Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 20 EersteEerste ... 917181920 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 200
  1. #181

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wireman Bekijk bericht
    Als je je daarmee wil onderscheiden van de rest.. helemaal top! Ik vind het zelf ook leuk als ik eens wat anders zie dan een Fender of een Gib. Ik heb zelf een standaard Fender Strat omdat ie prima doet wat ik ermee wil. Ik speel in een coverband en heb een allround gitaar nodig. Om eerlijk te zijn.. als ik een duurdere gitaar aan zou schaffen, zou dat ook denk ik eerder een CS Strat zijn (mn Gilmour signature zou dan de voorkeur genieten) dan iets 'bijzonders' en relatief onbekends. Ook ik trap er dus in..
    Mn maatje Mitch (ook aktief op het forum) heeft een de Gier custom build. Dat ding is echt waanzinnig! Je ziet m bijna nergens en het is een waanzinnig gitaartje. Toch heeft ie nu recentelijk weer een ES335, en daarna een oude Gretsch gescoord. Zijn de Gier is echt een tof ding! Ik heb er een keer op mogen spelen en ik moet zeggen.. wow!
    Ik vind zelf custom builds ook veel bijzonderder dan de standaardmodellen. Het probleem is alleen dat sommige custom builds er een beetje vreemd uitzien en dat er voor bijvoorbeeld een tele of een Les Paul niet veel andere modellen zijn die hetzelfde geluid geven. Als ik bij de gitaar zeg dat ik een lekkere rock gitaar met een vintage randje wil kopen, krijg ik een LPtje op mijn schoot gedrukt. Er zijn dan wel andere modellen die ook een mooie vintage rocktoon geven maar die zien er soms gewoon echt niet mooi uit. Bijvoorbeeld de Yamaha SG's, geen lelijke gitaren, maar een les paul vind ik zelf wel veel stijlvoller.

  2. #182
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Aan de andere kant, wat kan het boeien?
    Waarom zou iemand een gitaar niet waard zijn. Al koopt ie een gitaar t.w.v. 30.000 euro om tegen de muur te hangen en er naar te kijken en zich er op af te moppen. Wie ben ik om te zeggen dat dat niet mag?
    Ja precies, zo is het ook. Ieder zijn ding. Ik wordt er niet minder van, Het gaat er uiteindelijk om wat je gelukkig maakt en hoe je er op speelt of niet, je kunt er ook alleen al naar kijken zoals een schilderij. En de economie wordt gestimuleerd natuurlijk.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  3. #183
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juni 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    916

    Standaard

    Ach ja. Leuk onderwerp, ben je je gitaar waard? Ik speel thuis op een shredplank die nu 2200 euro waard is en ik ga het podium op met een LTD Viper die ik kocht voor 350 euro. En ik speel bloedsimpele metalcore deuntjes.

  4. #184

    Standaard

    Een gitaar waard zijn, da's een moeilijke... 't Is gewoon ontzettend jammer als een gitaar niet gebruikt wordt waar deze voor gebouwd is, om plezier mee te hebben en op te spelen.
    De pa van mijn ex had voor 1000 gulden een mooie Yamaha akoest gekocht met als voornemen om gitaarlessen te nemen. Drukdruk, nooit van gekomen. Ik heb geld geboden, maar helaas, niet te koop.
    Echter heb ik deze gitaar wel mogen lenen voor de begrafenis van mijn opa, terwijl zijn eigen zoon er eigenlijk niet eens op mocht spelen!
    Geld is net als vet. Er is altijd meer dan genoeg, maar op de verkeerde plaatsen.

  5. #185
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juni 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wilco G Bekijk bericht
    't Is gewoon ontzettend jammer als een gitaar niet gebruikt wordt waar deze voor gebouwd is, om plezier mee te hebben en op te spelen.
    In die zin zit volgens mij het enige juiste antwoord op de vraag "Ben je je gitaar waard?" Als je er plezier aan beleeft en er op speelt is het goed.

  6. #186
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Regelmatig zie ik gitaarleerlingen die het "waard zijn" om naar een 500 euro categorie gitaar door te stromen, maar die dat niet krijgen van Pa & Ma. Maar die staan wel te pronken met een nieuwe auto voor de deur.

    Daarom ben ik voor veel van die leerlingen blij dat Squier en andere fabrikanten zulke fijne en betaalbare spullen op de markt brengen. En dito voor de recente buizen renaissance.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  7. #187
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2008
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    173

    Standaard

    Ben ik mijn gitaren waard?
    Ik denk het wel, speel er iedere dag met veel plezier op
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Onbekend
    Is 't niets, in de kachel ermee! Je gooit wel vaker geld weg in de kroeg ofzo, niewaar?

  8. #188

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mephistocles Bekijk bericht
    Maar ik denk dat niemand me tegenspreekt als ik zeg dat je niet voor een publiek van 10000 man met een blokkergitaar kan komen aanzetten, zeggende: hij klinkt goed voor zn prijs, ik hou van die klank.
    Nope... volstrekt ondenkbaar

    http://www.youtube.com/watch?v=VavKd...eature=related

    Om het over zijn drumkit nog maar niet te hebben
    Sprak trouwens op Texel Blues pas Ralph de Jong nog die gewoon klompen gebruikte voor zijn stompplank. Dat is pas nederblues

  9. #189

    Standaard

    Ik ben van mening dat iedereen zijn gitaar waard is. Ook al speel je geen noot gitaar en hang je een Custom Les Paul of Customshop Fender aan de muur omdat je het alleen maar mooi of stoer vindt... Prima toch?

    Wel jammer is de rotzooi die verkocht wordt aan beginners. Van die triplex acoustische zooi of startpakketten voor electrische gitaar Met iets van Richwood en een versterkertje van Yoko. Die gitaristen zijn meer waard en verdienen een beter instrument dan die crap en betere verkopers die uitleggen dat dergelijke meuk eigenlijk waardeloos is en zwaar demotiverend werk. Iedereen verdient meteen iets wat op zijn minst de potentie heeft om goed te klinken.

    Zelf valt mij op dat met name de mensen die wat minder spelen juist meer waarde hechten aan spullen, dure gitaren en de status die daar aan ontleend wordt. Doodsbang voor een kras of butsje.... Maar goed ieder zijn ding natuurlijk.

    Zelf ben ik van mening dat een goede gitaar echt niet duur hoeft te zijn. De gitaar waar ik het meest op speel tegenwoordig is een Fender STD strat uit 1989, gekocht voor 700,- of zo. Superding!

  10. #190

    Talking

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer Bekijk bericht
    Zelf valt mij op dat met name de mensen die wat minder spelen juist meer waarde hechten aan spullen, dure gitaren en de status die daar aan ontleend wordt. Doodsbang voor een kras of butsje.... Maar goed ieder zijn ding natuurlijk.

    Zelf ben ik van mening dat een goede gitaar echt niet duur hoeft te zijn. De gitaar waar ik het meest op speel tegenwoordig is een Fender STD strat uit 1989, gekocht voor 700,- of zo. Superding!
    Hier kan ik me helemaal in vinden,het is en blijft een stuk gereedschap.

    Niets meer en niets minder.
    Gitaar naar keuze -> 3 meter kabel -> versterker

    Soms op smaak gebracht met één of meerdere effecten naar keuze.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top