Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 13 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 123
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerbrand040 Bekijk bericht
    Vandaag heb ik deze geprobeerd (2017 Les Paul Studio). Dus met een tapered neck. Ik vond hem iets smal t.o.v. mijn strat, maar verder dus wel fijn spelen. Een te dunne nek geeft me wel vaak wat problemen als ik lang barres moet vasthouden. Mijn strat heeft een v-neck.

    Gerbrand
    Dan ga je de 50's style neck meer waarderen. Zou zelf dan niet beginnen aan een slim tapered neck.
    Mocht je interesse hebben moet je het me maar even per persoonlijk bericht laten weten, de mijne mag weg.
    Niet omdat hij niet goed is maar ik heb er meer hangen.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Ben zelf ook een sg speler. Redenen hiervoor: - element switch niet in de weg
    Ik hoor dat vaker, mensen die roepen dat de 3-way van de les paul in de weg zou zitten.
    Hoe speel je dan vraag ik me dan altijd af? de enige momenten dat mijn hand in de buurt van die switch komt, is wanneer ik hem daadwerkelijk ga schakelen. en dan speel ik al zeker 20 jaar les pauls.

    De andere kant op vind ik de 3-way van een SG onhandig gepositioneerd, vind het lastig om even snel om te schakelen. maar dat is dan gewoon de gewenning aan de les paul.
    Toooooooooooooooone!!!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik ben echt fan van de bluesbird, maar staat qua tone en feel behoorlijk ver van n LP. (Heb ongeveer 200 stuks al door m'n handen gehad...).

    Mbt wensen t.s.: de Chapman ml3 (of is t nou de ml2?!). Prima kwaliteit, betaalbaar.

    Liever Chapman dan Gibson.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Standaard

    Budget 700? Kan je zoals eerder gezegd is een mooie echte Gibson LP voor kopen met dikkere 50's neck:
    https://www.musicstore.de/nl_NL/EUR/Gibson-Les-Paul-50s-Tribute-2016-T-VS-Satin-Vintage-Sunburst/art-GIT0036469-000

    Gewoon proberen. Uiteindelijk wil je toch een echte Gibson hebben (gehad). Je kan zoiets altijd weer kosteloos terug sturen.
    Heb een 2016 Tribute T met p90s gehad. Hele goede gitaar en laat de imo de Aziatische kopieën ver achter zich qua sound en feel. Alleen het lakwerk - afwerking is een beetje 'ruw'.

  5. #25

    Standaard

    Check ook eens de Hagstrom's : Swede en Super Swede

  6. #26
    Member
    Geregistreerd
    6 januari 2016
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door episua Bekijk bericht
    Budget 700? Kan je zoals eerder gezegd is een mooie echte Gibson LP voor kopen met dikkere 50's neck:
    https://www.musicstore.de/nl_NL/EUR/...GIT0036469-000
    Da's inderdaad wel een interessante aanbieding. Verleiding....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    De mijne heeft een '50 style neck in plaats van de slim tapered neck zoals die van het 2017 model.
    Klopt het dat ze in 2017 geen 50s necks meer maken?




    Gerbrand
    Laatst gewijzigd door Gerbrand040; 21 april 2017 om 11:55

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door episua Bekijk bericht
    Budget 700? Kan je zoals eerder gezegd is een mooie echte Gibson LP voor kopen met dikkere 50's neck:
    https://www.musicstore.de/nl_NL/EUR/...GIT0036469-000

    Gewoon proberen. Uiteindelijk wil je toch een echte Gibson hebben (gehad). Je kan zoiets altijd weer kosteloos terug sturen.
    Heb een 2016 Tribute T met p90s gehad. Hele goede gitaar en laat de imo de Aziatische kopieën ver achter zich qua sound en feel. Alleen het lakwerk - afwerking is een beetje 'ruw'.
    Inderdaad een leuke aanbieding!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerbrand040 Bekijk bericht
    Da's inderdaad wel een interessante aanbieding. Verleiding....



    Klopt het dat ze in 2017 geen 50s necks meer maken?




    Gerbrand
    Of ze in 17 geen '50 style neck meer maken weet ik niet, daar bied gibsons eigen site denk ik het beste antwoord op.
    Wil je persé nieuw uit '17 of mag het ook een oudere zijn? Want dan heb je uit '16 toch ook een nieuwe gitaar?
    Is wat goedkoper en je hebt wel de '50 style neck.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    Ik hoor dat vaker, mensen die roepen dat de 3-way van de les paul in de weg zou zitten.
    Hoe speel je dan vraag ik me dan altijd af? de enige momenten dat mijn hand in de buurt van die switch komt, is wanneer ik hem daadwerkelijk ga schakelen. en dan speel ik al zeker 20 jaar les pauls.

    De andere kant op vind ik de 3-way van een SG onhandig gepositioneerd, vind het lastig om even snel om te schakelen. maar dat is dan gewoon de gewenning aan de les paul.
    Het gekke is, na jaren niks anders dan (super)strats bespeeld te hebben, voelt de schakelaar positie op een LP direct vertrouwd voor mij.

    Ik heb verder ook niet veel last van die schakelaar tijdens het spelen, alleen met rechtse hand tappen is het wat opletten soms.

  9. #29
    Member
    Geregistreerd
    6 januari 2016
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Inderdaad een leuke aanbieding!
    Wil je persé nieuw uit '17 of mag het ook een oudere zijn? Want dan heb je uit '16 toch ook een nieuwe gitaar?
    Is wat goedkoper en je hebt wel de '50 style neck.
    Ik maak me wat zorgen over de kwaliteit van de 2016 gitaren. Ik vind hier toch wat slechte reviews over.

    Over de 2017 gitaren is men lovender.

    Gerbrand

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2014
    Locatie
    Aalten
    Berichten
    123

    Standaard

    Dit zou ook iets voor je kunnen zijn: Fender Special Edition Custom Tele FMT HH. Ga er morgen zelf een tweedehands ophalen, zal m'n mening nog geven.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top