Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 58
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Nou zie ik mezelf, ondanks naar waar de discussie naartoe is gegaan, bepaald niet als een audiofiel. Ik denk wel dat ik de enige in dit draadje ben die werkelijk de proef op de som heeft genomen wat betreft JJ goldpins en de gewone JJ's. Ik geloof absoluut in je knowhow, maar dat je je alleen maar beperkt tot JJ's en EHX bevreemd mij, gezien voorversterkerbuisjes je geluid nogal kleuren.
    Bij mijn Rockerverb was dat het geval. Met JJ's op alle preamp-posities werd het erg rond. De bite was een eind verdwenen. Naar RRAmplifiers gebracht. Ik weet niet exact meer wat Remco er allemaal in heeft gezet, maar het klonk meteen frisser met meer doorzettingsvermogen in de uppermids.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Bedoel je niet LPS? Sovteks?

    Haha ja die bedoel ik ook! Geen idee of ik of m'n computer de fout hebben gemaakt. Inderdaad Sovtek ja en ik was verbaasd over het verschil in geluid.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.184

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    .......dat je je alleen maar beperkt tot JJ's en EHX bevreemd mij, gezien voorversterkerbuisjes je geluid nogal kleuren.
    Nou die is simpel uit te leggen hoor.

    Met die twee typen kan ik mijn klanten tevreden stellen en voor de enkeling met speciale wensen heb ik ook wel wat keus tot aan Phillips NOS aan toe. Het gaat in de papieren en opslagruimte lopen als je alles in voorraad moet hebben, je moest eens weten wat een dood kapitaal ik nu al in stock heb liggen. Beetje commercieel blijven denken is gewoon noodzakelijk en er zijn ook andere manieren om aan bepaalde wensen van kleuring te voldoen. Magic
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Je was eerder al wat negatief over Sovtek, meen ik mij te herinneren.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Ik heb een hele rits buisjes besteld waarmee ik ga testen.
    Over V1 en V3 heb ik een redelijk beeld wat ik daar wil proberen. Maar V2 is voor mij nog erg onbekend.
    Wat doet dat buisje? Welke eisen worden daaraan gesteld?

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb (volgens mij de phase inverter) van m'n Showman '63 vervangen voor een 12AX7/ECC83 SLP. Die vind ik een stuk fijner klinken dan andere buisjes. Gewoon getest door in en uit prikken.
    Dat kan natuurlijk geen kwaad hoor , begrijp me niet verkeerd ,....maar :
    Wist je dat Fender die 12AT7 buis op die plaats wel degelijk met een speciale bedoeling heeft toegepast ?
    MR. LEE in basgitaarforum.nl

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 7ender Bekijk bericht
    Dat kan natuurlijk geen kwaad hoor , begrijp me niet verkeerd ,....maar :
    Wist je dat Fender die 12AT7 buis op die plaats wel degelijk met een speciale bedoeling heeft toegepast ?
    Kan ook zijn dat het een andere plek was hoor. Toen ik die versterker kocht was 'ie niet helemaal in orde en dat heeft een maat van me hersteld. Toen kwam hij ook met dat buisje en ik heb alleen gespeeld.

  8. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 7ender Bekijk bericht
    Wist je dat Fender die 12AT7 buis op die plaats wel degelijk met een speciale bedoeling heeft toegepast ?
    En die bedoeling was? Mindere uitsturing (dus minder oversturing) van de eindtrap?
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    Nee hoor.

    Die 12AT7 ( of ECC81 ) is specifiek gebruikt vanwege z'n steilheid en grotere dissipatie-vermogen.
    De reden is deze :
    Die 6L6 buizen ( maar ook KT66 , KT88 , 6550 ) hebben een vervelende insturings-eigenschap mbt het fenomeen "roosterstroom" .
    Hierdoor kunnen soms problemen ontstaan mbt ( a-symmetrische ) vervorming bij insturing alsook vanwege de daardoor ontstane lagere ingangs-impedantie .

    Om dit probleem het hoofd te bieden , is die 12AT7 de beste buis op die plek (als zijnde fase-draaier).
    Laatst gewijzigd door 7ender; 31 december 2018 om 14:51
    MR. LEE in basgitaarforum.nl

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Ik had de volgende buisjes besteld:
    JJ ECC8s/12ax7 V1
    JJ ECC803s/12ax7s Balanced
    Tung-Sol 12ax7/ECC83 V1
    Tung-Sol 12ax7/ECC83 Balanced
    EH 12ax7/ECC83 V1
    EH 12ex7/ECC93 Balanced

    Omdat ik niet precies weet wat er in V2 en V3 zit ben ik begonnen met mijn V3 eruit te trekken en vervangen door een JJ Balanced. Dit omdat de JJ bekend staat als goede buis én hij is balanced. Even kort wat akkoorden aangeslagen en hij klonk al OK. Ik vind het ontzettend moeilijk om geluid te vergelijken als er een minuutjes of 5 tussen zit. Dus door..
    Toen V2 er uit getrokken en vervangen door de Tung Sol Balanced. Ik had keuze uit deze en de EH Balanced. De keuze was een beetje intuïtief.
    In de V1 zat een TAD 7025 Highgrade. Hier koos ik in eerste instantie voor de Tung-Sol V1 maar ik dacht in het hoog iets te horen wat ik niet helemaal top vond. Toen maar voor de warmere JJ V1 gekozen. Mijn eerste indruk was prima.
    Intussen was ik al wat luistermoe én de bandleden druppelde al binnen. Dus deze opzet maar getest in bandverband.
    Ik ben erg tevreden tot nu toe.
    Misschien dat ik de EH V1 en de Tung-Sol V1 in de nabije toekomst nog wel eens een repetitie lang de kans ga geven.
    Voorlopig ben ik zeer happy.
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top