Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 21 EersteEerste ... 61415161718 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 201
  1. #151
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Okay, wait ... dus je neemt dan een amp + speaker setup mee puur voor monitor geluid?
    Dat is dan wel weer erg excessive naar mijn mening.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  2. #152
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik zou zelf de sound horen over poweramp + gitaar cabinet. Het publiek (en de rest van de band via monitor) krijgt de sound via IR. Het maakt voor mij veel verschil of ik de sound uit m'n eigen stack hoor of via monitor. De IR is een compromis voor de zaal, zodat ik zelf W/D heb zonder gezeik. Anders zou het cabinet sowieso ook mee gaan . Het publiek krijgt wel de sound van de preamp.
    Ik twijfel alleen of de Axe dit wel kan. Volgens mij kun je splitten tussen de main outs en de FX loop out, maar niet tussen de balanced en unbalanced outputs. Ik wil m'n preamp in de loop hangen en pregain gebruiken voor wah en postgain voor delay + IR, dus zouden er 3 verschillende outputs moeten zijn.

  3. #153
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ik zou zelf de sound horen over poweramp + gitaar cabinet. Het publiek (en de rest van de band via monitor) krijgt de sound via IR. Het maakt voor mij veel verschil of ik de sound uit m'n eigen stack hoor of via monitor. De IR is een compromis voor de zaal, zodat ik zelf W/D heb zonder gezeik. Anders zou het cabinet sowieso ook mee gaan . Het publiek krijgt wel de sound van de preamp.
    Ik twijfel alleen of de Axe dit wel kan. Volgens mij kun je splitten tussen de main outs en de FX loop out, maar niet tussen de balanced en unbalanced outputs. Ik wil m'n preamp in de loop hangen en pregain gebruiken voor wah en postgain voor delay + IR, dus zouden er 3 verschillende outputs moeten zijn.
    Volgens mij sturen de unbalanced en balanced outputs beiden tegelijk uit, maar dat weet ik niet zeker. Zo niet, dan eventueel het signaal splitten via een splitter box. Maar dude, kom op man ... voor jezelf een poweramp + cab meenemen alléén voor monitoring is compleet fucking onzin natuurlijk. Klinkt overigens ook totaal niet als wat je uitstuurt via de Axe, vooral omdat speakers (dus ook vooral speaker sims) nu netjuist zo'n verschil maken. Doe het een of het ander. Als je per sé dan toch een dik geluid wilt op het podium, koop dan zo'n dikke Atomic monitor of je ervaard hoe je fatsoenlijk een monitor geluid krijgt. Die kerels van Animals as Leaders gebruiken ook alleen monitoren en ik ga ervanuit dat ze heus tevreden zijn over hun stage geluid. Ze spelen beiden met meerdere Axe's.

    Daarbij, wat is dit? Rack-rivisie-version-900234-2012? Je gaat elke keer zo overboord met deze dingen ... Ik heb het vaker gezegd, als jij veel gaat giggen, dan wil je die hassle zo minimaal houden, niet alleen qua sjouwen, maar ook qua opzetten, instellen en denkwerk. Het mag van mij allemaal hoor, daar niet van, maar al die scenario's zonder het daadwerkelijke ding bespeeld te hebben ...
    De Axe heeft zoveel mogelijkheden en als jij al tevreden kunt zijn met een GT-8, dan kom je waarschijnlijk al een heel eind met de Axe zelf.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  4. #154
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Zo denk ik er ook precies over!! En inderdaad, wat ik meestal alleen maar lees zijn al die scenario's waarvan ik denk... treed je wel s op met je uit gedachte ideeën en al die gear?

    Als je vaak moet optreden dan weet je op den duur wel hoe je het wilt hebben... makkelijk, praktisch, snel opgebouwd en afbreken.
    Ik hoef zelf niet te sjouwen, alles zit in de vrachtwagen en alles wordt zelfs voor me op gebouwd en afgebroken maar dan nog wil ik geen 3 van die 4x12 kasten (w/d/w) en een 16 HE rack. Maar tja... ieder zo z'n eigen ding.

    Zoals met al die modeling versterker... gewoon rechtstreeks inpluggen, goeie monitor/in ear en gaan met die banaan.
    Laatst gewijzigd door ateng; 12 september 2012 om 01:26

  5. #155
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Daarbij, keep in mind, zoals ik het begreep heb je nog niet vaak met deze band opgetreden en zul je ook niet altijd in grote zalen spelen. Als je in een café speelt waar niet alles uitgemiked wordt, dan heb je zeker een poweramp + cab setup nodig, dus ik zou daarvoor kiezen en het DI verhaal bewaren voor als je wat groter bent en dus in grotere zalen speelt met een fatsoenlijke PA.

    Ik doe dat nu namelijk ook. Ik kan niet 2 sets aanmaken, eentje voor poweramp + cab en eentje voor DI omdat daar teveel mis kan gaan qua het maken van presets waaronder het afstellen van volumes tegenover de rest van de band.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  6. #156
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik heb al eerder gezegd dat deze ideeën ontspruiten omdat ik het leuk vind en omdat ik nog geen set heb gevonden waar ik tevreden mee ben (ideale verhouding tussen weinig sjouwen, vette sound en gemak voor de zaal). Inderdaad heb ik weinig optredens dus de meeste hersenspinsels zien het daglicht (nachtlicht?) niet.
    Even alles op een rijtje:
    1. Ik speel graag W/D
    2. Ik wil niet afhankelijk zijn van de geluidsman
    3. Ik wil niet dat de geluidsman veel gedoe heeft met mijn set

    Punt 2 is wat Demo net aanhaalt; je gaat met poweramp + cab het podium op. Dat kan in wat grotere zalen prima uitversterkt worden maar geeft veel teveel hassle als ik W/D zou willen. Dan zijn er volgens mij twee opties:
    1. Mono poweramp + cab dat uitversterkt wordt voor de zaal
    2. W/D poweramp + cab dat niet uitversterkt wordt; de zaal krijgt een mono signaal via IR
    Ik wil niet afhankelijk zijn van PA want soms is dat er niet, maar soms klinkt het ook klote. Demo, je zegt dat een echt cab heel anders klinkt dan IR. Daar geloof ik geen tierelier van. De zaal kan daar waarschijnlijk een heel behoorlijk geluid mee krijgen. En misschien moet je het optreden met modelling topic eens doorlezen; het is, in ieder geval voor mij, nog steeds belangrijk dat ik me lekker voel op het podium, want daar ga ik beter door spelen (of heb een betere vibe, wat dan ook).

    Het feit dat dit Rack-revisie-version-900234-2012 is komt door drie dingen:
    1. Ik vind het leuk; dit topic is bedoeld om te brainstormen over de mogelijkheden
    2. Ik heb nog niet gevonden wat werkt
    3. Het is compensatiegedrag voor het gemis aan optredens
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 12 september 2012 om 20:12

  7. #157
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ik heb al eerder gezegd dat deze ideeën ontspruiten omdat ik het leuk vind en omdat ik nog geen set heb gevonden waar ik tevreden mee ben (ideale verhouding tussen weinig sjouwen, vette sound en gemak voor de zaal). Inderdaad heb ik weinig optredens dus de meeste hersenspinsels zien het daglicht (nachtlicht?) niet.
    Even alles op een rijtje:
    1. Ik speel graag W/D
    2. Ik wil niet afhankelijk zijn van de geluidsman
    3. Ik wil niet dat de geluidsman veel gedoe heeft met mijn set

    Punt 2 is wat Demo net aanhaalt; je gaat met poweramp + cab het podium op. Dat kan in wat grotere zalen prima uitversterkt worden maar geeft veel teveel hassle als ik W/D zou willen. Dan zijn er volgens mij twee opties:
    1. Mono poweramp + cab dat uitversterkt wordt voor de zaal
    2. W/D poweramp + cab dat niet uitversterkt wordt; de zaal krijgt een mono signaal via IR
    Ik wil niet afhankelijk zijn van PA want soms is dat er niet, maar soms klinkt het ook klote. Demo, je zegt dat een echt cab heel anders klinkt dan IR. Daar geloof ik geen tierelier van. De zaal kan daar waarschijnlijk een heel behoorlijk geluid mee krijgen. En misschien moet je het optreden met modelling topic eens doorlezen; het is, in ieder geval voor mij, nog steeds belangrijk dat ik me lekker voel op het podium, want daar ga ik beter door spelen (of heb een betere vibe, wat dan ook).

    Het feit dat dit Rack-revisie-version-900234-2012 is komt door drie dingen:
    1. Ik vind het leuk; dit topic is bedoeld om te brainstormen over de mogelijkheden
    2. Ik heb nog niet gevonden wat werkt
    3. Het is compensatiegedrag voor het gemis aan optredens
    Maar je kunt wèl W/D doen, toch? Ik heb een stereo power amp en heb nu 2 Mesa Boogie 1x12 Thiele cabs gekocht. Ik heb het nog niet getest, want die tweede cab moet nog binnenkomen. Maar ik ga ervoor zorgen dat ik 2 Sennheiser 906's meeneem en dan gewoon stereo gaan. Dus ik zie niet in waarom W/D niet zou kunnen? Je hebt dan tòch cabs op het podium staan en je W/D wens. Misschien vind je 2 1x12's dan weer te klein, maar honestly, je geluidsman zal er blij mee zijn èn je hebt per mic ècht maar 1 speaker nodig. De rest is gewoon ego, laten we het zo zeggen. Daarbij zijn die Thiele's van mij echt dik en klinken absoluut niet klein.

    Zolang je maar voorbereid bent. Maar het voordeel van dit is dat je dus niet 2 verschillende soorten klanken door elkaar hebt: dus PA + cab sound en een DI sound bestaande uit een cab sim.

    Ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen qua cabs en IR's;
    het klinkt anders, in de zin van, jouw miked cab op het podium en de sim uit de Axe zullen qua klank echt heel anders zijn. De cab sims in de Axe zijn allemaal erg specifiek gevoiced, elke cab laat je sound geheel anders klinken, net als elke mic sim. Je stuurt dan dus 2 verschillende soorten sounds uit, ipv. dat de een aanvulling is op de ander, dus met wat post effecten, als voorbeeld. Dat is wat ik ermee bedoelde.
    Laatst gewijzigd door DemolitionColorScheme; 12 september 2012 om 20:24
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  8. #158
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik begrijp je post niet helemaal, Demo. Ja ik kan W/D want ik heb een stereo poweramp en twee speakers. Maar ik zou het niet doen omdat het live wat meer gedoe is; geluidsmannen zeuren soms al bij het geven van een enkele microfoon, lopen al paars aan bij stereo en hou maar op over W/D (als ze daar überhaupt al van hebben gehoord). In kleine zaaltjes heb ik daar wel vaker last van.
    Dus zou ik de geluidsman graag een kant en klaar signaal aanbieden (droog+nat+IR in een) terwijl ik zelf toch een vette W/D sound over m'n favoriete cabinet heb. Dat hoeft niet identiek te zijn aan mijn geluid, zo lang de zaal maar tevreden is en de band mij kan horen.

  9. #159
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Dat ligt natuurlijk aan de geluidsman, maar ik snap je punt. Wij hebben onze eigen geluidsman, dus ik ben wellicht een tikkeltje verwend.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  10. #160
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    DI en 1 microfoon kun je je WET DRY makkelijk naar de zaal overbrengen (meer dan 500 man). Anders is je eigen set van 50/100 watt al voldoende om met een enkele microfoon door de eigen set en het zaalgeluid hetzelfde effect neer te zetten.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top