Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard Ulbrick anps, anyone?

    Hi, folks!

    Ik kom de laatste tijd in jijbuis demo’s van effectpedalen soms amps tegen van het merk Ulbrick. In 1974 opgericht in Down Under.

    Iemand er bekend mee? Ik vraag dit uit pure nieuwsgierigheid. Het is niet zo dat ik specific ergens naar op zoek ben ofzo. Wel handig om wat ervaringen te weten te komen, voor het geval ik ooit een exemplaar hier in het wild tegenkom op de tweedehands markt. Voor zover dat te beoordelen is aan de hand van een filmpje, hebben ze wel een lekkere bite!

    Edit: ik zou mezelf niet zijn geweest als ik niet een koe van een spelfout in de topic titel had gemaakt! Niet dat je opeens denkt, dat deze vraag over de Australian Native Plants Society zou gaan ofzo



    Eén van die pedaal demo’s

    Laatst gewijzigd door JohanH1980; 13 januari 2018 om 10:19
    Where intention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.938

    Standaard

    Een tip: nog even je hele bijdrage goed overlezen voordat je gaat posten, en waar nodig corrigeren.
    Doe ik ook altijd. Werkt erg goed!

    Remork sluiten

  3. #3

    Standaard

    Ik heb deze vraag voorgelegd aan De heer J. Hawkins, maar die heeft daarop nog geen duidelijk gearticuleerd antwoord gegeven.
    Op de hoes staat Henry op de voorgrond. Op podium had hij een sigaret tussen de tanden.

    Wat ik errug cool vond.

    Jammer dat deze ubergetalenteerde meneer altijd zo uitzinnig het theatrale opzocht.
    Ooit zien optreden en hij kon je de veters uit je schoenen zingen. Nice Johan.

    En nee, van die versterkers weet ik geen moer. Een typo zit? Waar typpo??
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #4

    Standaard

    Schat, hoe komt het dat je spierpijn in je gezicht hebt?
    Nou, ik heb gisteren een kwartier gitaar gespeeld.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remork1970 Bekijk bericht
    Een tip: nog even je hele bijdrage goed overlezen voordat je gaat posten, en waar nodig corrigeren.
    Doe ik ook altijd. Werkt erg goed!

    Remork sluiten
    Doe ik ook,en dan nog zie ik het over het hoofd. Vrijwel iedere post moet ik achteraf nog bewerken. Iedere gek zijn gebrek en dit is een van de mijne.

    @Gus Typo in topictitel. Anps.

    Aparte kerel was dat, die Jay. Lekker freaky voodoo achtig. Something different. Bizarre verhalen lees je terug in de comment van deze video, gemaakt door een van zijn bandmembers. De beste man zou 50 kinderen hebben verwekt. Ze hebben er in ieder geval 33 kunnen identificeren. Hoe het ook zijn mag, hij is in ieder geval flink bezig geweest hier!
    Laatst gewijzigd door JohanH1980; 13 januari 2018 om 20:45
    Where intention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    354

    Standaard

    Ah, demo nummer twee en drie ook weer teruggevonden. De tweede is alleen het cab.

    https://youtu.be/DRmPCet2ZX4
    https://youtu.be/Upp3wcphWFk

    Ik vind het best lekker klinkende amps. Alleen die nieuwprijzen zeg...4000 tot 5000 dollar voor een setje zijn geen probleem. Wow! Boutique amps.....Misschien leuk voor als je een prof bent. Of als je geld teveel hebt. Maar voor de gewone sterveling niet zomaar weggelegd denk ik.

    Of je moet er al voor gaan kiezen om hele vreemde dingen te gaan doen om aan geld te komen. Bijvoorbeeld door screensavers voor computer beeldschermen te gaan verkopen om te voorkomen dat ze inbranden, terwijl ze dat al lang niet meer doen.

    Of jezelf gaan gedragen zoals Jack White het in Black Math al zong, ‘I can't tell you how proud I am. I'm writing down things that I don't understand’, door bijvoorbeeld wat informatie van wikipedia pagina’s bij elkaar te rapen en op basis daarvan content/gebakken lucht gaan verkopen. Waarbij je doet alsof je het allemaal zelf hebt bedacht er alles vanaf weet, in de hoop je potentiële klanten ervan te overtuigen dat je een expert bent op een bepaald terrein.

    Liefst met een hoop tam tam en poeha er omheen, blaaskaak style. Crescendo crescendo, fortissimo! En dan maar hopen dat ze niet doorhebben dat blaffende honden niet bijten, en er mooi intuinen en gaan betalen voor je zogenaamde eigen kennis en wijsheid in product of dienstvorm.

    Het kan allemaal op het internet. Of het echt allemaal toegevoegde waarde heeft staat natuurlijk buiten kijf. Lange termijn succes gegarandeerd onhaalbaar. In feite ben je zelf dan niets meer dan een soort beheerder van een museum van de nutteloze onzin.

    Boutique amps voor boutique prijzen. Tailor made, custom fitted. Mijn enthousiasme is alweer flink getemperd gezien de prijskaartjes. Het moet wel een beetje leuk blijven allemaal, het in tenslotte maar gewoon hobby.
    Where intention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.171

    Standaard

    Die sound? Het is ok maar... Niets dat je als goede gitarist niet uit pakweg een H&K Tubemeister kan krijgen. 4-5000 Euro? Euh...

    MS

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Die sound? Het is ok maar... Niets dat je als goede gitarist niet uit pakweg een H&K Tubemeister kan krijgen. 4-5000 Euro? Euh...

    MS
    Yep, en zeker uit een Deluxe.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Amp klinkt goed en er zal wel een markt voor zijn. Echte freaks als Tim Pearce en

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    .... en Pete Torn zullen zulke amps kopen. Voor dat geld kan je een paar deluxe reverbs kopen plus pedalen. Gaat je sound ook geven zoals in de vids.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top