Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 6789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 84
  1. #71

    Standaard

    Ik zou willen dat ik de oude buizenradio van mijn ouders nog had; dat was mijn eerste 'gitaarversterker' en aanvankelijk speelde ik erover met een akoestische gitaar met element in het klankgat, ook met de methode 'alles vol open'. Terugblikkend klonk dat geweldig.

    Dit is een stukje van de demo die Gene Simmons maakte voordat het eerste Van Halen-album uitkwam:



    Ik hoor wel wat postproductie maar ik hoor toch vooral een heel direct gitaargeluid. Ik ben ook zo'n gitarist met alleen maar een snoer en ik kan het nummer prima spelen op die manier, puur op de oversturing van de versterker.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2011
    Locatie
    Veldhoven
    Berichten
    269

    Standaard

    @Rijsberman: waaruit maak jij op dat ik niet van muziek houd?
    In tegenstelling tot jouw generatie (inderdaad, ik vervang 'oud' nu door 'jou', geen leeftijdsdiscriminatie) kan ik elke vorm van muziek waarderen, ik beluister en bespeel elke mogelijke vorm zoals een beetje fatsoenlijk gitarist het betaamd, zonder de andere muziekstijlen te bekritiseren of op een dergelijke manier stom te laten lijken.

    Het ongenoegen naar één stijl toe hoeft niet middels een topic als deze geuit te worden. De TS lokt iets uit, de uitleg/weerwoord bevalt blijkbaar niet en vervolgens word er alleen maar getrapt en gehapt terwijl zoals COBalexi ook al aangeeft, de TS zelf afdruipt. Waarom laten we maar even in het midden.

    Buiten dit blijf ik me afvragen wat nu het gewenste antwoord geweest was voor de TS.

  3. #73

    Standaard

    Telecastermaster werpt wel eens een balletje op.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2008
    Locatie
    whereever I lay my head
    Berichten
    6.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KingPin8 Bekijk bericht
    @Rijsberman: waaruit maak jij op dat ik niet van muziek houd?
    Nergens uit, vriend Kingpin. 't Is flamebait, verder niet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2011
    Locatie
    Veldhoven
    Berichten
    269

    Standaard

    ah ok, ik dacht dat dit een discussie was en dat we dan om de beurt e.e.a. moesten toelichten, maar zo is het ook goed

  6. #76
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.395

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Ik zou willen dat ik de oude buizenradio van mijn ouders nog had; dat was mijn eerste 'gitaarversterker' en aanvankelijk speelde ik erover met een akoestische gitaar met element in het klankgat, ook met de methode 'alles vol open'. Terugblikkend klonk dat geweldig.

    Dit is een stukje van de demo die Gene Simmons maakte voordat het eerste Van Halen-album uitkwam:



    Ik hoor wel wat postproductie maar ik hoor toch vooral een heel direct gitaargeluid. Ik ben ook zo'n gitarist met alleen maar een snoer en ik kan het nummer prima spelen op die manier, puur op de oversturing van de versterker.
    Hmm, klinkt eigenlijk lekkerder dan op de plaat. Bas klinkt ook mooi, geweldige baspartij ook qua drive.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  7. #77

    Standaard

    De bas is wat minder drukkend en vet als bij de latere versie maar wel leuk om ook eens te luisteren. Ik mis ook het fluitje aan het eind van de solo. Dit klinkt inderdaad behoorlijk als een alles open amp. compleet anders dan de latere van Halen sound.
    " Great minds think alike"

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Op het marshallforum is iemand verdomd dicht bij de brown sound gekomen. Zonder pedaaltjes oid. Gewoon de Marshall opentrekken. Grappig is ook dat hij de Bass helemaal dicht heeft staan.

    Ik heb lang gezocht maar eindelijk het topic gevonden:
    http://www.marshallforum.com/cellar/...ally-here.html

  9. #79

    Standaard

    pretty close al vind ik de cleane part/semi cleane het nog net niet.
    " Great minds think alike"

  10. #80
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Op het marshallforum is iemand verdomd dicht bij de brown sound gekomen. Zonder pedaaltjes oid. Gewoon de Marshall opentrekken. Grappig is ook dat hij de Bass helemaal dicht heeft staan.

    Ik heb lang gezocht maar eindelijk het topic gevonden:
    http://www.marshallforum.com/cellar/...ally-here.html
    Mmm, ik eerlijk gezegd veel betere imitaties van EVH's sound gehoord....
    Ik mis ballen in het laag, die grom vanuit het laag en dat romige in het midlaag.
    Maar ja, als hij zoals je zegt de bas helemaal dicht heeft staan...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top