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sem Bekijk bericht
    Thanx mannen! De remake 808 of solderen moet ook wel lukken, ziet dat er wel ook een beetje uit als het feestje klaar is...plastic?

    Timo over welk kanaal en wat zijn je instellingen op de amp en ts? Je speelt nu nog Recto alleen Laney...

    Poeh, even denken.

    Voor m'n slag gebruikte ik het oranje kanaal.

    Presence net over het midden, bass iets minder dan drie kwart, treble net iets over het midden, mid net iets over het midden, gain wisselde ik wel eens af, maar meestal tussen midden en driekwart ongeveer.
    Met de mastervolume en de output kun je ook experimenteren want heeft ook veel invloed op de sound. Ik koos zelf voor weinig mastervolume en veel output.

    Dan op de TS: overdrive: 1/3, tone: 1/3, level: iets over het midden.

    Geloof dat zoiets m'n standaard was, maar schoof nogal vaak hoor, maar denk dat je zo wel iets kan maken.

    De TS die ik gebruik is inderdaad een ibanez 808 reissue
    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

    www.facebook.com/timosomers

    Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2007
    Locatie
    Brugge/België
    Berichten
    251

    Standaard

    Ik denk dat ongeveer elke tubescreamer-achtige wel zal werken om je recto wat strakker te maken.

    Ik had vroeger een oude ibanez metalscreamer (met JRC4558 op-amp zoals in TS-9) en vond die wel goed. Vrij subtiel qua effect, het karakter van de amp bleeft intact maar dan gewoon feller/strakker..

    Nadat deze gestolen is, heb ik een Hardwire CM2 (http://www.thomann.de/be/digitech_ha..._overdrive.htm) gekocht en deze zou ik ook wel aanraden eigenlijk. Doet z'n werk als tubescreamer heel goed maar heeft iets meer een eigen karakter. Voordeel is wel de aparte bass-toonregelaar zodat je toch nog wat meer controle hebt op de bass rolloff.

    Als bonus klinkt die CM2 ook erg fijn als overdrive bovenop een low-gain amp Ik gebruik die eigenlijk vooral zo momenteel (ook metal, maar het hoeft niet meer zo strak te zijn).

    Succes met de zoektocht!

  8. #18
    Member
    Geregistreerd
    5 augustus 2005
    Berichten
    56
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sarco Bekijk bericht
    Ik denk dat ongeveer elke tubescreamer-achtige wel zal werken om je recto wat strakker te maken.

    Ik had vroeger een oude ibanez metalscreamer (met JRC4558 op-amp zoals in TS-9) en vond die wel goed. Vrij subtiel qua effect, het karakter van de amp bleeft intact maar dan gewoon feller/strakker..

    Nadat deze gestolen is, heb ik een Hardwire CM2 (http://www.thomann.de/be/digitech_ha..._overdrive.htm) gekocht en deze zou ik ook wel aanraden eigenlijk. Doet z'n werk als tubescreamer heel goed maar heeft iets meer een eigen karakter. Voordeel is wel de aparte bass-toonregelaar zodat je toch nog wat meer controle hebt op de bass rolloff.

    Als bonus klinkt die CM2 ook erg fijn als overdrive bovenop een low-gain amp Ik gebruik die eigenlijk vooral zo momenteel (ook metal, maar het hoeft niet meer zo strak te zijn).

    Succes met de zoektocht!
    Voor 90,- een 808 reissue gekocht op mp. Morgen zal ie binnen zijn. Ben benieuwd!
    Had nog een line6 overdrive liggen, eerder nooit super geklonken. Beetje fake, op distortion ch. te overstuurd op clean te iel. Nu na secuur tweaken een leuk randje op ch1 en al een wat strakkere sound en vooral betere palmmute. Mesa reageert heel anders dan de marshall en line 6 op de od pedaal. Niet verkeerd. Pinch harmonics vallen nog steeds tegen.
    Morgen eindelijk een ts testen.

    Heb nu high voltage op arrow
    opstaan, altijd ma. avonden stevige muziek. Best de moeite waard om eens te checken.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Ik denk dat je dan je pinch harmonics toch nog eens moet oefenen. Bij een Mesa zonder pedaaltje moeten die gemakkelijk gaan. Als je dat goed kan, heb je niet eens een echte gain amp nodig?

    MS

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2002
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    3.163

    Standaard

    Tja...pinch harmonics haal ik ook uit mijn amp met gain op 1. Het is meer de techniek dan de hoeveelheid gain die het hem doet. Ik ben benieuwd wat de ervaringen van TS zijn met de 808 reissue op de rec.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top