Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 13 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 127
  1. #21
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Ik heb je fragmentje beluisterd maar het tweede deel klinkt best beroerd. Welke amp is dat en hoe heb je hem afgesteld..
    Dat is de Orange micro terror. De drive stond ongeveer op 3 uur. Verder stond hij redelijk neutraal. Maar ik moet zeggen dat bij andere buizen of hybrid amps die ik recent heb uitgeprobeerd het resultaat niet veel beter is. De Blackstar HT-20 viel wel mee. Best een fijne vervorming zowel voor solo als akkoorden.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Ik ken alleen de Terror Jim Root in de praktijk. Maar uit die micro moet toch wel iets beters te halen zijn?
    En als je je volumeknop van je gitaar iets terugdraait?

  3. #23
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Dan schoont ie zeker op. Maar wat je dan overhoudt aan vervorming klinkt dan niet mooier en strakker eerder doffer. Die micro Terror is wat hij is. Er zitten slechts drie regelaars op dus je kunt er weinig aan verknallen zoals je dat bij een Boogie met allerlei knoppen en toestanden wel kan.
    Kijk wanneer je de geijkte blues en rock riffs en slagpartijen speelt dab werkt het wel. Maar het gaat mij er dus om dat het ook werkt met dit soort tokkelpartijen of wat voor gitaarpartij dan ook.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    In dit geval is het voorversterkervervorming. Het zou kunnen dat in verhouding de oversturing van de amp wat meer is maar de drive van de tubescreamer staat helemaal open hoor.

    De reden waarom dit soort akkoorden niet in lekker kamperen in heavy metal land is mijns inziens mede omdat de heavy metal vervorming die akkoorden niet goed aankunnen. En dat was dus van het begin af aan de reden van mijn zoektocht. Een drive pedaal of versterker vinden die dergelijke akkoorden met een fikse vervorming wel aankan.
    Zoals gezegd probeer de Mercury Box eens. Ik heb die er toen speciaal voor uitgezocht.

    Met een fikse vervorming gaat geen enkel pedaal dat trouwens mooi weergeven. De kunst is om dat soort akkoorden met iets minder vervorming te spelen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Rush of King Crimson. Dus niet standje heavy metal maar standje classic rock zogezegd. Een beetje chorus erbij wil ook wel helpen soms.
    Laatst gewijzigd door apekop; 21 juli 2019 om 11:25
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  5. #25
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Niet om je tegen te spreken Apekop maar ik heb de Mercury Box uitgebreid getest. En als ik eerlijk ben dan vind ik hem persoonlijk niet zo geschikt daarvoor. Net als de OCD is de vervorming behoorlijk robuust en meaty en dat levert naar mijn beleving gruizige en soms lelijke vervorming op afhankelijk van het akkoord en interval dat je speelt. Ook met weinig gain.
    Niet mijn ding, althans niet voor tricky akkoorden.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Geen probleem, smaken verschillen uiteraard. Ik heb dat niet met de Mercury Box en heb hem juist daarvoor uitgekozen.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    De Micro Terror is helemaal geen buizenversterker. Dat ding heeft enkel een voorversterkerbuisje, de rest is transistor. Nou zet je dat ding ook nog 's op drie uur, wat betekent dat ie veel meer verzadiging heeft dan je clean + tubescreamer voorbeeld. Ook is dat ding al vrij schel van zichzelf, wat helemaal niet negatief hoeft te zijn in de mix op zich, maar dus wel een raar vergelijk in dit geval. Nou is de Micro Terror ook niet heel erg het Orange geluid, maar Orange staat nou ook niet bepaald bekend om z'n strakke oversturing. Wel organisch, maar daar valt de Micro Amp echt niet onder als je dat vergelijkt met een oude OR100 of zo. Vaak zat een oude Orange buizenversterker op oorlogsvolume gehoord. Je weet niet wat je hoort, dat is echt geweldig. Laatste keer dat ik er eentje heb gehoord was in een klein tentje in Tilburg, waar Death Alley optrad. Een band, ze zijn inmiddels helaas uit elkaar, uit jouw vermaarde Amsterdam. Die gitarist deed wel een beetje meer dan jouw 'tricky' accoorden (klonk verdacht veel naar conservatorium niveau) en de noten rolden er aan alle kanten zeer gearticuleerd uit (in dit geval ga ik dan ook met NLF z'n opmerking mee).

    Je idee ook over metal... Ik ben geen groot metal fan, maar dat genre is zo breed dat er zelfs voor mij te gekke bands tussen zitten. Ook een beetje meer dan alleen powerchords schuiven. Ik denk maar zo dat een Opeth, of een Mastodon iets wat complexere accoorden tokkelen dan jouw 'tricky' accoorden.

    Maar je hebt het weer voor elkaar, waarvoor mijn complimenten.

  8. #28
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Dat.
    En daaraan wil ik toevoegen dat voor thuis een transistor amp met een pedaal ervoor bijna altijd lekkerder klinkt dan een buizenversterker. Of een hybride, zoals die Micro Terror. Wat sowieso een brak ding is, maar dat terzijde.
    Het maken van een vergelijking is leuk, maar nu komt het over als een stelling. En naar mijn mening moet je er dan vanaf het begin duidelijk in zijn welke omstandigheden (huiskamer, oefenruimte, volume, amp, speakers) anders is het een topic waar een ander forumlid niets aan heeft.
    Ik kan ook met gemak een clipje in elkaar flansen waar ik met de overdrive van een pedaal juist meer laag creëer dan met de drive van een amp. Of juist minder. Of met meer hoog, minder definitie, you name it. Zonder het totaal plaatje heeft helemaal niemand daar wat aan.


    Voor het eerst sinds jaren weer jeukt mijn vinger om er een slotje op te gooien...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  9. #29
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Het maken van een vergelijking is leuk, maar nu komt het over als een stelling. En naar mijn mening moet je er dan vanaf het begin duidelijk in zijn welke omstandigheden (huiskamer, oefenruimte, volume, amp, speakers) anders is het een topic waar een ander forumlid niets aan heeft.
    Daar zit wat in Mitch, mijn excuses en alsnog bij deze:

    Beide geluidsfragmenten zijn opgenomen met de Orange Micro terror als versterker. In het eerste geval is er sprake van een geheel cleane afstelling met de Tubescreamer mini ervoor. Het tweede geluidsfragment is alleen de Microterror waarbij de buizenvoorversterker overstuurd wordt. De afstelling van de toneregelaars zowel op de Micro Terror als de Tubescreamer mini is neutraal rond 12 uur.

    Het is opgenomen met een Boss Br-600 multitrack recorder en ik heb de interne mike gebruikt die een paar centimeter van de kast stond. De kast is de bijbehorende speakerkast de PPC-108 met een 8 inch speaker. De ruimte is mijn woonkamer van ongeveer 4 bij 4,5. Het is ongeveer op huiskamervolume opgenomen, iets harder wellicht.

    Als gitaar heb ik een Fender Jag-stang gebruikt met alleen de humbucker in de brugpositie.
    Laatst gewijzigd door Brad; 21 juli 2019 om 17:03

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    De tubescreamer stacken met de metalzone en dan de terror in
    heel open organisch transparant geluid zo schijnt
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top