Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 41
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Wat Arjan over de pickups in de standard zegt, herken ik wel. Ik had een standard en heb ze er toen uitgegooid.
    Bedoel je de fat 50's? dat zijn toch wel goede pickups vind ik.

    Dat vale blauw en groen vind ik lelijk, en zwart en sunburst vind ik saai. Dus dan blijft er voor mij sowieso niets over.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Dat vale blauw en groen vind ik lelijk, en zwart en sunburst vind ik saai. Dus dan blijft er voor mij sowieso niets over.
    Er zijn wel kleuren toch? Ik meen ook rood en wit voorbij zien komen.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Bedoel je de fat 50's? dat zijn toch wel goede pickups vind ik.
    Vind ik ook. Ik heb ze ook in mijn strat. Maar misschien bedoelt hij American Standards van vóór 2012 ofzo (dat jaartal dacht ik?). Vóór 2012 zaten er geloof ik andere pickups in? Ik kan er naast zitten hoor.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Bedoel je de fat 50's? dat zijn toch wel goede pickups vind ik.

    Dat vale blauw en groen vind ik lelijk, en zwart en sunburst vind ik saai. Dus dan blijft er voor mij sowieso niets over.
    Ja, de mijne was een 2005 en had nog geen Fat 50's. Wel mooi: ash Sienna Sunburst. Ik vond hem wel stug spelen vergeleken met mijn American Series Tele (beiden 0.10-set).
    Laatst gewijzigd door telerocker; 12 januari 2017 om 00:52
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    Vind ik ook. Ik heb ze ook in mijn strat. Maar misschien bedoelt hij American Standards van vóór 2012 ofzo (dat jaartal dacht ik?). Vóór 2012 zaten er geloof ik andere pickups in? Ik kan er naast zitten hoor.

    Klopt. Ik heb ze ook uit m'n 2009 Am. Standard strat gerukt en vervangen door een setje Pure Vintage '59. Serieuze verbetering.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    Moet zeggen dat ik een 2009 am std ltd heb en ik ben dan weer wel heel tevreden over ze. Fantastisch geluid, Mark Knopfler zit er gewoon in. Geen idee of de delta-tonecontrol nog verschil maakt, maar zelf zie ik geen reden voor een upgrade. Ik vind het juist geweldig dat wat je er in stopt ook echt eruit komt, heel dynamisch en subtiel spel is mogelijk, alsof je balanceert op een koord. Enige upgrade die ik zou overwegen zouden Big Dippers zijn, maar dat is dan ook echt een andere pick-up. Enfin, smaken verschillen en ik dacht laat ik het tevreden kamp vertegenwoordigen.
    Laatst gewijzigd door SantaX; 12 januari 2017 om 12:13

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Er zijn wel kleuren toch? Ik meen ook rood en wit voorbij zien komen.
    Klopt je hebt alleen nog olympic white en een ander soort sunburst, geen rood. Niet de meest spannende kleuren als je het mij vraagt. Eigenlijk vind ik alleen een olympic white echt mooi van de Professional serie. Bij de bassen heb je slechts de keuze uit 4 kleuren.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Idd. Sienna sunburst bestaat ook. Vind ik zelf niet mis. Voor mij deze of de witte graag! 🤘🏻
    Kris

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SantaX Bekijk bericht
    Moet zeggen dat ik een 2009 am std ltd heb en ik ben dan weer wel heel tevreden over ze. Fantastisch geluid, Mark Knopfler zit er gewoon in. Geen idee of de delta-tonecontrol nog verschil maakt, maar zelf zie ik geen reden voor een upgrade. Ik vind het juist geweldig dat wat je er in stopt ook echt eruit komt, heel dynamisch en subtiel spel is mogelijk, alsof je balanceert op een koord. Enige upgrade die ik zou overwegen zouden Big Dippers zijn, maar dat is dan ook echt een andere pick-up. Enfin, smaken verschillen en ik dacht laat ik het tevreden kamp vertegenwoordigen.

    Staar je niet blind op big dippers. Ik heb een Mayer strat gehad, en verkocht. Geen slechte gitaar, maar van dat geld heb ik m'n beide Am. Standard strats gekocht 2e hands. Een maple neck uit 2007/2008 waarin ik de Pure Vintage 59 elementjes in heb gesoldeerd, en een rosewood uit 2009 waarin Erik Smid een setje van zijn Blues '64-ers in heeft gezet. Die laatste klinken naar mijn oren echt beter/overtuigender dan de big dippers. Er hebben als eens meer mensen naar gevraagd, zal eens een sound cloud accountje aanmaken en wat stukjes gespeeld op deze gitaar uploaden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Heb er al een paar in handen gehad, mijn verdict is "vooral erg goed qua marketing". In weze is er weinig gewijzigd tegenover de American Standard. Gewoon wat nieuwe kleurtjes, een "duur verhaal" rond de pickups en wat termen die goed verkopen ertegen gekleefd die een ordinaire prijsverhoging moeten camoufleren (want dat is het eigenlijk). Het meest merkbaar is de nieuwe C-shape hals, die iets anders in de hand aanvoelt als die van de American Standard. Maar dat moet je dan ook maar net liggen, ik vond er in ieder geval weinig aan.

    Colour me not impressed.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top