Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Welke Tremelo

  1. #1

    Standaard Welke Tremelo

    Hi mensen, voordat ik kan beginnen met de bouw van mijn strat moet ik nog een tremelo kopen.
    Ik heb al gezocht en gelezen, maar sta voor een groot bos met veel bomen.
    Ik wil een goeie trem die niet de hoofdprijs kost, maar mijn vraag is: welke tremelo is echt goed, niet al te duur en past in de standaard strat uitsparing? (al moet ik die nog frezen, maar heb al wel een SSS slagplaat)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik vind de Diego strat style tremolo een prima ding, voor niet te veel geld! Te vinden in de diverse bekende (Nederlandse) webshops!

  3. #3

    Standaard

    Kan iemand mij vertellen of ik een tremelo met een snaarafstand van 10.8 of 11.5mm moet hebben?

    Dank je...

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marshall0611 Bekijk bericht
    Kan iemand mij vertellen of ik een tremelo met een snaarafstand van 10.8 of 11.5mm moet hebben?

    Dank je...
    Ga voor de smalste zou ik zeggen. Bij de breedste lopen de e-snaren erg dicht bij de rand van de hals.

  5. #5

    Standaard

    Oke dank je, dit heeft dus niks te maken met een 21 of 22 frets toets.?

  6. #6

    Standaard

    Nee hoor. De breedste loopt wellicht ook iets buiten de pooltjes van het brugelement. De beide e smaren bedoel ik dan weer.

  7. #7

    Standaard

    Ik ben er nog niet uit wat tremelo betreft, wie heeft er nog wat nuttige info?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    De eerder genoemde Diego heb ik ook al diverse malen gebruikt en bevalt mij echt heel erg goed. Zit super degelijk in elkaar. Mooi aluminium blok en ik heb het idee dat ie lekker helder klinkt (ooit eens 1:1 vervangen met een ander... maar dat zou ook aan het frisse setje snaren hebben kunnen liggen).
    147-c Guitars

  9. #9

    Standaard

    Heeft iemand ervaring met deze Vintage Tremelo van Schaller.?


  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Je moet eerst maar eens kijken wat je nu eigenlijk wilt: een twee punts of 6 punts tremelo? De genoemde Diego schijnt inderdaad een goeie te zijn, ik hoor er louter goeie recensies over. Persoonlijk ben ik te spreken over de vintage trems van Wilkinson die ook nog eens niet te duur zijn. Maar uiteindelijk heeft de tevredenheid ook heel veel met de afstelling te maken. Dit bepaalt de werking: goed of slecht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top